Gå til innhold

Halvt sykemeldt og egenmelding ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bruke egenmelding på en halv vakt, dersom man er halvt sykemeldt fra den andre halvdelen ? Ikke IA bedrift.

 

Anonym poster: 9c026cde61545975486ec71d298d7574

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du kan ikke bruke egenmelding om du alletede er halvt sykmeldt.

Skrevet

Nei, du kan ikke bruke egenmelding om du alletede er halvt sykmeldt.

Skrevet

Nei, det er ikke lov, da må du ringe legen og få utvidet sykemeldingsgraden din.

 

Anonym poster: 011d48e70a248f5999be977f14fb482d

Skrevet

Ok. Takk for svar. Gjelder en ansatt.

Kan jeg be vedkommende skaffe sykemelding fra legevakten om vedkommende ikke stiller på jobb da ?

 

Fastlegen er ikke tilgjengelig før i midten av uka visst.

 

Anonym poster: a9c61e181c916088aa9253854fae4866

Skrevet

H*n trenger da ikke ha sykemelding i DAG, selv om hun er dårlig i dag... Legen kan skrive sykemelding for Han/henne når legen er tilgjengelig, og da får h*n sykemelding fra og med i dag. Legevakten skriver ikke sykemeldinger.

 

Anonym poster: 2c4742c6a9c7a63fc5628e9c650ea85c

Skrevet

Legen har jo ikke lov å tilbakedatere sykemeldinger ?

Gjelder ikke i dag, men i morgen og mandag.

 

Anonym poster: a9c61e181c916088aa9253854fae4866

Skrevet

Joda, i et slikt tilfelle, når en delvis sykemeldt blir verre midt i pinsen når legesenteret er stengt vil legen hennes kunne tilbakedatere sykemeldingen med 3 dager.

 

Anonym poster: 011d48e70a248f5999be977f14fb482d

Skrevet

Kan gjøre det ved enkelte tilfeller, som f.eks ikke fikk time før.

 

Ser ofte og at det anbefales å prøve med 1-2 uker med egenmelding dager, så hvis fortsatt syk skrives ut sykemelding fra dag 1.

 

Anonym poster: 4e3132e32e5e894b46c061b4f2d06040

Skrevet

Jeg har fått tilbakedatert sykemeldinger flere ganger. Har aldri fått noe spørsmål ved det.

 

Anonym poster: 2c4742c6a9c7a63fc5628e9c650ea85c

Skrevet

Ok. Takk for svar.

Har hatt en dialog med den syke og legen, og blitt enige om at det er bedre å være 100% sykmldt når ting er så usikkert. Vi er helt avhengige av å ha folk på jobb til rett tid, og å få mld en time inntil en time før vakten begynner fungerer ikke.

Har tilrettelagt tider og oppgaver så langt det lar seg gjøre.

Får satse på han skriver ut 100% igjen da.

 

Anonym poster: a9c61e181c916088aa9253854fae4866

Skrevet

H*n trenger da ikke ha sykemelding i DAG, selv om hun er dårlig i dag... Legen kan skrive sykemelding for Han/henne når legen er tilgjengelig, og da får h*n sykemelding fra og med i dag. Legevakten skriver ikke sykemeldinger.

 

Anonym poster: 2c4742c6a9c7a63fc5628e9c650ea85c

Jeg har fått sykemelding fra legevakt, så akkurat det stemmer ikke..
Skrevet

Klart legevakten kan ordne sykemeld.

 

Anonym poster: 15c9253cd8031244217d1141a33f54d9

Skrevet

Ja, de kan sikkert ordne sykemelding, men i prinsippet gjør de det ikke. Dette fordi det er for akutte sykdomstilfeller og ikke til sykemeldinger og fornying av resepter etc etc....

Hvis de har lite å gjøre kan det hende at de gjør det allikevel.

 

Anonym poster: 2c4742c6a9c7a63fc5628e9c650ea85c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...