Gå til innhold

Fordeler ved å få barn i januar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin i beg av januar, og lurer på hvilke fordeler og evt ulemper det er ved å få baby i januar?

Anonym poster: 7324db04b8f11ef9435087c45366ecbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ulempe: Det kan være så kaldt at du knapt kan bevege deg utendørs i et par måneder.

Fordel: Når du begynner å bli så rutinert at du virkelig har lyst til å bevege deg utendørs er det varmt igjen. :)

Anonym poster: 3034b5799e593ececa398b8ef09fa3f2

Skrevet

Jeg har et januarbarn og et februarbarn (pluss to sommerbarn) og fordelene er mange synes jeg.

Du slipper hetebølger og svette, klamme babyer som gråter av ubehag.

Du slipper selv å slite med varmen når hormonforandringene etter fødselen gir deg hetetokter.

Det er forferdelig å amme en nyfødt midt på sommeren når både du selv og babyen er klam og svett.

Bekledning er aldri noe problem, det er ull og dunpose (nyfødte liker gjerne ikke å være nakne, men kan jo heller ikke pakkes inn når de er klamme og svette i sommervarmen)

Når sommeren og varmen kommer er ungen stor nok til å takle det, er stor nok til å sitte barbent i gresset og leke med litt vann og kose seg i skyggen under parasollen.

Når de blir skolebarn er de født tidlig på året, blir eldst i klassen og slipper begynne på skolen når de er 5,5 år.

De er førstemann i klassen til å få mopedlappen.

De blir førstemann til å få førerkort og til å kunne kjøpe øl på butikken ;)

Anonym poster: f25e4c8c3a11f706436305a1056d304b

Skrevet

Barn er en velsignelse uansett når de kommer, ingen selvfølge at de kommer i det hele tatt - så årstiden er det minste å bekymre seg om:)

Gratulerer med lykkelige omstendigheter og lykke til!

Anonym poster: 52f25c8fdde1b2a2f170cdd458992310

Skrevet

Jeg syns det var topp å få barn på vinteren. Det er en rolig innetid og man kan ta det mer med ro hjemme første tiden uten at det skjer så mye annet. Hvis det ikke er kjempe kaldt så går det fint og gå turer og.

Og da har noen måneder på deg til å bli kjent med baby og få rutiner før våren og ferietiden kommer

Anonym poster: 29d75415139f265457d7d7793ca1c7f3

Skrevet

Fordeler er vel at du har en baby som ikke er helt nyfødt og sped til våren kommer :) Jg har 2 vinterbarn og et vårbarn. Mn ungen er nesten 7 år når dn begynner på skolen og jg fikk fødseldepresjon md begge vinterbarna :( Mn dt er mg da.......

Skrevet

Fordel- du har muligheten til å være hjemme lenge med barna ettersom du ikke er sikrer barnehageplass.

Ulempe- noen velger å se på min fordel som en ulempe. Altså ikke sikret barnehageplass..

Anonym poster: cb69510b8e395cdacbed07ae696b7bc2

Skrevet

Jeg syns det er mange fordeler med januarbarn. Barnet kan være 1,5 år når det starter i bhg, og det synes jeg er fint :) Også er det vår om ett par - 3 måneder ...Går mot lysere tider :)

Anonym poster: c70a947c07d724860b69bc0a02ce9ffb

Skrevet

Jeg fikk min nr 3 nå i januar & synes det var definitivt den beste tiden å få barn på: - superhyggelig å sitte inne & amme mens det er kaldt og gufs ute.

- rutinene er på plass når våren kommer og man kan nyte våren til det fulle

- mulighet til å komme sånn noenlunde i bikiniform til sommeren ;)

-mulighet til å være lenge hjemme med babyen/1,5 år

Minus: man kan føle seg litt stuck innendørs dersom det er en veldig kald vinter.

Anonym poster: cec970eb9dee339f1d50a868316994c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...