Gå til innhold

BT 99/45

Den perfekte mor, påan igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

er jo litt lavt, men det var mitt i går kveld. Når er det for lavt, og hvilke konsekvenser kan det få? Jeg har ingen symptomer, annet enn at jeg ser stjerner fra tid til annen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tidvis så lavt BT. Ikke noe galt med meg. Spørsmålet er vel heller om dette er normalt for deg, eller om du vanligvis har et høyere BT?

Anonym poster: 25d1d63c0671c48b2657feb97019fd9c

Skrevet

Jeg har også lavt blodtrykk. Er du gravid? I tilfelle kan det være greit å sjekke at det er god blodgjennomstrømming i navlesnoren, legen henviser deg evt.

Det som følger lavt bt er vel svimmelhet, kvalme, besvimelse, slapphet, trøtthet og generelt dårlig allmentilstand siden man hele tiden føler seg helt kjørt.

Salt, chili og lakris pluss masse drikke kan hjelpe det opp noe.

Anonym poster: b693fba3d914f13c4f21948b344e2030

Skrevet (endret)

Jeg måler ikke så ofte, men har pleid å ligge ganske lavt. Men det er godt å høre at det ikke er farlig lavt :) Det kan kanskje forklare hvorfor jeg har høy hvilepuls? Jeg er ikke utrent, men hvilepulsen min ligger på 70-80...

Men tenker at når trykker er lavt må hjertet slå fortere for å kompensere?

Og jeg er ikke gravid :)

Endret av den perfekte mor
Skrevet

Jeg måler ikke så ofte, men har pleid å ligge ganske lavt. Men det er godt å høre at det ikke er farlig lavt smile.png Det kan kanskje forklare hvorfor jeg har høy hvilepuls? Jeg er ikke utrent, men hvilepulsen min ligger på 70-80...

Men tenker at når trykker er lavt må hjertet slå fortere for å kompensere?

Og jeg er ikke gravid smile.png

Ja, hjertet må jobbe på for å kompensere, det er riktig. Min fastlege har sagt at sålenge det første tallet er ok, helst litt høyere enn ditt, så er det ingen fare om det andre tallet er lavt. Men hvis begge er veldig lave så er det ikke så bra hvis dette ikke er vanlilg for deg da.

Man skal i tilfelle være obs på om man får vann i kroppen, hovne ankler og håndledd, evt vann i lungene, da er hjertet ikke friskt.

Anonym poster: b693fba3d914f13c4f21948b344e2030

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...