Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #1 Skrevet 21. mai 2013 Er hjemme med en liten en på 10 mnd, og nå begynner jeg å bli sprø! Nettene er urolige, dagen starter før klokken er fem, og hele dagen er sutring og sint baby. Jeg tror ikke hun får nok stimuli av bare å være her hjemme, men vet ikke helt hva vi skal finne på heller. Ute er det vått og regn, inne har hun masse å leke med, men det er andre ting enn lekene som er interessant, alt skal spises på! Mobil er hun også, så kan ikke snu ryggen til i det hele tatt. Dere som koser dere hjemme, hvordan er dagene deres? Hva finner dere på med en på 10 mnd? Setter stor pris på tips, for jeg trenger hjelp! Jeg blir sprø av dette her, og liker det ikke i det hele tatt. Gleder meg stort til hun skal begynne i barnehage og får lekekamerater og aktiviteter som kan stimulere henne der. Anonym poster: a039ad390d846c129e4d6d09ce42db28
Verbena Skrevet 21. mai 2013 #2 Skrevet 21. mai 2013 Kom dere ut! Går fint å gå tur i regn/vått vær. Ingenting i veien for å sitte i en sandkasse en halvtime heler. Masse nye inntrykk og opplevelser. Sjekk om det er åpen barnehage i nærheten, der kan du finne andre barn på samme alder for å leke med.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #3 Skrevet 21. mai 2013 Sjekk om dere har åpen barnehage i nærheten. Der kan dere treffe flere, barnet får stimuli og du får sett andre voksne. Anbefales Anonym poster: c62afff66ea29f1245a060eff59c3ea6
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #4 Skrevet 21. mai 2013 Jeg har vært i tre permisjoner, men tror ikke jeg har vært hjemme en hel dag noen gang. Vi gikk i åpen bsrnehage, på babysang, svømming, spaserte i byen, var på lekeplasser, var på besøk hos andre i permisjon etc. Anonym poster: 7d72ceb504aaec9c51d3495ec9607d92
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #5 Skrevet 21. mai 2013 Åpen barnehage har de ikke her i kommunen, og jeg kjenner ingen andre som er i permisjon nå. Vi går på svømming, men det er jo bare en dag i uka. Vi har vært på noen lekeplasser i nærheten, men det er ikke andre barn der når det er barnehage/skole. Spasere i byen og på senter er jo mulig, men dørgende kjedelig synes jeg. Uansett blir det bare sutring og hyling av å sitte fastspent i vogna. Kjenner jeg er litt negativ her, men jeg er så lei! HI Anonym poster: a039ad390d846c129e4d6d09ce42db28
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #6 Skrevet 21. mai 2013 Jeg kjente heller ingen som var i permisjon når jeg var det, og det kan være veeeeldig kjedelig. Men jeg ble faktisk kjent med noen her inne også dro vi på trilletur sammen Ellers så hjelper det å la barnet være ute, regn eller ei. La hun/han utforske litt, bli litt møkkete osv. 2 timers utfoldelse har mye å si for humøret til baby resten av dagen merkelig nok kommer du til å savne å være hjemme med småttiser når du har jobbet en stund He he. Anonym poster: bd0eebfdf57f36c26d76969f8ebe0e03
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #7 Skrevet 21. mai 2013 Viktig å huske at du ikke er nødt til å være på en lekeplass med andre barn. Når barna er så små leker de parallelt, ikke sammen. Det viktigste er jo at du kan sette deg ned med ho, og bruke tid... Men ikke forvent deg all verdens, barnet er 10 mnd. Trill masse turer og kos dere ute i regn og solvær:-) Anonym poster: f5cc84ecb76e2b1d66dd9305564fef2c
På Hengende Håret Skrevet 21. mai 2013 #8 Skrevet 21. mai 2013 Hör med helsesöster om hun vet om et tilbud for mindre barn og foreldrene. Kanskje det finnes en kafé eller en viss plass man mötes for å gå tur etc.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #9 Skrevet 21. mai 2013 Jeg er også bare hjemme. Har tvillinger og bor langt uti gokk. Blir sinnsyk av sutring og hyling fra to dagen lang og gleder meg masse til bhgstart 1.august. Anonym poster: 7f852de858e86ecd32e863626b0cb04e
Elsker livet Skrevet 21. mai 2013 #10 Skrevet 21. mai 2013 Jeg blir også sprø av være hjemme hver dag, yngste er akkurat blitt 2. Derfor kommer vi oss ut dørene hver eneste dag så lenge ikke noen er syke. Er noen syke så passer jeg i alle fall på stikke til en venninne på kveldstid. Har vært hjemmeværende i 7 år, og det er sjelden noen her i huset kjeder seg. Vi henter og levere de andre barna i barnehagen 3 dager i uka, vi gjør innkjøp, drar på besøk, fyller diesel på bilen og kjører den gjennom vaskeautomat. Nå har vi flere dager vært å gjort innkjøp til hagen. Alle krukker trengte nye blomster og noen planter hadde dødd i løpet av vinteren. Vi har høytrykkspylt i små etapper mens minste sitter på ryggen i bæresele. Det er litt stressende, for det er ikke alltid han samarbeider eller holder seg der jeg vil ha han. Det er ineffektivt, men det går sakte fremover med arbeidet, og begge få variasjon i dagene.
Elsker livet Skrevet 21. mai 2013 #11 Skrevet 21. mai 2013 Jeg må bare legge til at når barnet er rundt 10 mnd. er de gjerne veldig mobile. Mine har gått rundt border o.l. to av dem kunne gå. Samtidig er jo vettet ikke tilstede, så da de var på den alderen brukte jeg mye bæresele, og alle har likt det veldig godt.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #12 Skrevet 21. mai 2013 Samtidig er jo vettet ikke tilstede, så da de var på den alderen brukte jeg mye bæresele, og alle har likt det veldig godt. Enig i dette, har du prøvd bæresele som f.eks. mei tai, Manduca eller Ergo? Det er jo en flott tid framover nå, og med bæresele har du mulighet til å komme deg f.eks ut på fjellet eller i skogen, oppleve naturen på en helt annen måte enn med vogn. Det kan godt hende at babyen din liker å bli båret, selv om vogna ikke er noe poppis, og det er også fullt mulig å ta duppen i bæresele. Verdt et forsøk? Du bør i alle fall prøve å komme deg ut på NOE hver dag, nesten uansett vær - jeg kjenner meg godt igjen, blir sprø av å gå hjemme flere dager på rad med sutrende unger selv. Anonym poster: 8bd31953c7e67f55fd65844ad0725b9e
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #13 Skrevet 21. mai 2013 Har hørt at de små ikke skal gå i gummistøvler før de kan gå helt selv, stemmer det? Hun går langs møbler, med gåtrille og når hun holder i hånda, men hun slipper seg ikke helt enda. Trenger jo gummistøvler om man skal være ute nå, ellers blir hun gjennomvåt. Skal ut og handle regntøy nå, så får vi finne på noe ute. Hun liker ikke så godt bæresele, men hun sitter fint i bæremeisen når vi er ute og går. HI Anonym poster: a039ad390d846c129e4d6d09ce42db28
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #14 Skrevet 21. mai 2013 Cubus (og sikkert andre også) har regnsokker, det brukte mine barn før de kunne gå skikkelig. Regnbukse, regnsokker, regnjakke og sydvest, bare å sette de i nærmeste vanndam og la de krabbe rundt, plaske og kose seg. Når ungen har blitt kald går du inn, tørt tøy, litt mat og de sover som en stein etterpå. Har aldri vært inne en hel dag med ungene med mindre de har vært syke, her er vi ute hver dag, all slags vær. Da blir ungene slitne og får god apetitt, de sover godt og får herlige roser i kinnene. Møkket klær og hender hører til Anonym poster: 12b44ace6b8fc51c86e7b38c22d33bb6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå