Gå til innhold

Jeg tror jeg trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet meg en mann som jeg har det utrolig bra med. Vi har flott kjemi, og skal flytte sammen iløpet av dette året. Problemet mitt er at jeg ikke klarer å gi slipp på fortiden hans.

Han har tidligere vært gift en gang, og forlovet en annen gang. Jeg vet også at han har hatt samleie med over 30 stk, noe som jeg heller ikke klarer la være å tenke på. Jeg er engstelig når han skal dra ut på byen med venner, fordi jeg er redd andre jenter skal prøve seg på han. Jeg vet at jeg høres helt forferdelig ut, og tro meg, jeg er klar over det. Men jeg greier ikke la være tenke slik. Jeg får ikke ut av hodet bildene jeg danner meg av han og tidligere kjærester/ sexpartenere, og jeg får utrolig vondt inni meg skulle han nevne noen av dem i en samtale. Det føles vondt at han har vært gift tidligere, for tankene mine sier meg at han må jo ha elsket henne mer enn meg, selv om han sier han elsker meg mye mer enn han noen gang elsket henne, selv etter bare ett år sammen med meg.

Jeg er veldig åpen og ærlig med han om dette, og han er veldig forståelsesfull. Han har ved et par anledninger latt være å dra ut med venner fordi han vet hvordan jeg føler, noe som gjør at jeg blir veldig lei meg da jeg jo ikke vil være til hindring for ham. Jeg har selv vært forlovet i 5 år med en mann jeg har to barn med, men han forlot meg til fordel for en annen, det var ikke et pent brudd og jeg føler jeg er utrolig redd for å bli såret på samme viset igjen.

Men nå har jeg en mann jeg føler jeg vil dele resten av livet mitt med, og denne dårlige selvfølelsen jeg har går jo utover vårt forhold. Jeg vil absolutt ikke ha det slik, jeg vil ha vekk disse tankene og konsentrere meg om meg og ham. Dette tærer slik på meg at jeg ikke aner hva jeg skal gjøre. Det er som om jeg er besatt, og min kjæreste sier at jeg mest sannsynlig tenker mer på hans fortid enn han selv da den ikke betyr noe for han.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, det er vondt å ha det slik. Er det noen av dere som har opplevd/hørt om noe lignende, og hvordan kan man komme seg ut av dette?

Anonym poster: 89617a6ccdd591d1c70799a255ff1cc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle har en fortid... Tenk om det var din fortid og ingen ville gi deg tid til å starte omigjen for feil du har gjort før i forhold til kjærester.

Anonym poster: ec9883457a5be23f7b3ea179ddee637c

Skrevet

Jeg vet at alle har en fortid, mitt problem er at jeg ikke klarer legge bak meg hans fortid. Tar imot råd med takk, jeg trenger ikke belæring om at hva jeg gjør er lite greit, det vet jeg allerede.

HI

Skrevet

Du høres ut som et menneske jeg aldri kunne vært sammen med. Om en mann hadde holdt min fortid mot meg og brukt fortiden min for å holde meg i en slags tvangstrøye så ville jeg løpt fortere enn faen

Anonym poster: 9049510ac5916b0a8f6f9787bedded2e

Skrevet

Jeg prøver å gjøre noe med hvordan jeg er, tror du at det du skriver nå hjelper?

Skrevet

Du høres ut som et menneske jeg aldri kunne vært sammen med. Om en mann hadde holdt min fortid mot meg og brukt fortiden min for å holde meg i en slags tvangstrøye så ville jeg løpt fortere enn faen

Anonym poster: 9049510ac5916b0a8f6f9787bedded2e

Unødvendig og patetisk. Skjerp deg.

Til HI; har du vært hos psykolog? Jeg var litt som deg, og skjønner svært godt hvordan det er, og at du vet selv at det er "galskap" så å si.

For meg hjalp det å snakke med noen. Nå var jeg også heldig med mannen, som var jomfru da vi møttes.

Anonym poster: 074caed490a7778ef2208fbffa61f388

Skrevet

Hei, jeg har samme fortid som mannen din, bare ikke vært gift, men vært utagerende hvis man kan si det slik.

Jeg ble voksen etterhvert, og la bak meg mitt tidligere liv. Det vil jeg tro mannen din har og.

Og du er verdt å elske! Selv om du har blitt sviktet før, betyr ikke at du vil bli det igjen. Du må tro at han du er sammen med nåelsker deg når han sier det. Tror du han lyver om det?

Du må tro at du er så fantastisk at han ikke vil finne en annen dame hvis han drar ut.

Jeg tror dette bunner i din usikkerhet og ikke hans fortid. Denne usikkerheten ville du hatt om han aldri hadde hatt dame før og. Ta til deg alt det bra han sier om og til deg, og ikke la de negative tankene få spillerom.

Anonym poster: 32c48e14b9816b7c292478c8fcf6bbbf

Skrevet

Jeg har vurdert psykolog, men det føles så ille å måtte gå å spørre om det. Men det hadde nok hjulpet å prate med noen. Mannen min er god hjelp, jeg kan prate med han om alt. Men det er ikke alltid jeg vil fortelle han hvordan jeg føler, for jeg vil han skal ha det bra.

Jeg tror du har rett i det med selvtillitten min, det er nok der problemet ligger. Men veien til å klare å snu tankegangen sin virker så lang og tung, at det nesten føles nytteløst. Er så redd for at han skal gi meg opp og dra pga dette, jeg synes selv jeg er vanskelig. Han på den annen side sier dette er ikke grunn nok for han å pakke sekken å dra. Jeg ser så godt selv "galskapen" i dette som du sier, kanskje psykolog hadde vært tingen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...