Gå til innhold

Fostervannslekkasje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med fostervannslekkasje? Et par uker til termin, kom en flekk i senga istad. 5-7 cm i diameter. Kjente det rant ut, så la godt merke til det.

Rant noen dråper nedover lårene da jeg stod oppreist.

Kom en flekk i trusa igjen istad, omtrent like stor. Ligger og venter nå.

Kan det være mye utflod? Utfloden i det siste har vært slimete/gul og tykk, litt varierende konsistens, men ikke vannaktig.

Det som kom ut var helt tyntflytende, jeg klarer ikke å lukte at det lukter noe, er ikke urin. Ligger og venter på å se om det kommer mer vann.

Men mine spørsmål er: Ved fostervannslekkasje, vil man bli anbefalt å vente hjemme og vente på evt. rier?

Må man inn på sykehuset for å avgjøre om det er fostervann?

Er det farlig å lekke fostervann?

Har det noe å si om hodet er festet eller ikke, så lenge ikke vannet går med et splæsj?

Noen som har erfaringer å dele? Litt rådvill, vil ikke dra bomtur på sykehuset.. Særlig ikke når jeg må mase meg til å bli kjørt dit og allerede føler jeg er til bry.

Anonym poster: 5da8d730ff36cf2d12b5c3009145279d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Jeg trodde det var greit så lenge hodet var festet. Men her ville de ha meg inn til kontroll. Hvis vannet hadde gått blir man lagt inn og skjer det ingenting settes fødsel i gang. Pga infekskonsfare. Så ville tatt tlf jeg. Vet ikke om det er lik praksis i hele landet.

De ville sette igang meg selv om det var lite som kom og hodet var festet. I uke 32.. Nå ga det seg da så jeg slapp unna. Men som sagt. Ring inn og hør med dem.

Skrevet

Ok, jeg er 38 uker på vei. Så de vl vel ikke stoppe en fødsel, men jeg ser det an litt, kommer det mer vann nå, ringer jeg helt klart inn og hører med dem hva de vil anbefale.

Ingen rier enda, men hvor lang td kan det ta før de evt. kommer?

Skrevet

Hadde ringt. Jeg begynte også å lekke, men det skjedde ikke noe mer. Det vil si det begynte onsdag kveld, torsdag morgen kom det masse koagulert blod, men ingen rier.

Jeg var 34 uker på vei og ble satt i gang pga. vannet hadde lekket.

Skrevet

Ring ned på føden og hør. Da vil du få riktig svar.

Noen jordmødre/fødestuer liker å få folk ned på en sjekk, andre mener at det er lurt å vente til riene begynner. Det kommer vel egentlig an på hvor travelt de har det (stygt å si men ganske sant).

Jeg ringte i mitt forrige svangerskap, og fikk beskjed om at de ville sjekke, spesielt siden jeg var bekymret. Endte med innleggelse så er glad jeg gikk.

Huff, mine rier startet aldri. De satte i gang med både piller, drypp etc. og fødselen var aldri ordentlig i gang før rundt 7 cm, nesten tre døgn etter at vannet begynte å gå. Her kunne det gått gale om jeg ikke hadde dratt inn. Min lille ble født nesten seks uker for tidlig da, og kroppen var egentlig ikke klar for fødsel.

Skrevet

Oi, skummelt.. synes dere jeg burde ringe selvom det ikke kommer mer vann altså?

Jeg sitter med truseinnlegg på, håper nesten at det kommer noe mer så jeg kan bli sjekket.

Ikke vondt i magen, eller, har litt vondt, men det har jeg hatt hver dag en stund nå.

Skrevet

Oi, skummelt.. synes dere jeg burde ringe selvom det ikke kommer mer vann altså?

Jeg sitter med truseinnlegg på, håper nesten at det kommer noe mer så jeg kan bli sjekket.

Ikke vondt i magen, eller, har litt vondt, men det har jeg hatt hver dag en stund nå.

Beklager sent svar. Jeg syns du bør ringe ja. Bedre å ringe en ekstra gang :)

Lykke til!!

Skrevet

Jeg trodde det var utflod hos meg. Men det var visst fostervann.. Kunne gått galt, så jeg ville kontaktet føden for en sjekk!

Skrevet

Beklager sent svar. Jeg syns du bør ringe ja. Bedre å ringe en ekstra gang :)

Lykke til!!

Hei, har bestemt meg for å se det an.. helt tørt der neden nå, har sjekket flere ganger, ikke noe som kommer ut! Aner ikke hva de "vannpyttene" var, men ser det an.

Er vel egentlig litt lov å håpe på rier og fødsel nå, men.. Da blir jeg vel bare skuffet ;)

Skrevet

Jeg trodde det var utflod hos meg. Men det var visst fostervann.. Kunne gått galt, så jeg ville kontaktet føden for en sjekk!

Om jeg føler for det, ringer jeg inn i morgen og hører med dem.

Ellers så kommer jeg til å ringe hvis det kommer ut noe mer, garantert.. eller hvis jeg får vondt i magen. Men ser det i allefall an til i morgen. Helt tørt der nå..

Skrevet

Ja, det er jo din baby... Jeg begynte å lekke litt fostervann, var inne til kontroll de to neste dagene før de satte igang fødsel. Men da hadde babyen allerede fått blodforgiftning og vi holdt på å miste henne. Endte i katastrofekeisersnitt. Så hvis du vil gamble med ditt barn, så versågod. Hvilken skade skulle det gjøre om du ringer og det ikke er noe??

Anonym poster: 424bea44138fc7959b9308bf126e5524

Skrevet

Ungen skal ut 36 timer etter fostervannet begynner å lekke.

Anonym poster: a959e5fb58ff10067e0ddb85c8784be0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...