Anonym bruker Skrevet 18. mai 2013 #1 Skrevet 18. mai 2013 Kan man bruke egenmelding på en halv vakt, dersom man er halvt sykemeldt fra den andre halvdelen ? Ikke IA bedrift. Anonym poster: 9c026cde61545975486ec71d298d7574
___ Skrevet 18. mai 2013 #2 Skrevet 18. mai 2013 Nei, du kan ikke bruke egenmelding om du alletede er halvt sykmeldt.
___ Skrevet 18. mai 2013 #3 Skrevet 18. mai 2013 Nei, du kan ikke bruke egenmelding om du alletede er halvt sykmeldt.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2013 #4 Skrevet 18. mai 2013 Nei, det er ikke lov, da må du ringe legen og få utvidet sykemeldingsgraden din. Anonym poster: 011d48e70a248f5999be977f14fb482d
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2013 #5 Skrevet 18. mai 2013 Ok. Takk for svar. Gjelder en ansatt. Kan jeg be vedkommende skaffe sykemelding fra legevakten om vedkommende ikke stiller på jobb da ? Fastlegen er ikke tilgjengelig før i midten av uka visst. Anonym poster: a9c61e181c916088aa9253854fae4866
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2013 #6 Skrevet 18. mai 2013 H*n trenger da ikke ha sykemelding i DAG, selv om hun er dårlig i dag... Legen kan skrive sykemelding for Han/henne når legen er tilgjengelig, og da får h*n sykemelding fra og med i dag. Legevakten skriver ikke sykemeldinger. Anonym poster: 2c4742c6a9c7a63fc5628e9c650ea85c
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2013 #7 Skrevet 18. mai 2013 Legen har jo ikke lov å tilbakedatere sykemeldinger ? Gjelder ikke i dag, men i morgen og mandag. Anonym poster: a9c61e181c916088aa9253854fae4866
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2013 #8 Skrevet 18. mai 2013 Joda, i et slikt tilfelle, når en delvis sykemeldt blir verre midt i pinsen når legesenteret er stengt vil legen hennes kunne tilbakedatere sykemeldingen med 3 dager. Anonym poster: 011d48e70a248f5999be977f14fb482d
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2013 #9 Skrevet 18. mai 2013 Kan gjøre det ved enkelte tilfeller, som f.eks ikke fikk time før. Ser ofte og at det anbefales å prøve med 1-2 uker med egenmelding dager, så hvis fortsatt syk skrives ut sykemelding fra dag 1. Anonym poster: 4e3132e32e5e894b46c061b4f2d06040
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2013 #10 Skrevet 18. mai 2013 Jeg har fått tilbakedatert sykemeldinger flere ganger. Har aldri fått noe spørsmål ved det. Anonym poster: 2c4742c6a9c7a63fc5628e9c650ea85c
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2013 #11 Skrevet 18. mai 2013 Ok. Takk for svar. Har hatt en dialog med den syke og legen, og blitt enige om at det er bedre å være 100% sykmldt når ting er så usikkert. Vi er helt avhengige av å ha folk på jobb til rett tid, og å få mld en time inntil en time før vakten begynner fungerer ikke. Har tilrettelagt tider og oppgaver så langt det lar seg gjøre. Får satse på han skriver ut 100% igjen da. Anonym poster: a9c61e181c916088aa9253854fae4866
Liljekonvall<3 Skrevet 18. mai 2013 #12 Skrevet 18. mai 2013 H*n trenger da ikke ha sykemelding i DAG, selv om hun er dårlig i dag... Legen kan skrive sykemelding for Han/henne når legen er tilgjengelig, og da får h*n sykemelding fra og med i dag. Legevakten skriver ikke sykemeldinger. Anonym poster: 2c4742c6a9c7a63fc5628e9c650ea85c Jeg har fått sykemelding fra legevakt, så akkurat det stemmer ikke..
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2013 #13 Skrevet 18. mai 2013 Klart legevakten kan ordne sykemeld. Anonym poster: 15c9253cd8031244217d1141a33f54d9
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2013 #14 Skrevet 18. mai 2013 Ja, de kan sikkert ordne sykemelding, men i prinsippet gjør de det ikke. Dette fordi det er for akutte sykdomstilfeller og ikke til sykemeldinger og fornying av resepter etc etc.... Hvis de har lite å gjøre kan det hende at de gjør det allikevel. Anonym poster: 2c4742c6a9c7a63fc5628e9c650ea85c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå