Gå til innhold

Flere her med masete 2-3 åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres stygt ut, men småen på straks 3 år har blitt utrolig masete og oppmerksomhetssyk. Det går i ett "mamma", "mamma se på meeeg", "mamma vet du hvaa?" (Uten noe påfølgende), "men du?" (Uten noe mer). Repeat på det meste. All beskjedenhet er som visket bort og slektninger får kjørt seg. Er det noe jeg kan gjøre for å unngå at han blir slitsom for andre, uten å ramme selvfølelsen hans? Prøver jo å forklare at han ikke trenger å gjenta, at jeg hørte hva han sa osv. Men det føles som avvisning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sender ikke en unge på under tre år til å leke alene i hagen???

Anonym poster: 8c6bc211a88bdc98768d9f0945c009e5

Skrevet

Du sender ikke en unge på under tre år til å leke alene i hagen???

Anonym poster: 8c6bc211a88bdc98768d9f0945c009e5

Selvfølgelig gjør jeg det! Her har de vært alene fra de var under 2.. Ingen skumle barnefeller i hagen vår, og ingen biler i nærheten..

Anonym poster: 55149a4673fcda7009e0b7b328d1ab43

Skrevet

Denne alderen kalles den egosentriske fasen. Google litt på det så finner du ut litt om de ulike fasene i ditt barns liv. De er 3 år, de oppdager så utrolig mye, de utforsker, virkelighetsoppfatningen utvides og de vil lære og kunne alt!! Men så klart, dere må være flink til å si: nå snakker jeg med pappa så nå må du vente litt. Men husk at 1 minutt er lenge å vente for et barn som nettop har oppdaget noe nytt, har lært seg noe nytt osv!

Anonym poster: 32b8fe1bd57aa05e7fa31ae48c0b3f2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...