Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #1 Skrevet 20. mai 2013 Har satt opp flere ganger hvem som gjør hva her hjemme i tillegg til husregler, men etter en ukes tid når ikke jeg står over og passer på, blir de brutt. Spiser i sofaen (chesterfield, bruker noen timer på å få den ren etter yngste har klint primen overalt) legger alt av klær og leker på gulvet. Ingen som steller til felles måltid. Klær blir ikke vasket, selv om alle har egen bøtte og far skal hjelpe eldste med sin. Dvs tom for klær når skolen starter i morgen. Laget middag i over en time i stad, tror dere noen kom da jeg ropte? Jeg er så jævlig driiiit lei. Har laget lister, husregler, ansvarsområder. Prøvd gulrot og pisk. Nå har jeg bare lyst til å flytte så kan de leve på Grandiosa og mcdonalds i en svinesti. Anonym poster: 251cc66203372d1895af19df5c4c1504
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #2 Skrevet 20. mai 2013 Gjør det! De gidder ikke å gjøre pliktene sine, for du gjør det jo for dem uansett. Enten så er du for utålmodig, og forventer at de skal gjøre pliktene sine når DU mener de skal gjøres, eller så har du for høye standarder. Mitt råd er å drite i å vaske klærne deres hvis det er de som skal gjøre det selv. Så må de kanskje gå på skole/jobb i skitne klær? So what?! På den måten så lærer de kanskje å gjøre det de skal da. Hvis de ikke kommer når middagen er ferdig, så får de spise kald mat, eller la være å få middag da. La være å vaske sofaen, så kan de se hvor koselig det er å sitte i skitten. Jeg ville rett og slett gått over til kun å vaske mine egne klær og sørge for at mine egne ting var i orden, så lenge de kategorisk ikke gjør sine plikter og forventer at du plukker opp etter dem. Spørs hvor lenge de gidder det der. Enten det, eller så får du gå i deg selv å virkelig tenke over om det er noe du gjør/sier/forventer som er galt. Det er som regel ett av to som er svaret. Anonym poster: 865f0d81f125a707a461aea80c0ce729
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå