Gå til innhold

50/50 og flytting.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mor og far har 50/50 for barn i småskolen. Når det ble slutt flyttet mor til byen, og til skolestart flyttet far og ny samboer etter for å gjøre det enklere for barnet og for å være i samme skolekrets. Akkurat kjøpt hus som gir barnetmulighet for å besøke venner o.l uavhengig av hvem barnet er hos.

Nå skal mor flytte til skolekrets på enda en ny side av byen. Er noe slikt grunnlag for at far kan få hovedomsorg?

Jeg er søster til mor og har fått høre nå at faren er irritert så er redd for dette. Syns også min søster styrer for mye nå, og bør være glad faren flyttet etter barnet.

Anonym poster: 6ca24ab781dcc7491e71082460e95d6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er det ikke. Enkelt og greit. Litt dumt gjort av din søster, men nå vet ikke jeg hvorfor hun velger å flytte. Siden de har 50/50, kan det jo være en idé å la barnet fortsette i den skolekretsen det allerede går, så får mor ta seg bryderiet med omvei. Foruten de største byene i Norge, er jo dette sjeldent et stort problem. Flott at far tar slik ansvar :)

Anonym poster: 5987c0cf06e76fb4e07cc054c1fe5e13

Skrevet

Hvor gammelt er barnet?

Skrevet

Hvor gammelt er barnet?

8 år.

Anonym poster: d37c8e46d61a6c95252819246edd6199

Skrevet

Det kan det være.

Ingen automatikk i det, men det er absolutt noe som vil telle til fars fordel om det skulle komme til en rettslig konflikt.

Anonym poster: bbee673369c0b017a1036ae277553752

Skrevet

Nei, det er det ikke. Enkelt og greit. Litt dumt gjort av din søster, men nå vet ikke jeg hvorfor hun velger å flytte. Siden de har 50/50, kan det jo være en idé å la barnet fortsette i den skolekretsen det allerede går, så får mor ta seg bryderiet med omvei. Foruten de største byene i Norge, er jo dette sjeldent et stort problem. Flott at far tar slik ansvar :)

Anonym poster: 5987c0cf06e76fb4e07cc054c1fe5e13

Det er en langstrakt kommune så det vil være lite muligheter for å møte klassekamerater på fritiden.

Skrevet

Tviler på at far får mer bare fordi mor flytter til ett annet sted

Anonym poster: a2fa54896b951b0810b09b9cce01d315

Skrevet

Jeg tenker: hva med å snakke litt med søsteren din? Si at det hun må tenke det beste for barnet og det beste er vel å fortsette 50/50 men at barnet forblir i skolekretsen h*n allerede er.

Skrevet

Tviler på at far får mer bare fordi mor flytter til ett annet sted

Anonym poster: a2fa54896b951b0810b09b9cce01d315

Hvorfor tviler du på det?

Jeg har prøvd snakke med min søster men her er det den tøffe boligen de ønsker som går foran barnas ønsker. Barnet ønsker ikke flyttet da det har falt til ro og fått masse venner som det henger med hele tiden.

Har lest og googlet litt og sett at en forutsetning for 50/50 er at foreldrene samarbeider og bor i samme skolekrets slik at barna ikke får så altfor store endringer hele tiden.

De har hatt et flott samarbeid men far er irritert nå og jeg ser for meg at det blir en annen tone nå.

Skrevet

Beklage langt

Eg har akkurat vert gjennom enn rettsrunde i tingrett å lanmansrett å tapte pga at jeg ikke hadde huset som barna var vokst opp i jeg flyttet også men det var fordi jeg måtte bo der økonomi tilsa at eg hadde råd til å leie leilighet som ble i nabokommune, barna hadde ikke begynt på skule der far budde men hadde godt i bhg noe dommer vektla mer enn hvem barna hadde det best hos...har blitt dømt nord å ner av mange pga av at eg flytta ut av skolekretsen til barna men slik eg så det da var at eg måtte ha enn plass å bo, å gjør meg ingen ting å kjøre di ti minuttene hver vei til skolen å bhg.

Angrer enda på at eg ikke sa eg skulle ha huset men med 50% jobb så eg ikke muligheten å sitte med huset alene noe han kunne

Etter tingrett fikk eg bare torsdag til mandag annekvar uke så tok det videre til lagmansretten då fikk eg litt mer, å då var og barna så store at di fikk si sine ønsker å sa klart at di ville bo mer hos meg siden di savnet meg

Vi hadde 50/50 men det fynket ikke for barna å vi ble ikke enige om hvor barna skulle bo mest.

Si til din søster at det er ingen selfølge at om det skulle gå til retten så kan like godt far få hovedomsorgen som henne men siden han allerede har startet på skule blir dette mye vektlagt så lenge begge foreldre er like gode omsorgspersoner.

Anonym poster: 664d833e3902857019f2f6c3f88e3d6c

Gjest Vinglepetrine
Skrevet

Det der syntes jeg er veldig dårlig gjort av moren! Selv om det nok ikke har noe å si for fordelingen så burde det nesten ha det. Far og ny samboer flytter etter mor for å gjøre det enklere for barnet og så velger mor å flytte enda en gang? Ser jo da hvem som tenker mest på barnet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...