Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Testet uventet positivt på en graviditetstest for en ukes tid siden. Er i 6 uke.

Jeg har to barn fra tidligere, som jeg har vært alene med i noen år.

Det er altså min nye kjæreste som er far til spiren i magen. Vi har ikke flyttet sammen enda, men han har jo i praksis nesten flyttet inn likevel.

Jeg har studert på overgangsstønaden. En høyere utdanning. På grunn av ekstreme belastninger i livet mitt de siste tre årene ble det til slutt for mye. Jeg fikk innvilget permisjon fra studiene, som jeg var halveis i, kommet meg i gang med psykologbehandling på dps, og utvidet overgangsstønad et halvt år.

Altså ikke gjort noe som helst siden januar, utenom en modul som ikke gir rett på stønad fra lånekassen. Så har jeg jo gått til psykologbehandling.

Og nå er jeg altså gravid. Hadde jeg bare ikke tatt permisjon hadde jeg jo hatt rett på stønad fra Lånekassen. Nå har jeg ikke rett på noen ting ?

Anonym poster: a5de34aabc5366464fa92f07ad10556e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet ?

Anonym poster: f26cf010daac77d186978a22735fab5f

Skrevet

Nei, ikke sikker men tok du permisjon eller er du sykemeldt fra lånekassen? Hva med å prøve å få det "omgjort" fra permisjon fra skolen til sykemeldt. Da vil du ha rett på lånekassestødnad i alle fall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...