Gå til innhold

Tynn bommullslue eller ingen lue?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor på østlandet. Lue eller ikke lue på baby 8 uker?? Aner ikke jeg...

Anonym poster: 5310f7e9a858b4f2c0fe8f80191631b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ute altså... HI

Anonym poster: 5310f7e9a858b4f2c0fe8f80191631b9

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Hvis babyen ligger godt og lunt nede i vognbagen ville jeg ikke hatt på lue. Er han/hun på armen din ville jeg hatt på en tynn lue.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Så små bør absolutt ha lue på seg utendørs. Tynn bomullslue, både på armen og i vogna.

Skrevet

Ingen lue!

Anonym poster: 58f8a35d24a605a981f5c46c362e5e55

Skrevet

Lue utenfor vogn, ikke lue i vogn hvis han ligger lunt oppi, der som man som oftes gjør i vogn da:-)

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Lue.

Gjest Julia1984
Skrevet

Nede i en lun bagvogn ville jeg ALDRI brukt lue når det er over 20 grader ute. Tenk dere hvor mange grader det er under kallesje på en lunbagvogn!! Ellers ville jeg nå brukt solhatt med øreklaffer når babyen er oppe av vogna, spesielt hvis det blåser

Skrevet

Bruk tynn kyse . Det gjore vi mye på sommeren.

Skrevet

Bruk tynn kyse . Det gjore vi mye på sommeren.

Skrevet

Solhatt

Anonym poster: 9452d7527d793d27302aba4718284b0f

Skrevet

Sommerhatt med øreklaffer :-)

Anonym poster: a42afbc09fc9854cf984a4db16b74a4e

Skrevet

Jeg tok på min første tynn lue når vi skulle hjem fra barsel (slutten av april),da kom pleierne å tok den av og da trenger ikke du lue trenger ikke babyen det heller. Kle babyen sånn du går kledd.:)

Skrevet

Jeg tok på min første tynn lue når vi skulle hjem fra barsel (slutten av april),da kom pleierne å tok den av og da trenger ikke du lue trenger ikke babyen det heller. Kle babyen sånn du går kledd.:)

Oj! Det hørtes brutalt ut. Mormoren min sier at baby med fordel kan ha noe på hodet selvom det er varmt i været :)
Skrevet

Hvorfor skal de ha lue nede i en lun bagvogn når det er over 20 grader i skyggen? Blåser ikke nedi der og det er varmere oppi der. Babyer kvitter seg med overskuddsvarmen gjennom hodet. Altfor mange kler på barna sine altfor mye klær. Min har ligget i bare bleia med helseteppe på seg. Det var mer enn nok for han!

Skrevet

Selvfølgelig ingen lue, det er jo over 20 grader ute og varm fønvind!

De fryser jo ikke av å ikke ha lue på, må ikke kle på dem alt for mye:-)

Skrevet

Jeg tok på min første tynn lue når vi skulle hjem fra barsel (slutten av april),da kom pleierne å tok den av og da trenger ikke du lue trenger ikke babyen det heller. Kle babyen sånn du går kledd.smile.png

Oj! Det hørtes brutalt ut. Mormoren min sier at baby med fordel kan ha noe på hodet selvom det er varmt i været smile.png

Du kan regne det som en hovedregel at det mormoren din sier om hvordan babyer bør kles, er det motsatte av det som anbefales nå. Litt satt på spissen, men tidligere mente man at det var riktig å kle på babyene mest mulig, nå har man innsett at det er helt feil. Babyer sier generelt fra hvis de er for kalde, men hvis de blir for varme sover de bare ekstra godt og i verste tilfelle alt for godt så de ikke våkner igjen... En lue for mye vil selvfølgelig alene ikke gjøre det, men hvis man har på alt for mye klær, så kan det skje.

Anonym poster: c520af5b9006751d045d4cde139dbd13

Skrevet

Jeg stemmer for ingen lue! Definitivt!

Anonym poster: 0447c4d6a56c8e100d38ad498f3c0954

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...