Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #1 Skrevet 20. mai 2013 Jeg har ei venninne som nå venter barn nr 3 som er en etterpåklatt, hun har solgt alt av babyutstyr etter barn nr 2 og jeg vet at hun dermed forventer at jeg skal låne henne vårt. Men greia er at vårt barn bare er 7 mnd og absolutt alt av vårt utstyr har vi kjøpt helt nytt siden dette er vår første, så dermed er alt ganske nytt. Vi har også planer om flere barn og dermed er jeg ikke interessert i og låne henne vårt utstyr. Jeg vil ikke at det skal bli slitt eller ødelagt siden dette er ting vi har lagt en del penger i. Jeg vet at hun forventer og få låne vårt utstyr og har bla sagt til en felles venninne av oss at hun var så fornøyd med at hun kunne låne det meste av meg så slapp hun og kjøpe noe og hun var ekstra fornøyd med at vårt utstyr var såpass nytt. Jeg vil ikke låne bort utstyret,dessuten vet jeg at hun heller ikke passer så godt på det hun låner. Sist så lånte hun div utstyr av søsteren min og mye var stygt og ødelagt når hun fikk det tilbake og søsteren min fikk beskjed om at dette bare var normal slitasje...og hun nektet og erstatte dette !!! Hva gjør jeg og hva sier jeg til henne når hun spør ??? Anonym poster: 1659d14c0a40cc3b55192ea14e66288f
Gjest SHOC Skrevet 20. mai 2013 #2 Skrevet 20. mai 2013 At du allerede har pakket det pent bort siden du skal bruke det til dine fremtidige barn.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #3 Skrevet 20. mai 2013 Det var da det frekkeste.. Å bare forvente å kan låne slikt! Bare si nei. Det enkle er ofte det beste. Hvorfor ikke bare si at du vil spare tingene til nestemann, og at du derfor ikke vil låne det bort? Og hvis hun insisterer - fortsett å si nei! Man må passe litt på seg selv her i verden, og jeg skjønner veldig godt hvorfor du ikke vil låne bort slikt dyrt utstyr. Si NEI, klart og tydelig. Anonym poster: 8d20a364e7bad074d2921f8929d798f2
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #4 Skrevet 20. mai 2013 Si at du har kjøpt alt nytt for at du kan bruke det til alle barna dine - og at du vil at det skal vare helt til dere er ferdig med barn. Hva hun forventer er ikke ditt problem. Om hun protesterer nevner du søsteren din. Anonym poster: 9c9a1e84431b966c45a319081ca915f6
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #5 Skrevet 20. mai 2013 Eller du kan også bare si at du har lånt det bort til noen andre.. Anonym poster: accad3a1aa2acb5e194ad3244b66a46d
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #6 Skrevet 20. mai 2013 Kjøp noe helt nytt, lat som om det dere nettopp har brukt, og gi det til henne med bleke hender og skjelven stemme og si at du håper hun behandler det like godt som det dere har gjort, for dere ønsker å bruke det omigjen til neste mann, og overrekk det til henne som om det skulle vært spunnet av alver. Og ring annen hver dag og spør om hun vasker og steller med det. Si at du har tatt bilder av det slik at du kan se på de daglig, fordi de gir deg så god følelse, og dukk opp uanmeldt og ta nye bilder av dem mens hun har dem, slik at du kan nyte bildene av at utstyret blir brukt av flere. Kødd skikkelig med hue hennes, så kan det hende hun ikke spør om å få låne noe mer. Hehe Eller, du kan få tak i masse gratis på finn.no og byttegrupper på facebook, og gi henne dette istedenfor deres eget, men la henne tro at det er deres. Anonym poster: fb658dae8632e39b90c2ddcace88d3c8
tale83 Skrevet 20. mai 2013 #7 Skrevet 20. mai 2013 Si at du ikke har lyst til å låne bort og at du vil spare det til neste gang (det er faktisk du som har anskaffet deg det utstyret og det var nok ikke gratis )
Superdolly Skrevet 20. mai 2013 #8 Skrevet 20. mai 2013 Jeg synes du skal være ærlig. S at du ikke vil låne det bort, for du skal ha det til nestemann. Ikke gå inn på noen videre begrunnelser, men gjenta deg selv som en papegøye om det trengs. Ikke gi deg inn på løgner og historier. Det blir garantert avslørt før eller senere. Bare gjenta og gjenta nei til hun gir seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå