Anonym bruker Skrevet 18. mai 2013 #1 Skrevet 18. mai 2013 Hei.Har en sønn på 7 år,som jeg sliter veldig med for tiden.Han sliter på skolen med det sosiale,(er sterk faglig) Men havner lett i bråk,da han kan misforstå tror at andre er ute etter han.Enkelte ganger er det nok at andre i klassen ser på han." han så på meg,han er dum osv" kan han si- Det har vært flere episoder på skolen hvor en på 11 år slo sønnen min,spytta på han,skubba han ned fra klatrestativet osv. Han plaga han i mange mange mnd.Jeg hadde sjelden problemer med han,men nå kan han slå meg og plutselig kan han stikke av osv,når han skal legge seg. Er så sliten og vet ikke helt hva jeg skal gjøre.Kan noen gi meg råd til hvordan jeg kan på best mulig måte hjelpe han? Han er under Bup,da han har tilknyttings forstyrelse. Men dette er den verste perioden jeg har sett og opplevd med han. Han kan komme opp flere ganger,hver gang kan skal legge seg de siste 2 uker..Er så slitsomt. Hva skal jeg gjøre??? min samboer er dritt lei oppførselen hans,og truer meg og han med å flytte ..Han sier også at han sku vært på hjem,så sønnen min hører det,han blir dritt forbanna og roper dette ut når sønnen min har gjørt noe gærlig.Jeg har sagt at han ikke må si sånt foran han,og at det bare gjør ting verre osv.. Jeg er sliten ... fra å ha en som la seg tvert,selvom huset var fult av folk,har han blitt helt umulig å legge. Hver kveld finner han på faenskap,det kan være at han surrer sytråd rundt symaskina osv,leker seg med den osv,samboern min blir fly hakke forbanna pga dette.Han kan også kjefte på han når han slår på nyvaska tøy ute. Sånt bryr jeg meg ikke om,er da andre ting å bruke energien sin på mener jeg.Kan jo ikke bli sint for alt mulig rart heller..Barn er barn. Jeg trenger råd,da mit forhold er i fare pga vi alltid krangler pga sønnen min. Jeg vurderer sterkt å flytte ,da dette ikke går,og min samboer ikke helt takler han til tider.Men han er også veldig flink med han,han har han med seg på sykkelturer,fisketurer osv osv.. Jeg innser det at jeg trenger gode råd---- Anonym poster: a17925bdf1769811e25d4b4d61559302
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2013 #2 Skrevet 18. mai 2013 Glemte å skrive,at han hater skolen. Han nekter å gå på skolen,jeg har trua ,jeg har bedt,jeg har lokka.. Han hater virkelig skolen,og trives ikke i det hele tatt--Heldigvis nå har det vært mye fri dager,men likevel han liker seg ikke der. Han Bet en lærer her endag,sia hun tok han unna.Han skulle vistnok inn til jente garderoben,for han skulle de nakene. "Herregud ,tenkte jeg,hva er det som skjer egentlig??" Så da hun tok han med makt,bet han henne.... Han sa til meg at han skulle fortsette å være slem,for da blir han utvist ,og slipper å dra på skolen... HI Anonym poster: a17925bdf1769811e25d4b4d61559302
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2013 #3 Skrevet 18. mai 2013 Dytter Anonym poster: a17925bdf1769811e25d4b4d61559302
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2013 #4 Skrevet 19. mai 2013 Dytter Anonym poster: a17925bdf1769811e25d4b4d61559302
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2013 #5 Skrevet 20. mai 2013 Ingen som har gode råd?? Vi har en sterk mistanke at han kan ha ADHD..BUP har landa på tilknytings forstyrelse og mener han ikke har ADHD.De er ikke inntrisert i å teste han for det. Jeg har masa over et år på dem,men kommer aldri noen vei. Jeg har selv AdHD- Og kjenner meg igjen i mye ....Kan noen vær så snill å svare meg?? Anonym poster: a17925bdf1769811e25d4b4d61559302
gresskar Skrevet 20. mai 2013 #6 Skrevet 20. mai 2013 Hei. Har desverre ingen tips i forhold til leggingen. Men hva med å høre med bup om de har foreldreveiledning? Vet bup i Trondheim har veiledning i webster-stratton. ( Basert på boka 'de utrolige årene').Da hadde dere kanskje fått noen strategier på hvordan dere skal gå frem når han gjør ting som det til vanlig blir krangling om. Pmto er også et foreldreveiledningsopplegg for folk med barn som kan være utfordrende. Sier ikke at dere er dårlige foreldre altså, men om dere har et barn med ekstra utfordringer kan dette være noe som kan hjelpe. (Men om gutten hater skolen så håper jeg det blir tatt tak der også, må være vondt for han å ha det slik )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå