Anonym bruker Skrevet 19. mai 2013 #1 Skrevet 19. mai 2013 Jeg er en voksen kvinne, jeg har levd over halvparten av livet mitt utenfor barndomshjemmet, jeg har bodd trangt, stort, kollektivt, sjabby og snobbete. Nå bor jeg i et nylig kjøpt oppussingsobjekt. Mamma har sett alle bostedene, og selv om hun ikke viser det tydelig, så synes det på henne hva hun mener om levestandaren min. Når jeg bodde i snobbete ny leilighet så kom hun ofte på besøk og skrøt til andre om hvor jeg bodde. Men nå har jeg altså flyttet igjen, til gammelt og råttent hus, masse å gjøre. Og vi rekker jo ikke å gjøre ting så raskt med to små barn og full jobb. Sist nå hadde hun med søsteren sin og viste henne huset mitt. Det ser jo for pokker ikke ut her. Det er rot og barnesøl overalt, det er hagesøppel og annet skrot i gården fordi vi holder på med prosjektet overalt for å få orden på ting. Vi har hatt rotter i taket i vinter, og andre mindre skadedyr dukker stadig opp. Vi jobber på spreng, men det er jo komplett umulig å holde orden og rent i et hus som er under oppussing. Så hvorfor bryr jeg meg om hva to gamle kjerringer synes om huset mitt. De kan rynke på nesen så mye de vil, men jeg vet jo hvorfor ting er som de er her. Hvorfor bryr jeg meg?!?! Ugg! Lurer på om jeg også alltid kommer til å ha så stor innflytelse på døtrene mine... Anonym poster: 458080ad9ff64374022502474c3748e3
Skautrollet Skrevet 19. mai 2013 #2 Skrevet 19. mai 2013 aj aj, høres ut som min mormor, hun er og har alltid vært slik både mot min mamma og meg etter at jeg fikk unger
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #3 Skrevet 20. mai 2013 Når dere har barn burde dere holde det rent og ryddig selv om dere har mange prosjekter på gang. Man lar ikke søppel flyte.. Barna har rett til å ha et skikkelig hjem selv om dere har tatt på dere litt for mye jobb. Ta et prosjekt/ rom om gangen og gjør det skikkelig ferdig. Anonym poster: bd5a33d313138f7ce08e944398d3952d
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #4 Skrevet 20. mai 2013 Når dere har barn burde dere holde det rent og ryddig selv om dere har mange prosjekter på gang. Man lar ikke søppel flyte.. Barna har rett til å ha et skikkelig hjem selv om dere har tatt på dere litt for mye jobb. Ta et prosjekt/ rom om gangen og gjør det skikkelig ferdig. Anonym poster: bd5a33d313138f7ce08e944398d3952d Jeg snakker ikke "ser ut som et bomba horehus her"-type rot. Men det er grenser for hvor mye tid jeg kan bruke på å holde det rent og pent og ryddig, fremfor å faktisk bruke tid på å få bukt med en del prekære mangler ved huset. Dersom listene må opp i stua og fikses fordi det brått kommer inn maur, så blir ikke klesvaska brettet og og lagt på plass den dagen (uka). Men det går fint an å bruke rene klær som man plukker rett fra den haugen som ligger i en stol på rommet vårt fordi jeg trengte tøykurven til skitne klær. Og det har nettopp vært 17. mai og en del ekstra begivenheter, og omkledningene har ført til at det ligger masse klær som er brukt, men som ikke er møkkete, men som jeg ikke har rukket å legge til sides til å kunne brukes igjen, og det ligger nå og henger over lekegrinda som ikke lenger er i bruk, og som vi ikke har hatt tid til å fjerne, og som vi nå bruker til oppbevaring av leker isteden. Nesten rene gå-bort-klær må brukes om igjen, og kan ikke puttes i klesvaska til vaskekjelleren fordi vi først må ta oss av en invasjon av munkelus der. Og om det er smuler på kjøkkengulvet og masse skitten oppvask på benken etter frokosten fordi det er viktigere å skynde seg ut å dekke til verktøy ute pga regnskuren som kom, så lider ikke ungene av det, nei. Og begrepet søppel er nyansert, det ligger ikke å flyter matpapir