Gå til innhold

Fødsel nr to..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bedre eller verre? Klipt med første, hva skjedde med nr to? Hastekeisersnitt med første, hva med andre? Osv...

Anonym poster: 9a759ebdc02439304c3ba3beb59e6219

Videoannonse
Annonse
Gjest Skofantomet
Skrevet

Nr 2 var en drøm i forhold til førstemann :)

Skrevet

1: dårlig fremgang, epidural, drypp, dårlig fosterlyd= vakuum og tang. Barn i dårlig forfatning. 3 små sting.

2: Nydelig! Ingen revning, totalt 8 timer (fra første rie til han var ute) 3 press!

Gjest yrild
Skrevet

Fryktelig tung fødsel med nummer en. Trengte alt av smertestillende og var preparert for keisersnitt, men de trakk lille ut med sugekopp.

Fødsel nummer to tok jeg en paracet, ellers så gikk det meste som smurt :-) drømmefødsel når det først kom igang!

Skrevet

Høres lovende ut :) Lenge mellom fødslene?

Anonym poster: 9a759ebdc02439304c3ba3beb59e6219

Skrevet

1: 28 timer, hard, liten fremgang, kun morfin som smertestillende, revnet og måtte sy 8 sting innvendig og 6 utvendig.

2: Satt igang en uke før termin pga svangerskapsforgiftning, 6 timer, epidural, ingen revning, en drøm i forhold...

10 år i mellom...

Anonym poster: 1207f65a0712618c7f1a8a4f396d8557

Skrevet

Nr 2. Bare "seilte" ut :P

Skrevet

Nr en: Relativt kort (7-8 timer) og fin fødsel. Den siste delen tok lengst tid, vannet gikk ikke før jeg hadde full åpning, så hadde pressrier før vannavgang. Pressrier i nesten en time. Revnet pittelitt i ytre kjønnslipper - 2 pyntesting.

Nr to: Styrtfødsel på under to timer. Startet med at vannet gikk. Jeg bor nær sykehuset og var der 20 min/5-6 rier senere. Da hadde jeg 5 cm åpning. Ungen var ute 1 t og 45 min etter at vannet gikk. Fikk to pyntesting den gangen også.

Den største forskjellen er etter fødsel. Etter første var jeg mørbanket og blødde masse og lenge - vondt å sitte. Klarte ikke kjenne/finne "knipemusklene" før lenge etterpå, og gikk ikke skikkelig på do før etter 14 dager (!)

Med andremann var jeg ikke mørbanket i de hele tatt. Kjente knipemusklene rett etter fødsel, og hadde ingen problemer med å sitte. Kortere renselse også. Nesten som før fødsel to uker etter :)

Anonym poster: 4880f680a267fd91405946f49c875e04

Skrevet

Hastesnitt med første, styrtfødsel på under en time 4 år etter. Vil ikke oppleve noen av delene igjen.

Anonym poster: fbcd645bd5da7ece4b9787bff5c4e226

Skrevet

4 år mellom fødslene.

Første var helt jævlig vond. Fikk alt smertestillende de kunne tilby men trodde jeg skulle dø likevel. Jeg besvimte av smerte på slutten. Ble klippet, sydde 16 sting. Fra start til slutt tok det ca fem timer, men aldri mer enn 30 sekunder mellom riene. Aldri igjen, sa jeg da.

Fire år senere fødte jeg derimot igjen. Nydelig fødsel. Tok lenger tid, men i starten var det langt mellom riene og de var ikke vonde før siste timene. Klarte meg uten smertestillende hele tiden, og selv om jeg revnet litt, var det bedre enn første gang. Riene var sånn at jeg klarte å slappe av mellom dem. Sydde vel ca 5 sting. Gjør det gjerne igjen:)

Anonym poster: 886ccd913591e49eedf074522cff2575

Skrevet

Fødsel nr 1 igangsatt en uke over termin. Ganske rask og helt grei fødsel smertemessig til å være igangsatt. Litt komplikasjoner på slutten, som jo er ganske vanlig ved igangsetting. Måtte forløses med vakuum og ble da klippet først. Mye ubehag i klippet/stingene de første ukene. Mistet også en del blod og var i dårlig form de første dagene etter fødsel.

Fødsel nr 2 var styrtfødsel på 1 1/2 time. Dels uassistert, fødte i ambulanse, jordmor rakk å komme inn i ambulansen i det hodet var på vei ut. Revnet opp igjen der jeg ble klippet ved første fødsel, men kjente omtrent ikke til det i ettertid. Kjempefin form etter fødsel. For meg var det drømmefødselen, tar gjerne en til.

Skrevet

2,5 år mellom mine to. Ulike forløp, men begge styrtfødsler, ukompliserte og fikk kun en liten rift begge gangene. Fødte også tre uker for tidlig med begge. Syns nr. 2 var litt vondere faktisk, men tror kanskje det var fordi jeg ble ganske redd første gangen siden det gikk så fort, mens jeg var forberedt på det med nr. 2. Men for all del, drømmefødsler begge to, jeg ble kallt fødemaskin på sykehuset ;)

Anonym poster: ece3862820e9a0fb19be8d8a37a9d8f8

Skrevet

Første endte i hastekeisersnitt i narkose etter 23 t og 45 min og 9 cm full av infeksjon, ingen behagelig opplevelse.

Fødsel nr to var en drømmefødsel! Hun kom 14 t etter at vi kom inn med 5cm etter over en time med pressing, men ingen panikk og smertene var denne gang mye mer håndterilige. Revnet mye og sydde i en time, men det var alt i alt en fantastisk opplevelse! Gledermeg til neste fødsel!

Skrevet

4,5 år etter første. :)

Skrevet

Mye værre.

Epiduralen fungerte ikke. Ungen kom ikke ned som han skulle og endte med hastesnitt.

Første fødsel var fantastisk i forhold!

Anonym poster: 39c3c61340f7e480f1c88d3289643b79

Skrevet

1. fødsel: rier i ca 18 timer før det satte ordentlig i gang.. Fra 3 - 10 cm på 3 timer, ble tatt med vakuum sidenhun ble stressa.. Revnet litt! Ingen smertelindring! Jævli vondt, og følte at alt var veldig kaotisk..

2. Fødsel: første rie ca 13 - full åpning ca 15.30 - baby ute etter ca en time med pressing! Et lite pyntesting! Perfekt fødsel.. Mye roligere og jeg var mer 'med'!

Anonym poster: 0164d1f4b2b464396e823a8081947059

Skrevet

3 år mellom de to første.

Første fødsel varte i ca 13 timer, var ganske grei, ikke så vonde rier men langvarig da jeg måtte presse han ut, det tok en time.Revna ikke , kun to skjønnhetssting

Andre fødsel varte 8 timer og var satan så vond.Riene kom kastende på meg og fikk ikke pause mellom de, var helt jævlig vondt, trodde jeg skulle revne i to.

Revna ikke her heller og det tok kun 5 minutter å presse han ut.

hadde heller hatt to lange fødsler enn to korte...

Anonym poster: 6958502c0f405528f328976db456140f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...