Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #1 Skrevet 20. mai 2013 Har en nydelig liten jente på 10 dager. Hun er det man kaller en snill baby: sover mye, er rolig og fornøyd når hun er våken. Hun ligger også fint alene i vugga når hun sover om dagen. "Problemet" er natta. Hun har et par timer våkentid og disse har hun selvfølgelig på kvelden fra 23-24-tiden til 01-02. Jeg er kveldstrøtt så dette passer ikke meg i det hele tatt. Hun henger stort sett i puppen disse timene, så rekner med at det kan ha sammenheng med at det er mindre melk om kvelden. I tillegg så bruker hun lang tid på ammingen, så sitter en times tid hver gang om natta. Det går bra så lenge mannen er hjemme på formiddagene så jeg kan sove frampå om morgenen, men kjenner jeg gruer meg litt til han begynner å jobbe mer tidligvakter om det fortsetter sånn. Har en toåring som skal opp også. Hun er nyfødt, så jeg forventer ikke å snu dette, det må gå seg til etter hvert, håper bare det kommer før heller enn senere Et lite hjertesukk fra en nybakt tobarnsmor som er lykkelig, men trøtt Anonym poster: 0b71314d98e9e558234bca8c916e3ae3
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #2 Skrevet 20. mai 2013 Sov på dagtid når baby sover slik at du får overskudd til natta:) Det går seg til etter hvert! Anonym poster: bfbd84c2061afc7afd4eba433a5a0469
Caprica Skrevet 20. mai 2013 #3 Skrevet 20. mai 2013 Her startet natta for veslemor kl 03 i begynnelsen... Hun sov ingenting fra 17 til 03 og skrek og skrek.. Vi vet ikke helt hvorfor, sannsynligvis kolikk Uansett... Gradvis kunne vi legge henne tidligere og tidligere. Nå er hun 4,5 mnd og legger seg mellom 19 og 20 og sover til ca, 07-08 med en mating på natta Det blir bedre! Jeg var helt utslitt begynnelsen, bysset og bar på en skrikende overtrøtt baby til jeg holdt på å miste vettet. Du må prøve å sove så mye du kan på dagtid, prøv å snu døgnet slik at dere får samme rytme (om det er mulig)
Linda_S Skrevet 20. mai 2013 #4 Skrevet 20. mai 2013 Det går seg til! Jeg satt oppe hele natten de to-tre første ukene av min datters liv- først i 07-08-tiden sovnet hun. Gjesp.. Fryktet jo det var sånn livet mitt ville være det neste året, men gradvis går det seg til. Det rare er at selv om det bare er fem måneder siden, husker jeg nesten ikke hvordan den første tiden var eller føltes! Hold ut, det går bra:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå