Gå til innhold

Rare holdninger hos besteforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg rister på hodet, mannen ler, men mest av alt får jeg vondt av lillejenten som savner mormor og morfar og ikke får besøke de så ofte som vi har gjort tidligere.

Mormor og morfar sover etter middag, da har de hellig tid og må ikke forstyrres. Jeg kan ikke sende meldinger på mobilen og jeg kan ikke ringe.

Jeg har tidligere fått noen tidspunkt å forholde meg til, når jeg ikke kan kontakte de. De tidspunktene varierer litt, alt etter når de er hjemme fra jobb.

For noen uker siden syndet jeg, jeg sendte mormor en melding mens hun sov. Da våknet hun, siden hun ikke skrur av lyden på mobilen. Jeg fikk en sur melding til svar om at jeg måtte ikke vekke henne.

Det er ikke aktuelt å skru av lyden på mobilen.

Resultatet er at vi ikke kan besøke de i uken, hvis ikke de kontakter oss, da jeg aldri vet når de sover middagsluren sin.

Er jeg rar som nå nekter å besøke de i uken? Jeg må da ringe å avtale mens de er på vei hjem fra jobb.

Er de rar som blir sur for at jeg vekker de fra middagsluren sin?

Anonym poster: 484b9b4283cf18a26455e6cb69b1625b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at hvis ikke de vil bli vekket så må de selv slå av telefonen.

Skrevet

veldig sære besteforeldre...

Skrevet

Flott, jeg håpte og trodde at dere ville være enig med meg. :-) Da er det ikke jeg som er rar.

hi.

Anonym poster: 6eef0ba0a75a08ddbb884c369763b07d

Skrevet

Merkelig, fikk annen annonymkode nå...

hi.

Gjest yrild
Skrevet

Jeg synes det er helt greit at de ikke vil forstyrres, men da må de rett og slett bare skru av lyden på tlf! Hadde de sovet hver dag fra 16-17 så hadde det jo ikke vært noe problem å forholde seg til, men når det varierer så må de tåle å få en sms i hvilen sin.

Skrevet

Jeg tenker at dette er en filleting å lage "problemer" utav.

De er sikkert slitne etter jobben, og har sagt ifra at de trenger å hvile seg, noe du burde respektere, i den forstand at du ikke ringer/melder i sovetiden. Jeg forstår det sånn at de ikke skrur av lyden fordi de vil jo være tiljengelige om det skulle skje noe, en krise av noe slag.

At dette er vanskelig å forholde seg til mtp de ulike tidene forstår jeg, men jeg regner ikke med de sover etter kl 18 f.eks? så hva gjør vel en time fra eller til? vent til du er "sikker" på at de ikke sover. eller enda bedre, fortell at du er redd for å tråkke feil og si at de kan si tydeligere ifra, eller ta initiativet i ukene.

Skrevet

Jeg tenker at dette er en filleting å lage "problemer" utav.

De er sikkert slitne etter jobben, og har sagt ifra at de trenger å hvile seg, noe du burde respektere, i den forstand at du ikke ringer/melder i sovetiden. Jeg forstår det sånn at de ikke skrur av lyden fordi de vil jo være tiljengelige om det skulle skje noe, en krise av noe slag.

At dette er vanskelig å forholde seg til mtp de ulike tidene forstår jeg, men jeg regner ikke med de sover etter kl 18 f.eks? så hva gjør vel en time fra eller til? vent til du er "sikker" på at de ikke sover. eller enda bedre, fortell at du er redd for å tråkke feil og si at de kan si tydeligere ifra, eller ta initiativet i ukene.

Ja, jeg respekterer det, men jeg synes det er synd at jenten min ikke kan besøke de i ukene, vi bor i gangavstand til hverandre.

Når de er klar for besøk begynner jenten min å gjøre seg klar for leggetid, med mindre de er tidlig ferdig på jobb og dermed er tidlig ferdig med middagsluren sin.

hi.

Skrevet

Nå ser jeg for meg at mormor mormor har vært på sitt besteforeldreforum og fortalt om datteren og barnebarna som bor i gangavstand og som kommer på besøk i tide og utide. De rådene hun har fått har vært å gi de besøkende tidspunkt so passer for når de kan komme på besøk for at det ikke skal skje for ofte.

Anonym poster: 1a80773385a5241dd40f0c98acec109a

Skrevet

Nå ser jeg for meg at mormor mormor har vært på sitt besteforeldreforum og fortalt om datteren og barnebarna som bor i gangavstand og som kommer på besøk i tide og utide. De rådene hun har fått har vært å gi de besøkende tidspunkt so passer for når de kan komme på besøk for at det ikke skal skje for ofte.

Anonym poster: 1a80773385a5241dd40f0c98acec109a

Ha ha, jeg kan garantere deg at det er feil. :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...