Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 20. mai 2013 #1 Skrevet 20. mai 2013 Ble gravid på prevensjon, og valget har falt på abort. Men jeg fikk kraftige smerter, og små blødninger i går morges, og små blødninger fortsatte, ringte inn til føden på sykehuset jeg har født før, og hørte med de, forklarte at jeg sliter med smerter som føles nok så uutholdelige, og blødd av og på i 24 timer, de ba meg komme inn, tilfelle det var snakk om svangerskap utenfor livmora. Kom inn der i dag tidlig, og fikk en ultralyd hvor bare jordmora så skjermen, siden det er snakk om abort som er planen.. Hun kunne fortelle at det ikke er noe utvikling eller hjerte aktivitet der inne, så jeg har en MA. Jeg skal til legen i morgen, da skal timen for abort bestilles, jordmor ba meg gå på den, for enda jeg har små blødninger nå, så kan det likevel være at kroppen ikke klarer å støte det ut.. Så til selve spm: noen her som har opplevd at kroppen støter det ut selv, eller må de fleste utføre abort etter MA? Håper jo litt på at kroppen ordner opp med det selv, så man slipper dette med abort greia, tok vaginalere etter SA i fjor, og hadde smerter fra en annen verden, kan ikke si det frister igjen.. Planen for abort nå var utskrapning, siden det uansett ikke er aktuelt med flere barn, skal søke om sterilisering i år også.. Eller kan man få utskrapning selv om det stoppet opp så tidlig?
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 20. mai 2013 #2 Skrevet 20. mai 2013 Jeg trodde at ma sto for missed abortion som betyr at fosteret er dødt, men kroppen har ikke oppdaget det og derfor ikke støter det fra seg (i motsetning til spontan abort) og derfor alltid innebærer medisinske assistanse, enten ved tabelett eller utskrapning? Jeg hadde ihvertfall en ma i uke 12 og var inne på sykehuset og fikk tabelett. Det gikk veldig raskt og nærmest smertefritt til tross for at det var tvillinger. Sender deg varme tanker og håper det går så bra som det kan ❤
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 20. mai 2013 #3 Skrevet 20. mai 2013 Jeg hadde en MA i uke 5 men den ble ikke oppdaget før i uke 9. Fikk ikke utskraping men måtte vente i 6 uker før den kom av seg selv.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 20. mai 2013 #4 Skrevet 20. mai 2013 Det trodde jeg også.. Men jordmora mener at kroppen min har startet å forstå at det ikke er som det skal, siden jeg har småblødninger.. Derfor jeg lurer på om noen har opplevd at kroppen "fikser det selv".. Føler meg egentlig glad til for at jeg har en MA, for abort er så lite koselig å måtte gjennom, jeg hatet tanken på det i fjor også, men da endte det i SA to dager før, og nå MA.. Så da er det jo ikke slik at jeg "dreper" det som er der inne.. Jeg er ikke imot abort, men vet ikke om jeg ville klart å utføre det, men når legen sier at kroppen min ikke tåler flere svangerskap, og jeg setter meg selv i risiko om jeg fullfører flere svangerskap, så er det jo ikke så lett, når man blir gravid på prevensjon Søkte om sterilisering i fjor, men ble nektet, siden jeg var under 25 år.. Så får håpe det går gjennom når jeg sender ny søknad neste mnd, for dette sliter på nervene merker jeg :-/
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 20. mai 2013 #5 Skrevet 20. mai 2013 Jeg hadde en MA i uke 5 men den ble ikke oppdaget før i uke 9. Fikk ikke utskraping men måtte vente i 6 uker før den kom av seg selv. Oida :-o Om jeg må gå med de smertene her helt til det kommer av seg selv, da sliter vi.. Samboeren starter i sin nye jobb snart, og jeg klarer så vidt bevege på meg pga smerter.. Blødninger er nå en ting, men hva om man ikke kan ta seg av ungene man har, og kroppen ikke ordner opp med det første :-o hjelpes.... Da må jeg jo nesten fortelle dette til svigermor, for å få litt hjelp av henne med ungene, om dette ikke er over til samboeren går i sin nye jobb.. Heldigvis starter han ikke for fullt i morgen slik jeg trodde, han har 2 dager med kurs, så starter han i jobben i starten av neste mnd, så om dette er overstått til da, så hadde jeg blitt lettet, for jeg klarer jo ikke gjøre stort slik det er nå.. Skulle ønske jeg hadde fått innvilget sterilisering i fjor :-o
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #6 Skrevet 20. mai 2013 Jeg var gravid i uke 12, og dro på privat ultralyd for å se om alt sto bra til. (Litt usikker på det, siden jeg hadde få graviditetstegn de siste ukene). Vel, fosteret var dødt og døde rundt uke 7. Altså en MA. Dette var en fredag, og hun som tok ultralyden skulle bestille time for utskrapning/fjerning for meg på A-hus. Jeg skulle selv bli kontaktet av A-hus. Jeg ble oppringt av A-hus på onsdag, og fikk time mandagen etter, altså 10 dager etter ultralyden. Dagen etter oppringningen (torsdag) fikk jeg kjempeblødninger, og spontanaborterte. Jeg tok likevel timen på A-hus mandagen etter, for å se om alt var fjernet/ om jeg trengte utskrapning. Alt så bra ut, og jeg trengte ikke ytterligere oppfølging. Lykke til! Anonym poster: 164f615602477c2b2aa4cf3934adba06
Dini Skrevet 20. mai 2013 #7 Skrevet 20. mai 2013 Jeg hadde en MA som ble oppdaget i uke 9, det hadde egentlig ikke utviklet seg noe særlig utover at det var en tom fostersekk der (var på 2 ul, 2 uker etter hverandre for å se at det ikke utviklet seg noe videre..), jeg fikk tabletter med hjem for å starte prosessen. Men jeg minnes at han spurte om jeg ville vente og se om ikke kroppen fant ut av det selv. Gynekologen sa at de fleste MA støtes ut etter 4-6 uker etter fosteret er dødt.. Men jeg syns nå ikke det har stemt med andre.. Jeg ville egentlig bare få begynt prøvingen på nytt så fort som mulig, derfor tok jeg pillene så jeg slapp å vente lenge. Men du har jo de barna du har lyst på, stemmer ikke det? Og det å ta de pillene er ikke som å utføre en abort, du hjelper bare kroppen din til å ordne opp. Høres egentlig mer ut som du har en SA, men iogmed ikke SA'en får med seg alt så blir det en MA.. Tror utskrapning kan være aktuelt for deg iogmed du har vært gravid flere ganger. Det går jo an å høre om de kunne tatt steriliseringa samtidig, eller er du ikke fylt 25 enda?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #8 Skrevet 20. mai 2013 Jeg hadde en MA i uke 5 men den ble ikke oppdaget før i uke 9. Fikk ikke utskraping men måtte vente i 6 uker før den kom av seg selv. Fikk du ikke tilbud om abortpille? Trodde det var standard ved MA. Anonym poster: 1b822d76a19b16b7b1dfc51befc7fca3
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #9 Skrevet 20. mai 2013 Det trodde jeg også.. Men jordmora mener at kroppen min har startet å forstå at det ikke er som det skal, siden jeg har småblødninger.. Derfor jeg lurer på om noen har opplevd at kroppen "fikser det selv".. Føler meg egentlig glad til for at jeg har en MA, for abort er så lite koselig å måtte gjennom, jeg hatet tanken på det i fjor også, men da endte det i SA to dager før, og nå MA.. Så da er det jo ikke slik at jeg "dreper" det som er der inne.. Jeg er ikke imot abort, men vet ikke om jeg ville klart å utføre det, men når legen sier at kroppen min ikke tåler flere svangerskap, og jeg setter meg selv i risiko om jeg fullfører flere svangerskap, så er det jo ikke så lett, når man blir gravid på prevensjon Søkte om sterilisering i fjor, men ble nektet, siden jeg var under 25 år.. Så får håpe det går gjennom når jeg sender ny søknad neste mnd, for dette sliter på nervene merker jeg :-/ Hvis du av medisinske grunner ikke kan gjennomføre et svangerskap kan jeg ikke se at den 25 års regelen har betydning. Du får sende med en erklæring fra den legen som sa at du ikke kan gjennomføre flere svangerskap og dokumentasjon på at du nok en gang har blitt uønsket gravid (til tross for prevensjon). Lykke til! Anonym poster: 1b822d76a19b16b7b1dfc51befc7fca3
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 20. mai 2013 #10 Skrevet 20. mai 2013 Takk for svar dere... Det ble sagt MA, siden det sluttet å utvikle seg for noen uker siden, jeg skulle vært (er?) snart 7 uker på vei, men det i magen viser kun til 4 maks 5 uker, ingen hjerte eller noe.. Derfor ble det sagt MA.. Jeg blir ikke 25 år før neste mnd dessverre.. De avslo søknaden om sterilisering i fjor, fordi jeg ikke har dokument på hva som feiler kroppen min enda, jeg er fortsatt under utredning.. Jeg er ferdig med å få barn, har helse som tilsier at det er uaktuelt med flere, og samtidig er vi jo fornøyd med de vi har, så vi tenkte oss å gjøre dobbel sikring med at vi begge steriliserer oss nå, for jeg klarer ikke mer om jeg blir gravid igjen.. Håper utskrapning er aktuelt, og det i såfall kan bli gjort fortløpende, hadde ikke uffet meg om det hender denne uka kan man si.. Får håpe legen sier at utskrapning er aktuelt om kroppen min ikke støter ut innen oppsatt time.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #11 Skrevet 20. mai 2013 Ville bare gi deg en klem! Anonym poster: 9bb672c3712ffc3d6bd8f0903b04ce62
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2013 #12 Skrevet 21. mai 2013 Jeg tror det du har en en BO (Blighted Ovum). Det er et befruktet egg uten fosteranlegg. Mitt første svangerskap endte slik, og jeg var omtrent like langt på vei som deg. Jeg begynte å spotte litt, gikk til legen som tok UL og etablerte at det var en BO, og i løpet av de neste tre-fire dagene blødde det ut av seg selv. Det var ikke spesielt smertefullt, men omtrent som en kraftig mens. Jeg håper du kan få innvilget sterilisering snart så du slipper å bli gravid flere ganger og måtte ta abort. Dette virker ikke som noen holdbar situasjon. Anonym poster: 9e76a6c39f359fefda182a7ad99d6419
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 21. mai 2013 #13 Skrevet 21. mai 2013 Da har jeg væt hos legen.. Han har begjært utskrapning, så om jeg ikke mister selv før timen, så blir det heldigvis utskrapning, har fått time igjen rett etter bursdagen min, for å sette opp søknad om sterilisering, denne gangen akter legen å legge til grunne at vi mistet tvillinger i uke 21, derfor blir psyken min dårlig av abort, skal til psykolog på fredag for å få med skriv derifra ang hvordan dette med abort påvirker psyken min. Så får vi håpe det går gjennom, og jeg får sterilisert meg fortløpende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå