Gå til innhold

vogn på 3 åringer.. *insp*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så ei i toget i går som satt i vogn.. har sett henne før og mener hun er mellom 3-4 år.. hun satt så bena subba i asfalten... Er ikke banet litt for stor for vogn da eller? synes det så helt rart ut jeg.. hadde så vidt plass oppi der!

(og hun har ingen spesielle behov så hun må sitte i vogn)

Anonym poster: 2ad819b7bf219c8079e703e169c8da36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja om du er sikker på at det ikke er noen grunn, så er det rart. Ei på nesten fire år er alt for stor til vogn.

Skrevet

Vel, i går satt min gutt på snart fire i vogna, søskenvogn.

Grunnen er at vi av ulike årsaker var forsinket og måtte løpe for å rekke barnetoget. Vi hadde ikke rukket det om han hadde gått.

Sikkert endel mødre i toget som kikket skjevt på han/oss da vi kom, men han klarer altså meget godt å gå den strekningen.

Anonym poster: 5c2defed028c59daca11352d5002e340

Skrevet

Vel, i går satt min gutt på snart fire i vogna, søskenvogn.

Grunnen er at vi av ulike årsaker var forsinket og måtte løpe for å rekke barnetoget. Vi hadde ikke rukket det om han hadde gått.

Sikkert endel mødre i toget som kikket skjevt på han/oss da vi kom, men han klarer altså meget godt å gå den strekningen.

Ja, og han subber langtfra i bakken!

Skrevet

Det er mange grunner til at et barn kan være slitent og trenge å hvile seg litt som ikke synes utenpå. Og til og med en helt frisk unge kan på enkelte dager og arrangementer bli sliten og trenge en hvil. Hvorfor er det så grusomt å se en 4 åring sitte litt i vogn? Hun er sikkert aktiv resten av dagen. Noen ganger er det godt for foreldene også, istedenfor å mase og dra i en sliten unge. Jeg hadde med trille til min nesten 4 åring på ferie. Den ble ikke brukt så mye, men det var gull verdt når vi gikk mye i byen og hun ble sliten, på kveldstid osv.

Skrevet

Gutten min er over 4 år og vi lot vognen stå hos min mor mens vi gikk i tog. Angret innen vi var halvveis. Han ble sliten, ville bæres, stoppe OSV. Det feiler han absolutt ingenting, han er bare en bedagelig liten knert. Da toget var ferdig hentet vi vogna igjen( som forøvrig er en sykkelvogn,så ingen subbing her) og fortsatte 17.mai feiringen. På slutten av dagen satt t.o.m 6 åringen i vogna!

Det er deilig å være snart 3 barns mor,og fortrolig med hva jeg gjør og ikke gjør som mamma;)

Skrevet

vår gutt på snart fire tok også med seg vogn. det var nok fordi han akkurat har fått ei ny kusine, som også lå i vogn. da fikk vi ett sted å ha alle tingene så det var jo på en mate greit.

Han orker heller ikke gå så veldig langt, ihvertfall ikke i det tempoet vi går i.

Anonym poster: 5b9470ab5cc96eb779c55bac52701277

Skrevet

Jo.. Tanten min hadde sønnen på 4 i vogn i går... Jeg har ei som er et halvt år eldre enn han og hun har ikke sittet i vogn på flere år...

Anonym poster: 979eba37fbd1f79a817419a534376bdc

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva folk bryr seg for. At en unge sitter i vogn noen timer mens mor eller far får unnagjort noen ærender i byen, eller for å komme seg raskt og effektivt fra a til b, er ikke ensbetydende med at den samme ungen er understimulert, har null kondis og får muskelsvinn. Kjære vene. Døgnet har 24 timer!

Min på 2,5 må pent sitte i vogn når vi er inne på butikker o.l. nettopp fordi han er så AKTIV at noe annet bare blir kaos. At han skulle stå og vente mens pappa plukker tomater i grønnsaksdisken er en utopi. Skulle jeg ha prøvd noen klær, ville han ha vært over alle hauger innen jeg fikk av meg mine egne klær. Han løper, klatrer, kryper og utforsker verden alt han kan. Han har god kondis, er kjempesterk og kan herje i timesvis hvis han får. Og dette får han utløp for hjemme, i barnehagen, på lekeplassen og i skogen. Det er aldeles ikke synd i ham, han trenger faktisk å lære seg å ta det litt med ro. Hadde han vært et bedagelig barn hadde det jo vært mye enklere å være uten vogn!

Selvsagt får han gå ved siden av vognen også, for å lære dette, men det er på våre premisser. Og hører han ikke etter må han pent sitte i vognen.

Skrevet

unger er forskjellige...og ikke alt ses av de som ser ting utenfra...

jeg er litt fan av at folk får passe på sitt så passer jeg på mitt :P alt hva folk skal legge seg opp i altså...tenk visst ungen var i dårlig form, hadde feber, var syk osv...ikke nødvendigvis noe man kan se på utsiden...og kan være tusen slike grunner...

jeg hadde min 2,5 åring i vogn, så andre som hadde sin 2,5 åring med uten vogn...skal jeg dømmes fordet liksom????

jeg gjør som jeg vil...så gjør andre som de vil!

Anonym poster: d65a388394ace98b875615144694c66e

Skrevet

Min lille blir fryyyyktelig sliten og skal bæres, spesielt hvis faren er i nærheten for han gir alltid etter.

Men i barnehagen går hun LANGT, uten å kny. Og det er ikke fordi hun er utrygg på de ansatte. I barnehagen er sender nemlig kult å være den største i sterkeste.

Hun er tre år

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva folk bryr seg for. At en unge sitter i vogn noen timer mens mor eller far får unnagjort noen ærender i byen, eller for å komme seg raskt og effektivt fra a til b, er ikke ensbetydende med at den samme ungen er understimulert, har null kondis og får muskelsvinn. Kjære vene. Døgnet har 24 timer!

Min på 2,5 må pent sitte i vogn når vi er inne på butikker o.l. nettopp fordi han er så AKTIV at noe annet bare blir kaos. At han skulle stå og vente mens pappa plukker tomater i grønnsaksdisken er en utopi. Skulle jeg ha prøvd noen klær, ville han ha vært over alle hauger innen jeg fikk av meg mine egne klær. Han løper, klatrer, kryper og utforsker verden alt han kan. Han har god kondis, er kjempesterk og kan herje i timesvis hvis han får. Og dette får han utløp for hjemme, i barnehagen, på lekeplassen og i skogen. Det er aldeles ikke synd i ham, han trenger faktisk å lære seg å ta det litt med ro. Hadde han vært et bedagelig barn hadde det jo vært mye enklere å være uten vogn!

Selvsagt får han gå ved siden av vognen også, for å lære dette, men det er på våre premisser. Og hører han ikke etter må han pent sitte i vognen.

Høres ut som sønnen min det:-)

Bortsett fra at han er 3 år. Han har krutt i rompa og mye energi og skal pelle på alt... I går satt han i trille som pappa Trillet mens jeg hadde lillesøster i vogna, rett og slett fordi vi fryktet han ville forsvinne for oss.

Om han sitter fastspent i trilla vet vi hvertfall hvor han er!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...