og bæsjebleier i stua og i gården, men det er vanskelig å fjerne giftige busker og døde trær, og få de ut av hagen på en og samme gang. Det bare må gå i etapper. Og de giftige buskene er blitt satt i søppelposer klar til å tas med til dynga når den åpner og vi får tid. Så frem til da står det søppelposer med blant annet hageavfall og gammel dritt vi har funnet på loftet ute på gården og det ser skikkelig shabby ut. Men det blir jo sakte, men sikkert, bedre enn hvordan det så ut før når tidligere huseiere drev med fyll og bilmekking her. Og midt opp i det hele så har ungene det helt fint, selv om jeg ikke vil anbefale dem om å innta noe måltid fra dolokket akkurat nå. Når man kjøper slike oppussingsobjekt så kan man ikke bare ta rom for rom, man må i tillegg ta seg av det som dukker opp når det dukker opp. Men takk for tipset. Og jeg fatter fortsatt ikke hvorfor jeg bryr meg om slike rynkede neser! Anonym poster: 7fe9d0b36305c3a13e2fa46f74697041
Himmel og hav Skrevet 20. mai 2013 #5 Skrevet 20. mai 2013 Du bryr deg om sånne rynkede neser, fordi du vet selv at du ville rynket på nesen om du skulle besøke noens hjem og det så ut slik som det gjør hos dere. Du vet selv hvorfor det ser ut som det gjør i deres hus og hage, og selv om du kan forklare det, så er du ikke fornøyd med at det er sånn eller at andre skal se det. Du har nok også et snev av dårlig samvittighet for at tiden ikke strekker til, eller at prioriteringene ikke er åpenlyse for andre. Gjestene dine ser jo at det ligger hauger med tøy på steder det ikke hører hjemme, men de ser ikke at du har brukt timer på å sette opp lister i gangen eller rydde loftet. Du tenker kanskje innerst inne at dette ikke er ok, selv om det er midlertidig, og at dere burde få gjort mange av disse "tar det etterpå"- oppgavene, som at lekegrinda fortsatt står der den står, at pentøyet ble hengt på lekegrinda og ikke rett i skapet osv. Du føler rett og slett at huset ditt er et rotehus, og at det er det folk tenker når de går sin vei, og at de ikke ser potensialet som dere ser, og at folk skal tro at dere bare er rotete og late. Det er det jeg tror er grunnen til at du ikke liker rykede neser.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #6 Skrevet 20. mai 2013 Du bryr deg om sånne rynkede neser, fordi du vet selv at du ville rynket på nesen om du skulle besøke noens hjem og det så ut slik som det gjør hos dere. Du vet selv hvorfor det ser ut som det gjør i deres hus og hage, og selv om du kan forklare det, så er du ikke fornøyd med at det er sånn eller at andre skal se det. Du har nok også et snev av dårlig samvittighet for at tiden ikke strekker til, eller at prioriteringene ikke er åpenlyse for andre. Gjestene dine ser jo at det ligger hauger med tøy på steder det ikke hører hjemme, men de ser ikke at du har brukt timer på å sette opp lister i gangen eller rydde loftet. Du tenker kanskje innerst inne at dette ikke er ok, selv om det er midlertidig, og at dere burde få gjort mange av disse "tar det etterpå"- oppgavene, som at lekegrinda fortsatt står der den står, at pentøyet ble hengt på lekegrinda og ikke rett i skapet osv. Du føler rett og slett at huset ditt er et rotehus, og at det er det folk tenker når de går sin vei, og at de ikke ser potensialet som dere ser, og at folk skal tro at dere bare er rotete og late. Det er det jeg tror er grunnen til at du ikke liker rykede neser. Jeg tror jeg nettopp ble litt forelsket i deg...! Og jeg som trodde at jeg ikke var en sånn som rynket på nesa, men når jeg tenker meg om, så gjorde jeg det i smug bare for noen dager siden. Ojsann. Anonym poster: 7fe9d0b36305c3a13e2fa46f74697041
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå