Gå til innhold

Fast føde, når??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er nå 4 mnd. Jeg fullammer. Søsteren min maser om at jeg bør begynne med fast føde, mens jeg har lest at man fint kan fullamme (og det anbefales å fullamme) til 6 mnd.

Hva mener dere? :)

Anonym poster: 4a001c8792d14ece1730129d25e94380

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge hun er fornøyd med puppen, så fortsett med det :)

Skrevet

Enig i at du kan fortsette å fullamme, men jeg vil samtidig anbefale å begynne med smaksprøver for at hun skal venne seg til andre smaker og konsistenser. I enda et par mnd trenger det ikke være noe mer enn litt lek og at melka er næringen. Min erfaring er at jo tidligere de begynner, jo mindre kresne blir de.

Anonym poster: aa904bb7c0e1e043857b83daf721b3ac

Skrevet

Så lenge hun er mett og fornøyd trenger du absolutt ikke begynne med fast føde ennå! Mye kan forandre seg på 2 mnd, så om du om noen uker merker at hun trenger mer næring er det bare å begynne med f.eks grøt :)

Skrevet

Fullamme til 6 mnd, og så begynne å introdusere mat. Er bare tull at de blir mindre kresne om de får fast føde før. Det er helt individuelt om de blir kresne eller ikke. Jeg har fullammet til 6 mnd, og mine er ikke kresne. Magen har ikke godt av noe annet enn mm før 6 mnd. Sålenge du har nok melk og hun legger på seg som hun skal så gi bare pupp, det er det beste :)

Anonym poster: 3e14110ee6886251559bc8c39a6018d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...