Gå til innhold

Baby, slim i lunger og antibiotika

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og minsten på 4 mnd har gått og hanglet i to uker med mye hoste og slim. Hatt fastlegen til å lytte på baby et par ganger og han har sagt det er slim og at hun er tett. Vi begge hadde for lav crp til at behandling var nødvendig. I løpet av helgen har jeg blitt veldig mye dårligere, men høy feber og svært ubehagelig hoste. Var på legevakta i dag og han mente det var mykoplasma og at jeg måtte bruke munnbind for å ikke smitte baby(!). Hennes crp var fortsatt lav, men hun var tett med mye slim. Burde hun ikke behandles forebyggende for vi må vel ha det samme?! Mykoplasma omtales jo ofte som "skjult" lungebetennelse og jeg har hørt om barn som plutselig dør så må innrømme at jeg blir skremt...

Anonym poster: 8687f3d0d79af55e3dab0bcd9e44461f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Anonym poster: 8687f3d0d79af55e3dab0bcd9e44461f

Skrevet

Du ammer? Fortsett med det, det beskytter babyen. Men babyen bør nok også gjern ha behandling. Ta kontakt med legevakt igjen eller fastlege. Munnbind er tull.

Anonym poster: c81e08a6e4b873f4731e2a249e9cdd02

Skrevet

Jeg ville gått til enda en lege, for å få det vurdert der. Dessuten er det viktig å tenke på at en lege vurderer tilstanden akkurat der og da - blir man verre, må man ta kontakt på nytt!

Skrevet

Ikke nøle med å sette krav til legen når det er snakk om barnet ditt. Eventuelt oppsøk privat legesenter for en "second opinion "

Skrevet

Men et lite tips til hva som er lurt å gjøre når man er tett av slim, er å ha saltvann som sprøytes i begge nesebor. 0,5ml i hvert. Ikke bare disse nesedråpene - får ikke tynnet ut slimet med de...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...