Gå til innhold

Hva gjør man med ulvehunger under amming?

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Kan liksom ikke sulte seg heller... Jeg er sulten HELE tiden, og redd for å ese ut av all spisinga. Tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Bare spis! Det går over etter hvert. Du trenger mye energi for å amme, så du skal spise rimelig store mengder før du merker det på vekten. Spis ting som varer litt. Proteiner og trege karbohydrater. Masse frukt og grønt, grovbrød, kjøtt...

Grovbrød klarer jeg ikke, men spiser mye kjøtt og grønnsaker som agurk, tomat, grønn salat osv

Skrevet

Rikelig med godt isvann feks? Havregrøt til frokost?

Anonym poster: dbaef00e00083e47eff8ca0dc42fd030

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Rikelig med godt isvann feks? Havregrøt til frokost?

Vann blir man ikke mett av gitt :D Havregrøt er prøvd og brukes ganske ofte likevel er jeg sulten igjen 1 time senere. Argh.

Skrevet

Men vann vil fylle magesekken, sånn at det føles som man blir fortere mett hvis man spiser noe etterpå?

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Men vann vil fylle magesekken, sånn at det føles som man blir fortere mett hvis man spiser noe etterpå?

Med fare for å virke sær så klarer jeg ikke drikke vann når jeg ikke er tørst. Drikker ca 1,5 liter vann og halvliter annen væske (kefir, juice osv) daglig, og får ikke å drikke noe mer. Kroppen samler dessuten vann veldig fort og man blir oppblåst... har enda merker etter sokker osv på grunn av vann i kroppen etter svangerskapet (der jeg hadde ødemer på 3).

Skrevet

Med fare for å virke sær så klarer jeg ikke drikke vann når jeg ikke er tørst. Drikker ca 1,5 liter vann og halvliter annen væske (kefir, juice osv) daglig, og får ikke å drikke noe mer. Kroppen samler dessuten vann veldig fort og man blir oppblåst... har enda merker etter sokker osv på grunn av vann i kroppen etter svangerskapet (der jeg hadde ødemer på 3).

Et lite tips der selv om du ikke er så glad i vann. Det er veldig lurt å drikke vann for å få kroppen til å slippe vann.

Det er ikke slik at jo mer vann du drikker, jo mer samler den på.... :)

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Et lite tips der selv om du ikke er så glad i vann. Det er veldig lurt å drikke vann for å få kroppen til å slippe vann.

Det er ikke slik at jo mer vann du drikker, jo mer samler den på.... smile.png

Klarer uansett ikke drikke mer enn ca 2 liter væske om dagen, blir bare kvalm ellers... :(

Skrevet

Følger kroppens signal og spiser og drikker godt? Det krever mye energi å produsere melk til et voksende spedbarn så det er naturlig at kroppen trenger mange ekstra kalorier. Bare prøve å passe på at det er noenlunde sunt det man putter i seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...