Plutselig_gravid Skrevet 18. mai 2013 #26 Skrevet 18. mai 2013 Hvorfor ikke godta barnet slik det er? Hva signaler sender du ut hvis du lar barnet opereres? At det ikke er pen nok slik hun ser ut nå? Barnemishandling å la barn gå igjen unødvendige operasjoner, egoistiske kjerring som ikke godtar barnet sitt slik det er!! Anonym poster: 3ee80d33ff504a05d680e518a6498c4d Jeg er superegoist jeg da. Jeg har 2 barn som har vært gjennom operasjoner av rene kosmetiske grunner. En er operert for hypospadi og den andre hadde sin første "nosejob" i en alder av 4 mnd. Hun lukket også igjen leppa si. Kun av kosmetiske grunner. Ikke bare det. Kjeven skal etter hvert fikses og tennene skal pyntes på. Og nesen skal nok også fikses ytterligere etter hvert den også. Igjen, kun av kosmetiske grunner.
Gjest Visten Vrangskapning Skrevet 18. mai 2013 #27 Skrevet 18. mai 2013 Jeg er litt skeptisk til argumentet "så hun slipper å bli mobbet!" - barna er ikke noe mindre fæle enn enkelte mødre her inne, å finne noe å mobbe for er en enkel sak. Er det ikke ørene så er det håret, klærne, fordi mamman din er tykk, fregner eller annet. En slik øreoperasjon er en enkel sak, men det skjer likevel i narkose, det blir likevel et sår, man må bruke bandasje i en uke, og som ved alle inngrep kan det oppstå komplikasjoner. Jeg skjønner hvorfor man tar denne operasjonen, men jeg synes det er betenkelig at det gjøres på relativt små barn som ikke selv har et bevisst forhold til det. På den andre siden er jo selvfølgelig spørsmålet "ønsker vi barna våre så vondt at de må få et bevisst forhold til at ørene står ut og andre kan reagere på det?" - da begynner vi å snakke curlingforeldre synes jeg. Etisk dilemma. Det blir nok bra uansett hva dere velger HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå