Anonym bruker Skrevet 18. mai 2013 #1 Skrevet 18. mai 2013 Jeg er gravid for 3. gang, og i går kjente jeg plutselig at jeg hadde så vondt bak. Kikka med et speil, og fikk jo sjokk - har sikkert 3 hemoroider baki der, og jeg har jo aldri sett det før engang! De må ha kommet over natta, guuud så vondt! Jeg har 2 mnd. igjen av svangerskapet, og håper de forsvinner da - noen med erfaringer med det? Googlet rundt, og leste at det var lurt å "putte de inn igjen" om det gikk. Ja ja, på med babyolje, og det gikk gitt! Og ENDELIG forsvant smertene, så lenge de var inni der. Men de sklir jo ut igjen etter kort stund Sorry ekkel beskrivelse, men jeg er så desperat etter hjelp fra noen anonyme som har opplevd det selv. Har vel putta de inn igjen 5-6 ganger idag, for orker ikke ubehaget når de er utenfor. For det første har fastlegen min gått ut i permisjon - og tror dere ikke hun har funnet en UTROLIG kjekkas som erstatning, på min alder?? (30) Og den legen folk går til for å fjerne slike ting her, der jobber eksen til mannen min! IKKE lyst å ligge med stumpen i været for henne. HUFF OG HUFF, trenger noen gode råd! Det er vondt og ubehagelig, og nå gruer jeg meg til å blottlegge meg når jeg skal føde. JO, jeg kommer til og tenke på det under fødselen, har født 2 ganger før, og kjenner meg selv såpass. Gode råd og tips, noen? Anonym poster: a36fae53f9ddf8d043717c55dbacfa03
Gjest Cilla&Ian Skrevet 18. mai 2013 #2 Skrevet 18. mai 2013 Mitt tips til deg er å ta det helt med ro : ) hemorider er helt normalt og du har ingenting å være flau over Du burde komme deg til legen, eller så går du innom apoteket og ber om middel som skal fjerne hemorider Du kan også prøve å søke etter medikamenter som kan hjelpe mot hemorider slik at du vet hva du er ute etter og slipper å spørre hvis du synes det er flaut : ) jeg fikk hemorider etter fødsel siden jeg presset så lenge, men det gikk over etterhvert : ) Lykke til! Det går nok bra
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2013 #3 Skrevet 18. mai 2013 Du er heldig som ikke hatt d før må jeg si! Er gravid m nr 2 og har vært plaget av og på i 2 år siden forrige fødsel. Fikk dem da etter fødselen. D er veldig normalt så ingenting å skjemmes for ift legebesøk:) men du kan prøve sheriproct først. Er reseptfritt på apoteket. Funka for meg:) i tillegg til å dytte de inn. Men d beste er å få tak i stikkpiller på resept. Samboeren hadde nettopp hemorider og gikk til legen og ble kvitt hemoridene etter noen dager. Anonym poster: 298cec4023cb7063e75372bc2fad45b4
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2013 #4 Skrevet 18. mai 2013 Ikke bruk olje når du "dytter dem inn igjen". I dusjen fungerer for meg.... Anonym poster: 28b1e87f951d1a5419ae777afeda220d
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2013 #5 Skrevet 18. mai 2013 Kjøpte noe som heter alcos anal på apoteket, de forsvant forsåvidt ikke før mange uker etter fødsel, men de gjorde ihvertfall ikke vondt. Anonym poster: 4af96769f03b2f96ba894793680cdcb9
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2013 #6 Skrevet 18. mai 2013 Bruk isbiter! Grusomt smertefullt akkurat der og da, hold på i 5 min hvis du klarer, annen hver kveld i en uke. Min ble borte Kom tilbake etter 1 mnd - samme prosedyre om igjen og dette er 1,5 år siden og ikke sett noe mer til rakkaren! Anonym poster: 36d245975639e10b2dcb86db64327a5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå