Gå til innhold

Ett av fem barn utsettes for seksuelle overgrep!?

Anbefalte innlegg

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Ett av fem?? :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kilde?

Anonym poster: 3aa72c0e9a2251a317e670faaa267ce1

Skrevet

Nå er vel overgrep et vidt begrep da, alt fra beføling, uønsket seksuell oppmerksomhet til voldtekt osv, tror jeg er med i den beregningen..

Men ett eneste barn er ett for mye!

Anonym poster: 2fa80a8201393b2da8d65992d4b35b64

Skrevet

Ett av fem?? ohmy.png

Det kan da ikke stemme? Hvor leser du det?

Anonym poster: 523a2209928add705b40a35eeaca5254

Gjest Antarctica
Skrevet

Ja, det tror jeg nok kan stemme. Så seint som på onsdag hadde jeg samtale med to elever som begge betrodde meg historier om overgrep fra venner/ kjærester. De var barn/ tenåringer som ble voldtatt eller krenket av andre tenåringer. Dessverre altfor vanlig.

Skrevet

Hvor har du lest det? Det høres jo ut som veldig mange! Misforstå meg rett, en er også en for mye. Men dvs at 20% av alle barn blir utsatt for seksuelle overgrep, det virker i overkant mye. Forferderlig å tenke at 20% av alle barna i gata har opplevd noe slikt :(

Anonym poster: df836e7024d6025263403c47ab66e39b

Skrevet

Ja, det tror jeg nok kan stemme. Så seint som på onsdag hadde jeg samtale med to elever som begge betrodde meg historier om overgrep fra venner/ kjærester. De var barn/ tenåringer som ble voldtatt eller krenket av andre tenåringer. Dessverre altfor vanlig.

Dette er en av gangene du skulle ha valgt anonymknappen, Pashla.

Anonym poster: 9b29fa156c510209bb2eb6e4e5f0f426

Skrevet

Det lærte jeg også da jeg gikk på skolen. Husker det var en helsesøster på besøk i klassen på videregående og snakket om dette og hun sa at i en skoleklasse på 20 elever vil i snitt 4 stykker ha vært utsatt for overgrep. Men det er jo ikke snakk om bare voldtekt da, det er alle typer seksuell tilnærming som oppfattes som overtramp.

Vi er fire gode venninner hvor to er utsatt for overgrep, ene av pappaens kollega og andre av en nabo. Begge ble befølt og ble tvunget til å ta på mannen som forgrep seg...

Anonym poster: d4fdbe5399481d7274be4e9cc770a5e9

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det sto det i en reklame på tv nå fra...huff nå husker jeg ikke navnet....noe forening for incestofre.

Skrevet

Ja det tror jeg nok kan stemme, for det er mye som kommer under definisjonen seksuelt overgrep.

I min familie er vi tre søstre. Vi ble alle utsatt for seksuelle overgrep da vi var små. (fra samme mann). Jeg har også blitt utsatt for overgrep da jeg var tenåring. Ikke noe av dette er anmeldt.

Anonym poster: 8f04a2ddb63a3ee9e065906da5ecf512

Skrevet

Fordi?

Fordi at den er der - så lett tilgjengelig.

Fordi at om du gjenkjennes, så er det ikke særlig bra iom noen har betrodd deg dette.

Fordi...

Anonym poster: 9b29fa156c510209bb2eb6e4e5f0f426

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvem skulle gjenkjenne dette? Har du noen anelse om hvor mange elever jeg har? Og hvor mange samtaler det blir på en uke?

Historiene kom for en dag i et rom for åpne dører. Ingen av dem gjorde et poeng av å stenge dører el holde dette fra andre. De hadde allerede snakket om det med andre nære og kjære.

... og uansett: desto mer tabu vi skaper om det, jo verre blir det å fortelle. Overgrep skal snakkes i hjel, ikke ties i hjel.

Skrevet

Jeg har hørt det samme på SMI ( støttesenteret mot incest )

Skrevet

Men jeg lurer på om det er på verdens basis? For i uland er det nok mer vanlig enn her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...