Gå til innhold

Deres beste Mallorca-tips, takk:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal bo i Alcudia.

Anonym poster: 2a32ae0df307424f0e66413892ac9e82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på her.

Vi skal til Cala d'or.

Er det verdt det å bruke en dag i Palma?

Anonym poster: cc6fc4eb53d09a0532bf233c2c9a9646

Skrevet

Mitt beste tips er å ikke bo i alcudia!

Når skaden er skjedd (om dere allerede har bestilt hotel) ville jeg leid en bil og kjørt til andre deler av øya. Fjellkjeden Sierra de Tramuntana er et must - veldig mange fine byer der! I nærheten av Alcudia må dere kjøre til Cap de Formentor, grotten i Arta og kanskje den støste grotten på øya og (husker ikke hva den heter, men man går igjennom og hører en konsert langt nede i dypet). Dere må se Palma og kjøre med veterantog til Soller og videre med veterantrikken fra Soller til Port de Soller. Her er den en fin sandstrand der man kan bade. Anbefaler også å kjøre ned la Calobra og se solnedgangen på stranden nedenfor. Det er helt nydelig (steinstrand, husk sko!).

Dessverre ligger Alcudia så langt unna man kommer fra det meste så det gir en del kjøring.

Anonym poster: 82cf10c738532c02731295540ddd0b6c

Skrevet

Er forresten også et galsspusteri mitt på øya, husker ikke akkurat hvor i farten. Han som satt der lagde en fin elefant til sønnen min som vi fikk med :-) Øya er også kjent for sine kunstige perler (de er fine!), og man kan komme inn og se fabrikken - mener den ligger i Inca.

Skrevet

Hvorfor ikke Alcudia?

Ikke HI.

Anonym poster: 50db46570a02496d60a6c5f822bfacc1

Skrevet

Vi var i alcudia i fjor, stor koste oss og skal absolutt tilbake :) Ikke dra til western water park med mindre du har barn som er 8-9 og oppover. Vi var på sjørøver show utfor Magaluf, bra show men ikke så god mat. Ellers kan jeg anbefale en dag i gamle byen. Veldig fint og litt flere butikker. Kos dere på Mallorca :)

Skrevet

Vi var i alcudia i fjor, stor koste oss og skal absolutt tilbake :) Ikke dra til western water park med mindre du har barn som er 8-9 og oppover. Vi var på sjørøver show utfor Magaluf, bra show men ikke så god mat. Ellers kan jeg anbefale en dag i gamle byen. Veldig fint og litt flere butikker. Kos dere på Mallorca :)

Tusen takk for tips! :)

Vi skal til Alcudia, Viva Blue, med ettåring og fireåring. Tar gjerne i mot flere gode tips! :)

Anonym poster: de59e7f409f24dc24afcefca052c3288

Skrevet

Alcudia er helt supert! Men hvis du skal farte rundt på alle mulige utflukter, så vet jeg ikke. Vi var der med små barn, og de ville helst holde seg i vannet pga varmen. Hadde aldri reist på noe grottetur iallefall. Perfekt familie plass og fint hotell! Bodde der sist vi var der ;) God tur og kos dere på Alcudia :)

Anonym poster: 5414f3f4a48797f129d594ae49e1c288

Skrevet

Tusen takk for tips! :)

Vi skal til Alcudia, Viva Blue, med ettåring og fireåring. Tar gjerne i mot flere gode tips! :)

Anonym poster: de59e7f409f24dc24afcefca052c3288

Vi var også på viva blue :) Hadde med oss ei på 6 og ei på 3, kjempe fornøyde :)
Skrevet

Hvorfor ikke Alcudia?

Ikke HI.

Anonym poster: 50db46570a02496d60a6c5f822bfacc1

Alcudia er et turisthelvete (nei, det er ikke mye spansk igjen der!) uten spansk sjarm. Det er slitt, fylt med hoteller som ser ut som blokker fra 60-tallet og så er det masse britiske puber som serverer den samme maten overalt. Mallorca har så utrolig mye mer å by på enn det. Men klart, om man vil bo på et resort og ikke gå utenfor hotelområdet, stranden eller det lokale vannland er Alcudia greit - like greit som å sole seg alle mulige andre steder. For å få en kulturopplevelse og litt føling med den Mallorcanske stemningen ville jeg bodd, tja, alle mulig andre steder enn østkysten og strandene rundt Palma egentlig.

Når HI ber om tips må jeg derfor vende tommelen ned for Alcudia. Har vært rundt på veldig mye av øya, og jeg må rett og slett si at Alcudia er det minst sjarmerende stedet jeg var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...