Gå til innhold

Dumt å bare kutte soving i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev tidligere, 2.5åring som sover en time. Hjemme sover hun som regel ikke, men kan bli litt trøtt innimellom.

Anonym poster: a7b4acaeceabf5f37a6356154c3b6266

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke lest det andre, men hvorfor sove i barnehagen når hun ikke sover hjemme?

Anonym poster: e3c2820001b2a23faa67948c3ca9478b

Skrevet

Det er langt mer slitsomt å være i bhg enn hjemme. Barn opp til tre år kan med fordel få en blund i barnehagen :)

Skrevet

Ja d jeg også tenker, at det er mer slitsomt i barnehagen. Men sovner ikke før 20 om hun sover i barnehagen og føler det blir for lite når vi må stå opp kl6!

Anonym poster: ce65907665d46acd6dc8f649fe938e6e

Skrevet

Ja d jeg også tenker, at det er mer slitsomt i barnehagen. Men sovner ikke før 20 om hun sover i barnehagen og føler det blir for lite når vi må stå opp kl6!

Anonym poster: ce65907665d46acd6dc8f649fe938e6e

Nå ser jeg dette fra et barnehageperspektiv, da, så du må ha det i bakhodet ...

Ofte kan småtrollene bli trette og survete på ettermiddagen, og det er ikke optimalt. Enig at å sovne kl.20.00 er i seneste laget for en på 2 1/2.

Mitt beste tips er å prøve dere frem med soving i barnehagen. Ellers er jeg tilhenger av tanken om at søvn avler søvn. Har dere prøvd å la barnet sove så lenge hun vil? Snakk med bemanningen og prøv dere frem :) ? Lykke til!

Skrevet

Jeg ville forsøkt å la henne sove en halvtime i barnehagen for å se om det hjelper. Det er ikke alltid det er så mye som skal til. Og man må regne med at de er sutrete på ettermiddagen i en overgangsperiode.

Søvn avler søvn er en god teori, men jeg har aldri hørt den fungerer i praksis...

Anonym poster: e28a74a9c51d93f82dc50a68a139ecf8

Skrevet

Skal hun/han først slutte, så er dette den beste tiden å slutte på.

Lyse, varme dager som kan fylles med ettermiddagsaktiviteter slik at dere unngår at barnet sovner i sofaen ved hjemkomst.

Om hun/han virker trøtt, og det hele virker umulig - husk at det bare er en overgang.

Lykke til uansett valg :)

Anonym poster: de7cd026edb51fa2b6c54c9611ff6170

Skrevet

Er det et alternativ å kutte ned på sovingen i barnehagen? Mine barn har hatt en periode der de fikk sove en bitteliten blund, og de voksne vekket dem etter avtalt tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...