Anonym bruker Skrevet 18. mai 2013 #1 Skrevet 18. mai 2013 Har en vogn kjøpt i sept 2011 som nå har mistet en del til hjulet så jeg ikke får festet det (det skjedde på tur og kan ikke finne igjen delen, heldigvis satt hjulet på til vi kom hjem). Babyshop krever kvittering og garantibevis, men det har jeg utrolig nok klart å miste under flytting, jeg som er ordensmenneske til de grader! Kan ikke tro at jeg har mistet noe så viktig! Klarte ikke å finne kontoutskrift i nettbanken for den går ikke lenger tilbake enn okt 2011. Vil det da si at jeg ikke har krav på å få den fikset? Eller er Babyshop vriene? Det er en Brio vogn... Anonym poster: 388bded3918ad978723b92aca59aeb12
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2013 #2 Skrevet 18. mai 2013 Kjenner ikke til baby shop, men hvis du tar kontakt med banken kan du bestille kontoutskrift og kopi av akkurat den belastningen det er snakk om. Jeg har reklamert andre steder ved å vise frem det. Anonym poster: fd6d05d4ef9aac1b8f2aabe4ad4882ed
Gjest ronja røverdatter Skrevet 18. mai 2013 #3 Skrevet 18. mai 2013 Nei, jeg synes ikke at de er vriene. Kvitteringer (garantibevis) på slike ting må man selv sørge for å ta vare på, det er som å ta vare på en tusenlapp. Mister du tusenlappen kan du ikke gå i banken å få en ny. Hvordan skal de kunne vite om du har kjøpt den der når du ikke kan bevise det?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2013 #4 Skrevet 18. mai 2013 Nei, jeg synes ikke at de er vriene. Kvitteringer (garantibevis) på slike ting må man selv sørge for å ta vare på, det er som å ta vare på en tusenlapp. Mister du tusenlappen kan du ikke gå i banken å få en ny. Hvordan skal de kunne vite om du har kjøpt den der når du ikke kan bevise det? Det er derfor jeg spør, for jeg har fått beskjed av Brio om at det bør kunne fikses av hvilken som helst forhandler av vognen, og jeg har hørt om flere som har fått fikset slikt på 1-2-3, og i andre butikker enn der de kjøpte. Tror du seriøst at jeg er så dum at jeg hadde spurt banken om å få tilbake penger jeg har mistet? Men jeg får fikse det i banken senere, nytter jo ikke å få gjort noe nå tydeligvis. Anonym poster: 388bded3918ad978723b92aca59aeb12
Gjest ronja røverdatter Skrevet 18. mai 2013 #5 Skrevet 18. mai 2013 Vel, det med 1000-lappen er bare et eksempel, og jeg tror ikke noe om deg, men jeg vet at det finnes folk som er nesten så "dumme" - eller som har en altfor stor formening om at det stort sett er andres ansvar å ordne opp. Men om du har fått beskjed fra Brio om det skal kunne fikses av hvilken som helst forhandler kan du kanskje få det skriftlig av dem at du kan levere inn vogna hvor som helst. Og vil butikken ikke gjøre det da, er det rett og slett dårlig service. Og etter det jeg har hørt er ikke Babyshop kjent for service.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2013 #6 Skrevet 18. mai 2013 Ok, synes bare du skrev det på en nedlatende måte. Fant dette:Fra Forbrukerportalen: "Spørsmål: Kan butikken kreve kvittering når jeg reklamerer på en vare? Svar: Nei, butikken kan ikke kreve kvittering. Det kan derimot kreve at du påviser at du har kjøpt varen i butikken og når du gjorde det. Dette kan gjøres ved å fremlegge bankutskrift, ved vitner eller på annen måte dersom du ikke lenger har kvitteringen." Har fire vitner som var med da jeg kjøpte, så da skulle det ikke være noe problem ;-) Anonym poster: 388bded3918ad978723b92aca59aeb12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå