Gå til innhold

4 uker gammel baby, hva er vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk ei lita snuppe for 4 uker siden. Jeg syns hun er skjønn og helt normal. Hun har en del uro og må bæres mye, og hun gråter etter og får pupp annenhver time døgnet rundt. Trodde dette var helt normalt når de var så små? Hatt første møte med barselgruppe og helsesøster og alle var enige i at min jente spiser for ofte, bæres for mye og sover unormalt korte perioder (sjelden over en time på dagtid). Hun har fått akupunktur av barnelege to ganger pga mageplager men jeg syns ikke det har hatt så veldig effekt... Men ærlig talt, er babyen min virkelig så unormal som jeg fikk inntrykk av? :P

Anonym poster: 80354f88e54999502af7ff69503f61c0

Videoannonse
Annonse
Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Nei det høres veldig kjent ut her ihvertfall :)

Skrevet

Snuppa mi er 11 dager gammel og spiser hver 2 time døgnet rundt. Den førnste uken sov hun kun 10-20 minutter av gangen i vognen sin, men når hun hadde kroppskontakt med meg eller far kunne hun sove et par timer i strekk. Fikk min venn av familien som er kiripraktor til å ta en behandling på henne og etter dette har hun sovet stortsett mellom hvert måltid.

Anonym poster: 695420ddc52ca31ac63f3512ff8e5d81

Skrevet

Høres akkurat ut som gutten min på 5 uker...

Får kommentarer fra blant annet svigermor om at jeg skjemmer bort ungen med all den bæringa og byssinga, men jeg lukker ørene for denslags og tenker at man kjenner sin egen unge best og gjør det man føler er rett.

Dessuten er ingen unger like.

Har begynt å gi Minifom-dråper før mat forresten,det hjelper her i hvertfall - og soveperiodene har blitt lengre.

Og de våkne periodene er blitt roligere.

Anonym poster: a9e9b21e0187f389c0f20dab2ff6e9a1

Skrevet

Fikk ei lita snuppe for 4 uker siden. Jeg syns hun er skjønn og helt normal. Hun har en del uro og må bæres mye, og hun gråter etter og får pupp annenhver time døgnet rundt. Trodde dette var helt normalt når de var så små? Hatt første møte med barselgruppe og helsesøster og alle var enige i at min jente spiser for ofte, bæres for mye og sover unormalt korte perioder (sjelden over en time på dagtid). Hun har fått akupunktur av barnelege to ganger pga mageplager men jeg syns ikke det har hatt så veldig effekt... Men ærlig talt, er babyen min virkelig så unormal som jeg fikk inntrykk av? tongue.png

Anonym poster: 80354f88e54999502af7ff69503f61c0

Min lille jente er også 4 ukert nå og hun får også pupp veldig ofte, minst like ofte som din.

Når jeg var på veiekontroll på helsestasjonen i uken som var fikk jeg beskjed om at det var helt normalt at de ville drikke ofte når de var så små. Det samme fikk jeg beskjed om på sykehuset når jeg skulle reise hjem at det var helt normalt om hun ville ammes 14 ganger i løpet av en dag. Dette var ikke unormalt, spesiellt siden hun var litt liten (hun var 3000 gr ved fødsel) og nå veier hun 3500 gr. Noe som visstnok var en helt normal og fin vekt oppgang :)

Hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt barsel avd på sykehuset du fødde og fått høre hva de mente om saken, for og være på den sikre siden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...