Gå til innhold

Kostpris i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått tilbud om barnehageplass i en familiebarnehage, men jeg syns kostprisen på 500 kr. pr måned for mat og kjøring virket noe høyt (i tillegg til maksprisen på 2330 kr).

Barnehagen tilbyr to måltider pr. dag.

- Første måltid består av brødmat og frukt/grønnsaker.

- Andre måltid består av varm mat eller hjemmelaget brød og frukt/grønnsaker.

Vi må selv ta med NAN, grøt, middagsglass eller liknende dersom vi ønsker at barnet skal spise det. Barnet vårt fyller 1 år når han begynner i barnehagen og han spiser foreløbig ikke så mye bortsett fra en brødskive og litt frukt (i tillegg til grøt til kvelds og frokost).

Er dette normal pris for to måltider i barnehagen? Prisen inkluderer kjøring, men jeg vet ikke hvor mye kjøring det er snakk om..

Anonym poster: 167e5ab19b28d3dc47d138f2029070cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi betaler 300 kr for full matservering bortsett fra frukt til ettermiddagsmåltidet, det tar vi med på omgang i tillegg etter liste barnehagen skriver. Pleier å bli ca 3 ganger i året og da er det frukt for 2-300 kr hver gang.

Måltidene som er inkludert er grøt eller brødskiver til frokost, varmlunsj en gang i uka og brød evt rundstykker hvis de har bakt det og knekkebrød til ettermiddagsmåltidet. I tillegg får de varmlunsj ekstra når noen har bursdag, etter bursdagsbarnets ønske.

Anonym poster: ab459c7379e531552c1f832498626ccb

Skrevet

Hvis man regner 20 dager i en måned (med litt helligdager og fravær og slikt), så er det 25 kr dagen for mat og kjøring. Statens satser for kjøregodtgjørelse er ca 4 kr kilometeren. Avhengig av hvor mye det kjører synes jeg ikke det høres spesielt mye ut, særlig når det inkluderes varmmat.

Er det en familiebarnehage får de jo ikke stordriftsfordeler heller når maten skal lages, bestilles, settes på plass, ryddes etter.

Men så har ikke jeg barnehagebarn, så jeg har ikke så veldig mye å sammenligne med. Interessant hva andre svarer! :)

Anonym poster: 435a22c7ae3d0fbb7de31bb62ca7126b

Skrevet

Tja, vi har kostpris på 200,- pr mnd og det skal da dekke 1 måltid pr dag (varmmåltid). Så 500,- høres ikke ille ut.

Vi dekket også egne middagsglass og MME, for det er jo ikke alle barn som spiste det på vår avdeling.

I tillegg har vi 200,- året for fruktmåltider :)

Skrevet

Vi betaler 230 kr i mnd for frukt, juice/melk og 1 varmmåltid i uken

Skrevet

Vi betaler 650,- mnd for to måltider (varm lunsj + mellommåltid på ettermiddagen)

Skrevet

Vi betaler 300,- for et måltid per dag. Synes ikke at 500 for det du sier var så ille.

Anonym poster: e0f044b6e9429f098df4a4389ab73108

Skrevet

Vi betaler 260 i mnd for et måltid pr dag (brød 44 ganger i uken og varmmat en gang) +et fruktmpltid pr dag. Så 500 for to måltider er ikke ille.

Skrevet

Vi betaler 400 i mnd. Dette inkluderer frokost (grøt eller brødmat) varmlunsj 3 dager i uka/brødlunsj 2 dager i uka, ettermiddagsmat/frukt + turmat etc. Vi trenger aldri å ha med mat/drikke av noe slag. Ser ut som vi er veldig heldige! :-)

Skrevet

Vi betaler 280 kr per mnd.

Privat bhg.

Det inkluderer frokost hver dag (såfremt barnet leveres før 0830) lunsj og frukt.

De får brødmat og havregrøt til frokost, noen ganger stekt egg, noen ganger kokt etc.

Varm lunsj 3 dager ukentlig, fruktmåltid med knekkebrød hver dag. 1 dag i uken må de ha med lunsj selv.

Skrevet

Ser nå at tilbudet varierer fra barnehage til barnehage, og det er litt vanskelig å sammenlikne pris. Selv følte jeg bare at ungen min ikke spiser så mye, og alle fall ikke for 500 kr i måneden når man trekker fra det jeg selv bruker på NAN, grøt og middagsmat..

Skrevet

Vi får et varmt måltid + frukt i bhg, må ta med et måltid i matpakke selv, men betaler ikke noe utover fastpris.

Anonym poster: 3362e6598e2fe526cd1d2af354212182

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi betaler 220 kr i mnd og da får de frukt kl 14 og varmmat én gang i uka. Hadde lett betalt 500 for 2 måltider om dagen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...