Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #1 Skrevet 21. mai 2013 Blir litt oppgitt ift størrelser på klær! Har en på snart 3 og en på snart 6. De er egentlig litt lave ift alder begge to; eldste 110,5 og yngste ca 92, og jeg vil si at de er ganske vanlige ift symmetri. Eldste har mest klær i størrelse 116, men både bukser, gensere og t-kjorter er korte! Yngste bruker 98, men samme problemet der, særlig ift t-skjorter og gensere. Skjønner ikke dette jeg, for ift lengden burde da 98 og 116 holde i massevis. Har klær fra ulike kjedebutikker og bruker ikke tørketrommel. Noen som har samme problem? Eller hvilken størrelse bruker deres barn som er omtrent like store? Anonym poster: 254b5fd600ba33cc00d91134651ea2a4
Sølvpanter Skrevet 21. mai 2013 #2 Skrevet 21. mai 2013 Har en som fyller 6 år om noen uker og en som blir 4 år om 2 måneder. Han på 6 år er litt over snittet lang (118 cm), men veldig slank og nesten litt spinkel og kan overhode ikke ha noe større enn str 116 i klær. Da er egentlig buksene litt store og gensrene perfekt (jeg tørketromler klærne). Unntaket er joggebukser som jeg alltid må kjøpe i 2 strs større fordi jeg synes de krymper så veldig i vask og at joggebukser skal være litt romslige. 3-åringen er 99 cm og litt rundere i fasongen enn broren og er litt i mellom størrelse 98 og 104 nå. Str 98 er egentlig perfekt, men kan bli litt knapt etter en runde i trommelen, mens str 104 egentlig er for stort.
Gjest sussie77 Skrevet 21. mai 2013 #3 Skrevet 21. mai 2013 Kan det være at de er lengre i overkroppen?. Min sønn på 3 1/2 er lang. Men i fjor brukte han str. 104 i gensere og t-skjorter men 98 i bukser. Men i nå bruker han faktisk 110 i bukser, så bena har tydeligvis vokst de også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå