Gå til innhold

Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vårt barn har fått plass i barnehage, men plassen er der vi bodde - nå er vi flyttet grunnet at leiligheten ikke var i bra stand. Nå har vi fått oss en midlertidig leilighet for ett år til vi finner noe mer permanent og langvarig neste år, men hvor det blir vet vi jo ikke enda.

Burde vi la barnet risikere å gå i tre barnehager (blir jo da å bytte fra der barnet har fått plass, til her hvor barnet evnt får plass etterhvert, for så å bytte igjen til der vi slår oss ned), eller rett og slett bare ta barnet ut og håpe på at barnet kommer inn i barnehage igjen neste år når vi har flyttet?

Vi er så usikre! Tenker som så at om vi blir å ta barnet ut, så har vi jo kontantstøtten som evnt kan gå til en dagmamma om det skulle bli behov for det. Men samtidig er barnet veldig sosialt og trenger å omgås andre barn mer enn hva jeg kan tilby utifra åpen barnehage og treff. Vil det være verdt og reise en time til barnehagen og en time hjem igjen bare for at barnet skal bli sosialisert nok og så en time inn igjen for å hente og en time hjem igjen? Det er jo fire timer som forsvinner ut av vinduet iløpet av en dag. Jeg blir å gå hjemme til neste sommer igjen uansett (studerer som privatist) men får jo ikke fulgt opp egne avtaler iløpet av dagen fordi da er det midt i levering og henting. Far kan ikke levere og hente heller ettersom at han ikke har jobb i samme retning som denne barnehagen er i, og han begynner tidligere og slutter senere enn hva barnehagen åpner og stenger.

Hva ville dere gjort?

Anonym poster: 6a256873fd28147eaa85f10a56830a59

Anonym poster: a4f94e3ea1905850ce1afaa97f7dd775

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet er mellom 1 og 2 år? Jeg hadde ikke brukt 4 timer daglig på å hente og levere i barnehage når det finnes andre alternativer. Hadde søkt om barnehageplass der barnet bor. Syns det er viktigst at de får gå sammen med fremtidige klassekamerater det siste året eller 2.

Skrevet

Barnet blir ett i juni og skal egentlig starte i august. Vi har søkt om overføring til hvor vi bor nå, men det ser ikke lyst ut, vi har også fått med at vi kan ha barnehageplass på andre siden av tunellen her (tar bare ti/femten minutter da) dersom det ikke er plass i noen av barnehagene her. At barnet evnt må bytte fra en barnehage til den andre hadde vært ok, men synes det kanskje blir for mye med tre barnehager på ett år for en så liten en?

HI

Anonym poster: a4f94e3ea1905850ce1afaa97f7dd775

Gjest Morn du
Skrevet

Ville ventet hvis jeg hadde muligheten. Hvis barnet var 3-4 år måtte jeg ha tenkt meg litt mer om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...