Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #1 Skrevet 20. mai 2013 De praktiserer så ulike regler på samme legevakt.. Det har alltid vært sånn at førstemann i køen er førstemann med mindre det er noe veldig alvorlig. Selv når jeg kom med min 8mnd gamle datter med 41 i feber var d ikke alvorlig nok! Da var d fjerde dagen med feber og vi måtte vente i nesten tre timer. Idag kom jeg først pga allergiproblemer men da var det plutselig alle alle babyer først.... Og det var feber osv... Anonym poster: 963adf262a3f11bb0248ce0b7c0e813c
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #2 Skrevet 20. mai 2013 De vurderer hastegrad - grønn, gul og rød etter visse kriterier. Hvordan kan du vite hva som feilte de som som kom før deg med babyen din? Alle med feks brystsmerter vil komme inn først, baby eller ikke. Allergi er veldig langt ned på prioriteringen, med mindre du har pustebesvær pga allergien. Anonym poster: 16ff3f6f31a31e4f316a2df9c2a18d2f
Sunnybeach4gull :) Skrevet 20. mai 2013 #3 Skrevet 20. mai 2013 Selv om det kjennes ut som man selv "skal dø" av ulike plager, vil det alltid være noen som har det verre og ikke minst ting som haster. Du vet jo ikke hva som feiler de babyene eller om de har underliggende sykdom som gjør at ting haster for å få de inn på sjekk. Forstår at det er trasig og kan kjennes urettferdig å måtte vente, men legevakten er jo for de som er svært syke og ikke kan vente til morgenen etter med å komme seg inn til lege. God bedring!! Virker som mange plages med allergi om dagene :/
Gjest Lagå Skrevet 20. mai 2013 #4 Skrevet 20. mai 2013 Satt og venta i to timer på legevakten jeg når datteren min var 8 uker med høy feber. Legen tok en raskt titt og mente hun bare var forkjøla, men fordi jeg mente noe annet var galt fikk han vel sende oss på barneavd. På sykehuset. Når vi kom dit hadde hun nesten 41 i feber, 79 i crp og alvorlig nyrebekkenbetennelse :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå