Gå til innhold

Dere med tenåringer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge sover de om helgene? Venninnene til døttrene mine sover vist så lenge de vil. Jeg synes at når klokken nærmer seg 12.00 så burde de være opp, spist og ordnet.

I tillegg er mine ganske bortskjemte siden det er sjelden de gjør noe hjemme. Blir mye datatid... Ba de rydde kjøkkenent i dag, og det ble surmuling... Ikke så koselig å be de gjøre noe heller. Overhørte de klaget over det meste. Etter 5 minutt ba jeg de gå ut av kjøkkenet (de var ikke klar over at jeg hørte de) og sa jeg kunne rydde selv. Men, kom heller ikke til å stille opp om de ba meg om noe. Ble litt drama fra de. Og er så lei av klaging, krangling og tull. Vet det er normalt å være hormonell, men jeg fekk ikke oppføre meg slik iallfall. Dagens syteinnlegg!

Anonym poster: 02320bbe1b4551ea61c6c72a570291bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg var tenåring, kunne jeg fort sove til både 3 og 4 på ettermiddagen i helgene, rett og slett fordi jeg trengte så mye søvn. Så det syns jeg de kan få styre selv. Men, jeg var flink til å gjøre ting hjemme da; vasket ofte hele huset, ryddet og ordnet. Så var ikke så vanskelig tenåring ;)

Anonym poster: 65e1f248cd9d3fdff9ce8baa7e676e88

Skrevet

Tror ikke de trenger så unormalt mye søvn alltid, men de snur døgnet i helgene. Og det blir tull å sitte oppe til 3-4 om natten, og sove "hele" dagen.

Anonym poster: 02320bbe1b4551ea61c6c72a570291bb

Skrevet

Mine døtre styrer døgnrytmen i helgene selv, de står opp alt fra 9-10 til 14-15. De har ansvar for å holde rommene sine i orden, og badet de disponerer. Klær vasker de selv, og de ukeshandler for oss og passer småsøsknene sine. Mer enn det kan jeg ikke forlange siden de har skolen og fritidsaktiviteter. De får 1000 kr i lommepenger pr mnd, og alle er fornøyd med denne ordningen :)

Anonym poster: a8e6aaaf9e3ad90ed5185959d39371f9

Skrevet

Det varierer her. Noen ganger kl 09.00 og andre ganger til klokken 16.00. Kunne ikke falle meg inn å bry meg noe videre med de, så lenge vi ikke har planlagt noe spesielt :)

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Jeg syns de har så travle uker at når de har helga fri får de styre seg selv mtp søvn.

Hva er galt med å sove frempå og nyte å ha fri iblant?

Mine tenåringer er også ganske bortskjemte, men de hjelper alltid til når vi ber dem - bare at noen ganger tar det laaaaaaang tid før de starter ;)

Jeg syns det er mye press på tenåringer med skole, trening og venner, så jeg anser det som viktig at de får hente seg inn når de trenger det.

Det er dessuten forsket på at tenåringer trenger mye søvn + at døgnrytmen er annerledes enn voksnes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...