Anonym bruker Skrevet 18. mai 2013 #1 Skrevet 18. mai 2013 Hei! Er det noen her som vil dele litt erfaringer om hva som lønner seg å ha med på sydenferie med en liten baby på 8mnd? Anonym poster: fb4d8d0c8456f779d59f390a3eb394ca Anonym poster: fb4d8d0c8456f779d59f390a3eb394ca
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2013 #2 Skrevet 18. mai 2013 Jeg hadde tatt med grøt og middagsglass hvis dere pleier å gi det. Jeg hadde også tatt med bleier, ikke fordi det er så dyrt (det er dyrt, men uansett ikke noen stor del av totaltbudsjettet til en ferie), men fordi det kan være vanskelig å få tak i de bleiene man normalt bruker og en del steder har de bare småpakker. Vi har slitt på feire fordi bleiene vi først kjøpte lakk og dermed var ubrukelige, så måtte vi styre med å kjøpe enda flere... Hvis dere gir mme, ville jeg tatt med det også. Jeg ville også tatt med solkrem hjemmefra, mange smokker og hvertfall et par smokkesnorer hvis babyen bruker smokk. Solbriller er viktig til barn også, så det ville jeg tatt med. Jeg hadde også kjøpt en badebukse, men i tillegg tatt med badebleier, evt en ekstra badebukse. Vi hadde nemlig med en badebukse på ferie og glemte den igjen på stranda og da hadde vi et problem resten av ferien... Anonym poster: 13bbc88ef01c4ba651852a1d39980fc2
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2013 #3 Skrevet 18. mai 2013 Kommer litt an også hvor på Gran C dere skal være. Vi var der med baby på 2 mnd, og butikken omtrent rett over gata hadde bleier etc, så ikke vanskelig å få tak i. Vi tok med egen trille, ikke alle du kan leie kan legges ned i full liggestilling. Vi fikk også leie babyseng og stol. Lille brukte bare puppen. så sånn sett var det enkelt. Egen solkrem og nok flasker... Anonym poster: 8f0e60b155c17b2aac515aa82be37542
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2013 #4 Skrevet 18. mai 2013 gran Canaria har alt. det er Eurospar, hele sør på øya, og ikke noe problem å få tak i nestle grøt, og hipp, ja, husker ikke alt, det er ikke noe problem. hvor tenkte dere å være på øya?? det har jo litt å si. det eneste de ikke har på øya, er mme.....det fikk jeg erfare, men ikke noe problem. han drakk vanlig spansk lettmelk, uten problemer, og han var 8-9 mnd. Anonym poster: d13ef743574fe13114f166756218c427
Meg og alle gutta Skrevet 19. mai 2013 #5 Skrevet 19. mai 2013 Vi var på gran canaria m en på 8 mnd i april. Tok med middagsglass, nan, grøt og sånn poser med fruktpure, smokker, bleier og våtservietter hjemmefra. Gikk tom for bleier og våtservietter og måtte kjøpe det der i slutten av ferien. Veldig dårlig kvalitet på bleiene og våtserviettene STINKET av parfyme. UV drakt kjøpte vi der. Seng fikk vi på hotellet. Hadde med vogn og helseteppe. Ellers kjøpte vi sack n seat på taxfree før vi dro. Den ble mye brukt og kostet bare 149kr. Klær brukte han omtrent ikke. Bleie/uv drakt på dagtid og en body og helseteppe i vogna på kvelden. Hadde m altfor mye klær for å si d sånn.
.Lillemy. Skrevet 19. mai 2013 #6 Skrevet 19. mai 2013 grøt er greit og ta med, da grøtene i syden inneholder sukker. Middagsglass har de, men hvis din er kresen og har noen favoritter så ta med hjemmefra, frukt hr de i massevis i syden. Bleier har de og, pampers av jent merke, men de er dyre, 12-13 euro for en pakke. mme har de ikke i butikken, men du får nan på apoteket hvis du pruker det. Ville tatt med uvdrakt, trille med ektra solskjem, solkrem, solhatt, badebleier, litt sommerklær, helseteppe. Også paracet, termometer, gem pulver, antibac, alovera, tutekopp, grøtskje, reiseseng kan ofte lånes på hotellet.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2013 #7 Skrevet 19. mai 2013 Vi pakket mat og bleier sammen med barnevognen, vi. Glass var til å få (Mallorca), men det var ikke store utvalget. Så ingen smoothies. Grøt hadde de på apoteket. Ellers anbefaler jeg parasoll (kjøp når dere kommer frem), evt telt og soldrakt. Soldraktene ser ubehagelige ut, men de er faktisk ganske svale når de har blitt våte :-) Solbriller og solkrem er et must. Anonym poster: cdff5017537262018db30823002f384e
❤lille stjerne❤ Skrevet 19. mai 2013 #9 Skrevet 19. mai 2013 Jeg har reist ganske mye med min fra 4 mnd alder (Thailand, Hellas, Croatia og Bosnia) og min erfaring er at det går utrolig greit og man har en tendens til å drasse med seg aaaltfor mye utstyr. En lett trille, lette klær, helseteppe og lett ullteppe er greit å ha og solhatt/solbriller er et must. Vi har hatt med oss bilsetet hjemmefra og syntes det var veldig greit, så visste vi at vi hele tiden hadde sete tilgjengelig. På G.C er det sikkert ikke vanskelig å få leid sete heller, men bilstolen var super å ha når vi f.eks trengte et trygt sted å sette henne fra oss mens vi stelte oss om morgenen osv. Vi har en altetende jente som på første tur bare spiste pupp. På senere turer har vi ikke hatt med mat til henne, hun har spist den barnematen de har hatt der (Nestle og Hipp) og etterhvert spist fra vår tallerken, men det er nok ikke alle babyer som aksepterer dette så jeg ville nok tatt med litt middagsglass og en pakke grøt hjemmefra for å være sikker på at babyen får noen hun liker og tåler. Moset frukt får man alltids tak i, og det går fint å skrape et eple eller banan med t-skje og gi babyen. Bleier har vi bare tatt med så vi har til de første 2-3 dagene og kjøpt etterhvert. Ikke vært noe problem å få tak i bleier noen av stedene vi har feriert. Det eneste jeg vet er ulempen er at det er vanskelig å få tak i bleier til større barn (sjelden barn bruker bleie etter 1,5 år i andre land) og at prisen gjerne er litt høyere (noe jeg ikke ser på som et problem når det kun er snakk om 1-2 bleiepakker). Men de har hatt både Pampers og Libero bleier samt forskjellige bleier av utenlandske kjente og ukjente merker. Kjøpte f.eks Huggies bleier til henne i Thailand, gikk helt fint. Vil tro at på G.C er utvalget av både barnemat og bleier meget godt. Soltelt kan jeg ikke uttale meg om, aldri hatt og aldri savnet. Synes det holder med parasoll over solsenger og evt parasoll på lilles trille. Ellers er det bare å tilpasse seg den lilles behov, slappe av og kose seg. Se an hva som fungerer best. Sover den lille greit under parasoll på stranda så gjør man det, trenger den lille en pause med siesta på rommet så gjør man det.
