Anonym bruker Skrevet 19. mai 2013 #1 Skrevet 19. mai 2013 Gutten min er 1.5 år. Hvor mye sol er egentlig ok? Eller skal de ikke ha noe sol i det hele tatt? Blir Ho ekstremt vanskelig å skjerme helt for sola. I dag er vi ute i hagen , å han flyr rundt her i.shorts og tskjorte, smører ofte med solkrem. Det er nesten 30 grader i skyggen nå, kan han gå i bar overkropp litt? Anonym poster: ae3183ad0026562d26bfbc53fceb0320
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2013 #2 Skrevet 19. mai 2013 Smør med høy faktor ofte og ta han inn når det er varmest på dagen. Hiv ungen i dusjen når han ikke skal være ute mer og smør han med aftersun etterpå. Husk vann;-) Anonym poster: 55e35f0987d19d0d6b44c0dadbf4cfa8
Drammensjente Skrevet 19. mai 2013 #3 Skrevet 19. mai 2013 Så lenge du har smurt et tykt lag med høy faktor så kan du sikkert la ham få løpe litt uten klær Ikke lett å holde en slik liten tass i ro..... En solhatt eller liknende er nok lurt.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2013 #4 Skrevet 19. mai 2013 Ja, solkrem er et must. Om du ikke kliner inn håret og hodebunnen (pluss nakke og ansikt så klart) med solkrem burde han også bruke solhatt. Ser ikke noe problem i å være lenge ute da - sørg for nok vann så går det fint Anonym poster: 38279b477357e1a4fa64b13634f739e4
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2013 #5 Skrevet 19. mai 2013 Skjønner i den tingen med å dynke ungene i solkrem hele dagen. Det er ikke rart at unger og voksne har svak hud etter hysteriet med solkrem. Alle middler som ikke tilhører på en menneskekropp skal brukes sjeldent. Jeg har aldri brukt solkrem hele mitt liv og har finere hud enn alle mine venninner som dynker seg sommeren lang. Mini får så klart solkrem, men svakere faktor og passer heller på enn å smøre med kunstige kremer hele dagen lang... Bedre for en sart barenhud. Anonym poster: 2d61120653562847f089ca580f6c3120
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2013 #6 Skrevet 19. mai 2013 Kreftforeningen anbefaler faktor 15 på barn og at de ikke er i direkte sol midt på dagen. Anonym poster: 494b6ac1e521f5913e5fa9630f154534
Gjest Julia1984 Skrevet 19. mai 2013 #7 Skrevet 19. mai 2013 Skjønner i den tingen med å dynke ungene i solkrem hele dagen. Det er ikke rart at unger og voksne har svak hud etter hysteriet med solkrem. Alle middler som ikke tilhører på en menneskekropp skal brukes sjeldent. Jeg har aldri brukt solkrem hele mitt liv og har finere hud enn alle mine venninner som dynker seg sommeren lang. Mini får så klart solkrem, men svakere faktor og passer heller på enn å smøre med kunstige kremer hele dagen lang... Bedre for en sart barenhud. Anonym poster: 2d61120653562847f089ca580f6c3120 Du vet jeg lytter mer til eksperter!!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2013 #8 Skrevet 19. mai 2013 Smør med høy faktor ofte og ta han inn når det er varmest på dagen. Hiv ungen i dusjen når han ikke skal være ute mer og smør han med aftersun etterpå. Husk vann;-) Anonym poster: 55e35f0987d19d0d6b44c0dadbf4cfa8 After sun er skadelig da det legger seg som en hinne på huden og hindrer varmetap. Solskaden blir dermed mer alvorlig Anonym poster: c1d200482abc6863bb7c7ff7a86d6c5c
Gustav Klitt Skrevet 19. mai 2013 #9 Skrevet 19. mai 2013 Skjønner i den tingen med å dynke ungene i solkrem hele dagen. Det er ikke rart at unger og voksne har svak hud etter hysteriet med solkrem. Alle middler som ikke tilhører på en menneskekropp skal brukes sjeldent. Jeg har aldri brukt solkrem hele mitt liv og har finere hud enn alle mine venninner som dynker seg sommeren lang. Mini får så klart solkrem, men svakere faktor og passer heller på enn å smøre med kunstige kremer hele dagen lang... Bedre for en sart barenhud. Anonym poster: 2d61120653562847f089ca580f6c3120 ... og du bare glemte å fortelle at du bor i en hule under jorden, eller? Det bør være åpenbart for deg at du taler vitenskapen midt i mot her? Hudkreft er den krefttypen som øker mest blant unge mennesker, og det er ikke fordi vi har blitt så innmari mye flinkere til å bruke solkrem.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2013 #10 Skrevet 19. mai 2013 Skjønner i den tingen med å dynke ungene i solkrem hele dagen. Det er ikke rart at unger og voksne har svak hud etter hysteriet med solkrem. Alle middler som ikke tilhører på en menneskekropp skal brukes sjeldent. Jeg har aldri brukt solkrem hele mitt liv og har finere hud enn alle mine venninner som dynker seg sommeren lang. Mini får så klart solkrem, men svakere faktor og passer heller på enn å smøre med kunstige kremer hele dagen lang... Bedre for en sart barenhud. Anonym poster: 2d61120653562847f089ca580f6c3120 ... og du bare glemte å fortelle at du bor i en hule under jorden, eller? Det bør være åpenbart for deg at du taler vitenskapen midt i mot her? Hudkreft er den krefttypen som øker mest blant unge mennesker, og det er ikke fordi vi har blitt så innmari mye flinkere til å bruke solkrem. Koser meg over jorden Er bare å være litt forsiktig så trengs ikke solkrem og defor jeg ikke bruker det heller. Ikke blitt solbrent mer en to ganger på 34 år. Solkrem er kjemiske stoffer som er lagd for å brukes, men de er ikke naturlige. Så hvorfor bruke det i store mengder når det nesten ikke trengs? Hudkreft øker, men det gjør også takten med solkrem. Som ikke fantes på markeden en gang da jeg ble født. Veit også at all vitenskap og eksperter kan ta feil. Er de ikke 100 % enige så vil ikke jeg utsette barnet mitt unødvendig med å dynke han med krem hele dagen heller. Anonym poster: 2d61120653562847f089ca580f6c3120
Gustav Klitt Skrevet 19. mai 2013 #11 Skrevet 19. mai 2013 Skjønner i den tingen med å dynke ungene i solkrem hele dagen. Det er ikke rart at unger og voksne har svak hud etter hysteriet med solkrem. Alle middler som ikke tilhører på en menneskekropp skal brukes sjeldent. Jeg har aldri brukt solkrem hele mitt liv og har finere hud enn alle mine venninner som dynker seg sommeren lang. Mini får så klart solkrem, men svakere faktor og passer heller på enn å smøre med kunstige kremer hele dagen lang... Bedre for en sart barenhud. Anonym poster: 2d61120653562847f089ca580f6c3120 ... og du bare glemte å fortelle at du bor i en hule under jorden, eller? Det bør være åpenbart for deg at du taler vitenskapen midt i mot her? Hudkreft er den krefttypen som øker mest blant unge mennesker, og det er ikke fordi vi har blitt så innmari mye flinkere til å bruke solkrem. Koser meg over jorden Er bare å være litt forsiktig så trengs ikke solkrem og defor jeg ikke bruker det heller. Ikke blitt solbrent mer en to ganger på 34 år. Solkrem er kjemiske stoffer som er lagd for å brukes, men de er ikke naturlige. Så hvorfor bruke det i store mengder når det nesten ikke trengs? Hudkreft øker, men det gjør også takten med solkrem. Som ikke fantes på markeden en gang da jeg ble født. Veit også at all vitenskap og eksperter kan ta feil. Er de ikke 100 % enige så vil ikke jeg utsette barnet mitt unødvendig med å dynke han med krem hele dagen heller. Anonym poster: 2d61120653562847f089ca580f6c3120 Men det kom ikke fram av innlegget ditt at trikset er å holde seg unna solen (når den er på sitt sterkeste) - da slipper man unna både de verste rynkene og kreftfaren. Slipper å se ut som en sliten lærveske før førti. Jeg er helt enig med deg i dette, særlig mtp hva som blir avslørt av innholdet i diverse solkremer. Men da jeg leste innlegget ditt, så jeg for meg en noe vrangforestilt person som lå ute i solen dagen lang, uten solkrem, men gjerne med sololje og sånn aluminiumsspeil, fordi "vitenskapen kan jo ta feil". (Overdriver litt nå, da.) :-)
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #12 Skrevet 20. mai 2013 Om man er redd kjemiske filtre kan man bare bruke en krem som inneholder titaniumoxid eller zinkoxid. Man blir hvit på huden, men da slipper man ihvertfall noe kunstig. Alle må bruke solfaktor i sola. En kompis av mannen min gikk plutselig bort for noen måneder siden. Han fikk beskjed om at han hadde fått hudkreft rett før jul, og to måneder etter døde han. Dette burde taes på alvor! Vi som foreldre har ansvaret for å ta vare på huden til barna våre. Det er nå grunnlaget legges siden huden deres er så utrolig ømfintelig, så selv om det er et herk med denne solkremen selv om de bare skal ut i hagen i en halvtime så må den frem. Anonym poster: 70519fb9a1022bb629b25940020fc862
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå