Gå til innhold

Dere som har hatt akutt keisersnitt, hva var årsaken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er glad i omsorgen, er innom hver dag.

Anonym poster: a8ee836d60485f0eeba50b98507f49d1

?

Anonym poster: c454358e18c2fcc723b8e18cee515343

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hvordan dette skjedde... :)

Anonym poster: c454358e18c2fcc723b8e18cee515343

Skrevet

Fosterlyden ble skikkelig dårlig så det var tydelig at babyen ikke hadde det noe bra der inne. De dro det ut sålenge at han var livløs når han blr født med katastrofesnitt. Forferdelig opplevelse. Men han har det bra nå da:)

Anonym poster: 45adf6a6acb314c9ef46723bd993ed3a

Skrevet

Mine gener produserer veldig store barn.

Prøvde jo å føde selv om barnet var estimert til 5,5 kg, fødselen startet nesten 3 uker før termin og barnet var "bare" 4858g men ble sittende fast. Ble veldig dramatisk, for sent for keisersnitt siden hodet allerede var født men skuldrene satt fast i mitt bekken. Fikk til slutt brekt henne løs, livløs og skadet av behandlingen. Hun ble heldigvis ikke hjerneskadet, men skadene hun fikk på kroppen må hun leve med hele livet, 30% invalid står det i papirene hennes.

Da jeg ble gravid igjen var det aldri snakk om å føde vaginalt, det ble automatisk keisersnitt siden også dette barnet var stort og mitt bekken var like smalt (jeg er høy og tynn, smale hofter og smalt bekken).

Anonym poster: 057ecd9ae0ee7d2595fd9e2478717f3c

Skrevet

Dårlig morkake funksjon og dårlig gjennomstrømming i navlestrengen.

Gutten ble tatt ut i uke 37 og veide 2.3 kg.

Han er en fin og stor gutt idag :)

Skrevet

Mine gener produserer veldig store barn.

Prøvde jo å føde selv om barnet var estimert til 5,5 kg, fødselen startet nesten 3 uker før termin og barnet var "bare" 4858g men ble sittende fast. Ble veldig dramatisk, for sent for keisersnitt siden hodet allerede var født men skuldrene satt fast i mitt bekken. Fikk til slutt brekt henne løs, livløs og skadet av behandlingen. Hun ble heldigvis ikke hjerneskadet, men skadene hun fikk på kroppen må hun leve med hele livet, 30% invalid står det i papirene hennes.

Da jeg ble gravid igjen var det aldri snakk om å føde vaginalt, det ble automatisk keisersnitt siden også dette barnet var stort og mitt bekken var like smalt (jeg er høy og tynn, smale hofter og smalt bekken).

Glemte å skrive hvorfor det ble akutt da...

Vannet gikk og fødselen startet 5 dager før det planlagde snittet, og å føde vaginalt var ikke noe alternativ. Da ble det hastesnitt midt på natten.

Skrevet

Jeg hadde svangerskapsforgiftning og skulle prøve å føde med høyt blodtrykk, men plutselig fikk jeg eklampsikramper og babyen måtte ut med en gang.

Anonym poster: 32ee850b845dc4b5a01f898afbfcd301

Skrevet

Ekstrem overtid, stort stjernekikkerbarn, halvannet døgn med tette, ineffektive rier som ikke gav åpning over hodet. Til slutt ble jeg også syk, og ble tatt akutt i løpet av fem minutter.

Planlagt KS med nr to og trolig nr tre også.

Anonym poster: d9b6aa67e5c7aa8b281b95b042cde521

Skrevet

Babyen gikk skrått inn i fødselskanalen, og satt fast. Udramatisk ks:) Har født vaginalt 2 ganger etterpå:)

Skrevet

Barnet lå skjevt, gikk aldri ordentlig ned i fødselskanalen, var stresset og åpningen hos meg gikk for sakte.

Skrevet

morkakeløsning.

Anonym poster: 7342e1e06d656d8d7c48f7008dc872b8

Skrevet

Fødselen ble startet 11da før pga stort barn. Etter 18t uten at han var kommet ned endte det i katastrofe ks.

Anonym poster: a60b2490b80a3a28a1bf1aa1d3ef1f66

Skrevet

Uregelmessig hjertelyd for så å ikke finne hjertelyd. Ikke kjekt..... :-(

Skrevet

Hun satt fast i bekkenet.

Skrevet

Fødselen startet i uke 37, men sakket så av. Jomødrene prøvde å tvinge frem fødsel, men babyen lå høyt i bekkenet og riene ble aldri effektive. Da overlegen oppdaget at jeg lå der med riestorm ble det hastesnitt, for babyen viste tegn til at han ikke hadde det bra. Under KS viste det seg at han hadde navlestrengen rundt halsen. Jordmødrene hadde ikke rådført seg med lege i det hele tatt mens de gav meg riefremmende midler, strippet meg og tok vannet, så det var ren flaks at han kom innom og oppdaget at babyen trengte hjelp.. det gikk heldigvis bra, da.

Anonym poster: 23dc8992d0e4be2b1e349325ef10f98e

Skrevet

Han hadde bæsjet i vannet og vannet gikk 14 dager over tiden. Fødselen dro ut veldig og til slutt måtte de hente an ut pga infeksjon hos både meg og han.

Skrevet

Veldig svangerskapsforgiftet. Blodtrykksmedisin intravenøst, og det gikk rett i taket.

Skrevet

Med nr 1 fikk jeg morkakeløsning og det var veldig dramatisk. Fikk ikke engang være våken under snittet. I uke 37. Frisk og fin i dag:) med nr 2 gikk vannet og det var bæsjet i. Etter to døgn på drypp med ineffektive rier som ikke ga åpning begynte hjertelyden å bli dårlig og han måtte fort ut.. I uke 40

Skrevet

Prematur vannavgang i 3 døgn, barnet i seteleie.

Hastesnitt pga infeksjonsfaren.

Skrevet

Svangerskapsforgiftning, akutt keisersnitt. Skulle føde normalt, men det gikk ikke...høyt blodtrykk på oss begge og fostervannet var grønt. Stress...

Gjest sussie77
Skrevet

Stjernekikker, livmorraptur, og dårlig hjertelyd. Da hadde jeg hatt rier i over 30 timer.

Skrevet

Morkakesvikt

Anonym poster: 0776cc3661a4731b07fae7af6bef1391

Skrevet

14 dager overtid, 3 døgn med ineffektive rier, utslitt mor og utslitt barn, med dårligere og dårligere hjertelyd. Lå i over to timer på operasjonsbordet etter at babyen var tatt ut fordi livmoren ikke ville trekke seg sammen. Den var helt utslitt. Spent på om jeg får ks nå med nr 2...!

Anonym poster: 77e945696ca94c8f54092db0fa9ae0ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...