Gå til innhold

Til dere som ansetter folk.. Ang referanser..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva om man ikke vil at nåværende sjef skal vite at man søker andre jobber... Hva med referanse? Og blir det sett på som negativt?

Jeg jobber en plass, men søker på andre stillinger. Dette vil jeg ikke min nåværende sjef skal vite noe om før jeg eventuellt hat fått ny jobb.

Anonym poster: 4abab176f2304d2c9f66a5e2a92c1e54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om det er sjefen eller din nærmeste kollega som står som referanse :) Har ofte erfart at sjefer ikke sier noe positivt om sine annsatte som vil slutte, men har jeg ringt referanse nr to som er da en kollega eller avdelingsleder har jeg hørt det stikk motsatte.

Kunne mistet mange bra annsatte hvis jeg skulle hørt på alle sjefene jeg har snakket med løpet av årene :)

Anonym poster: cb3594964df8108f5b5d41ac3bf0e118

Skrevet

Om du skriver at referanser oppgis på forespørsel eller at du ikke ønsker at nåværende arbeidsgiver kontaktes tidlig i prosessen er det helt greit. Jeg ville da ikke kontaktet arbeidsgiveren din før det var ganske sansynlig at du ville få jobben, men om det er utelukket å snakke med nåværende sjef ville jeg anse det som negativt og regne med at du var redd for at vedkommende skulle gi deg et dårlig skudsmål.

Anonym poster: 4c40d29878f54b9273c647bd4448a85b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...