Collette Skrevet 19. mai 2013 #10 Skrevet 19. mai 2013 På fastlandet i Spania selger de hvert fall flere typer MME i alle butikker. Det gjør de garantert på Gran Canaria også. Når det gjelder barnemat er merket Hero det samme som småfolk og blir laget på samme fabrikk.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2013 #11 Skrevet 19. mai 2013 det tviler jeg på, men i 2007 var det ikke mme, for vi var hos privatlege, og på de fleste apotekene i playa del ingles, og det fantes ikke da. men vi har jo ikke fått svar av hi ennå.....og det er ikke fastlandet ho spurte om, det er stor forskjell på fastlandet og gran Canaria. #4 Anonym poster: d13ef743574fe13114f166756218c427
SagflisiHåret Skrevet 19. mai 2013 #12 Skrevet 19. mai 2013 Våtsetvietter definitivt! Fant bare sånne som var innsåpet eller parfymert.
Lillemarie88 Skrevet 19. mai 2013 #13 Skrevet 19. mai 2013 Tusen takk for svar jenter! Så vanskelig å vite akkuratt hva som er lurt å ha med og ikke.. Vi skal til Amadores, leiligheter Las Villas de Amadores, noen som har vært der?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2013 #14 Skrevet 19. mai 2013 Du burde sjekke om det er vannkoker eller muligheter for å koke vann ( til grøt, sterilisering av smokk, flaske osv) på hotellrommet. Hvis ikke anbefaler jeg dere å ta med en reisevannoker. Du bør også sjekke vakisneringen, og siden baby trolig er for liten til en rekke vakisner som beskytter mot drikkevannsbakteirer må dere være veldig forsiktig med vannet - ikke gi frukt som er skylt i springvann, ikke saft-is, ikke salater på restaurant osv. Pass på å ike ha for mye aircondition på om natten (for kaldt), det er kjedelig med en syk baby. Å babyer som ligger sovenede i vogna midt på dagen i varmens hete er det verste jeg ser, og jeg anbefaler å la baby sove inne under aircondition, og heller ta med en walkie-talkie og en bok ut på verandaen som du/ dere kan kose dere med mens baby sover. Babysengene er alltid (som jeg har erfart) kjemevond å ligge i fordi de mangler madrass og resulterer i sutrete baby som sliter med sovingen. Sjekk derfor mykheten på sengen og be eventuelt om en dyne eller noen puter som dere kan bruke som madrass i sengen. Solbriller er selvsagt et must - de med reim som går rundt hele hodet er kjempefine fordi de holdes på og kan kjøpes på sportsbutikken i Norge. Sutt og klubbe til å sutte på er også et must til flyreisen for å forhindre øreverk, inkl. en dusj nesespray før avreise. Ang. bilsete - sjekk og gjør vurderingerom hvorvidt det er hensiktsmessig å drasse rundt på bilsetet deres, men husk at forsikringen ikke dekker eventuelle ulykker dersom dere ikke har brukt bilsete. Det har mange ganger vært fullstendig umulig for oss å gå rundt i byen, på standen og overalt å drasse rundt med, så vi kjøpte busseler som festes i vårt belte, men som sagt det er ikke godkjent og må jo vurderes ut ifra avstand til sentrum, avstand til flyplass, transportmidler osv. God tur:) Anonym poster: 8cae37ce33a6fee1ff99503c634cf2fb
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2013 #15 Skrevet 19. mai 2013 Ta med det du trenger til babyen, så slipper du å jakte på det. Det er uansett min reisefilosofi - jeg er ikke på ferie for å jakte etter nødvendigheter. Bleiene pakker du flatt oppå bagasjen din og i vogna som du sender som spesialbagasje. Kan være lurt med parasoll til vogna litt avhengig av hva slags vogn det er. Du bør ikke ha en tung vogn, for det er noen h.... høye fortauskanter både på gc og fastlandsspania en del steder. Har aldri brukt soltelt eller lignende, Vogna er fin nok skygge som den er. Tøybleier kan være lurt (som barnet kan ligge på på bakken om du skal på ved ett bassengområde f.eks.). Solkrem til barn kjøper du aller best her i Norge. Anonym poster: e7227dfaa87e08cf6ea4a6dd2b7b2dde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå