Gå til innhold

Bør jeg oppsøke psykolog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva som eg galt med med for tiden. De siste 6-8 Mnd har jeg ikke hatt det så greit. Har hatt en samboer som driver "psykisk vold".. Det går veldig opp og ned. En uke bra. En uke dårlig...

Det som er problemet nå er at jeg føler meg "ødelagt" innvendig. Før var jeg en livlig og glad person som var rastløs. Jeg var veldig følsom og brydde meg urolig mye om dyr og mennesker osv.

Nå føler jeg at jeg visner mer og mer innvendig... Har fått veldig dårlig selvtillit, mye sliten og trøtt, orker ikke være så ofte med venner, og har ikke lenger alle de gode og positive følelsene jeg hadde før..

Anonym poster: c5d84b6d20e71a21febf9c8aa0e61fde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen skam å be om å få snakke med en psykolog, få henvisning fra legen din! Det kan ta lang tid å komme til konsultasjon..

Hva gjelder din nedstemthet, har du prøvd antidepressiva? Det kan kanskje være en ide i en overgangsfase? Snakk med legen din du, dette ordner seg!

PS! Håper du er kvitt den kjipe samboeren?

Skrevet

Kanskje trenger du en psykolog, men først og fremst ville jeg snakket med noen i min egen omgangskrets. Få hjelp til å sortere litt, se hva du kan gjøre noe med, om den andre ser endringene du selv opplever og så håndtere noe av det vanskelige. Hvis samboeren er en aktiv bidragspartner til at det blir vanskelig, så ville jeg kanskje heller anbefalt å håndtere parforholdet gjennom terapi. Å gå til familievernkontoret med bestillingen å se på forholdet og bestemme seg for hva som skal til for at dere skal fortsette å være sammen, er en mulighet. Altså verken å redde forholdet eller å avslutte det, men å sammen evaluere det.

Skrevet

Takk for svar

Anonym poster: 08868626e17f8498611d00f06447fc13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...