Gå til innhold

Hjelp til Nespressomaskin..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått meg Nespressomaskin (med melkeskummer) og 16 kapsler..når står jeg her litt rådvill og lurer på om noen av dere erfarne Nespresso-damer har noen tips i forhold til hvilken type kapsel dere bruker og oppskrift på feks:

-vanlig kaffe

-kaffe latte

-cappuccino

-kaffe mocca etc...

Jeg drikker ikke så mye kaffe selv, men vil gjerne imponere litt når jeg får besøk. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått meg Nespressomaskin (med melkeskummer) og 16 kapsler..når står jeg her litt rådvill og lurer på om noen av dere erfarne Nespresso-damer har noen tips i forhold til hvilken type kapsel dere bruker og oppskrift på feks:

-vanlig kaffe

-kaffe latte

-cappuccino

-kaffe mocca etc...

Jeg drikker ikke så mye kaffe selv, men vil gjerne imponere litt når jeg får besøk. ;)

De som tilsvarer vanlig kaffe heter lungo, er tre typer + en koffeinfri. De andre kan du bruke til å lage latte, cappuccino etc. Det følger med brosjyrer som omtaler de ulike kaffetypene og deres styrke med et tall som varierer mellom 1-10.

Bruk ca 40ml kaffe og 100ml melk til cappucino og det samme for latte, men da mer melk og unngå skum. Ellers kan du gå inn på nettesidene til nespresso og lese om de ulike kaffetypene, det må du uansett hvis du skal ha mer kaffe. De selger kapsler kun via nettet om du ikke bor i Oslo eller Bergen. Og det anbefales ikke å bruke annet en originalkapsler. Lykke til med din nye nespressomaskin.

Skrevet

Tusen takk!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...