Anonym bruker Skrevet 17. mai 2013 #1 Skrevet 17. mai 2013 I dag etter barnetoget dro vi hjem for å drikke kaffi på terassen sammen med noen vennepar. Etter en liten stund hører vi en hund som uler. Da ser vi at det sitter en stor hund inne i et bur i en bil ved nabohuset. Bilen stod i skyggen. Hunden roer seg etter en liten stund. Etter ca en time har solen kommet til bilen, og vi begynner seriøst å bli bekymret for hunden. Vi prøver å rope inn døren på nabohuset (kjenner ikke naboen), men får ikke svar. Vi gikk faktisk helt inn og ropte, men fikk ikke svar. Tar kontakt med naboene ved siden av for å høre om de kjenner navn eller telefonnr til hundeeieren, men det gjør de ikke. Vinduene bake på bilen var åpnet ca 3-4 cm. Vi fikk puttet fingrene inn og det var varmt i bilen. Hunden pustet raskt og ga ingen reaksjon på at vi var mange fremmede som stod rundt bilen og til og med puttet fingrene inn gjennom vinduet. Var klar til å ringe politiet da hundeeieren kommer gående. Han hadde vert i sentrum. Jeg sa til ham at vi var bekymret for hunden som stod i bilen. Han sa at han bare hadde vert borte i en liten stund. Vi visste at han hadde vert borte i en og en halv, til to timer. Jeg fulgte han bort til bilen og hundeeieren påstod gang på gang at dette ikke var noe problem. Hunden hadde det helt fint. Det var ikke så varmt i bilen osv. Hunden hoppet heldigvis ut av bilen, og det så ut som at det hadde gått fint. Hundeeier mente helt tydelig at vi hadde overreagert. Hva synes dere? Anonym poster: 989c584d7c717ef040bb4fe40ea837c5
Catlady Skrevet 17. mai 2013 #2 Skrevet 17. mai 2013 I dag etter barnetoget dro vi hjem for å drikke kaffi på terassen sammen med noen vennepar. Etter en liten stund hører vi en hund som uler. Da ser vi at det sitter en stor hund inne i et bur i en bil ved nabohuset. Bilen stod i skyggen. Hunden roer seg etter en liten stund. Etter ca en time har solen kommet til bilen, og vi begynner seriøst å bli bekymret for hunden. Vi prøver å rope inn døren på nabohuset (kjenner ikke naboen), men får ikke svar. Vi gikk faktisk helt inn og ropte, men fikk ikke svar. Tar kontakt med naboene ved siden av for å høre om de kjenner navn eller telefonnr til hundeeieren, men det gjør de ikke. Vinduene bake på bilen var åpnet ca 3-4 cm. Vi fikk puttet fingrene inn og det var varmt i bilen. Hunden pustet raskt og ga ingen reaksjon på at vi var mange fremmede som stod rundt bilen og til og med puttet fingrene inn gjennom vinduet. Var klar til å ringe politiet da hundeeieren kommer gående. Han hadde vert i sentrum. Jeg sa til ham at vi var bekymret for hunden som stod i bilen. Han sa at han bare hadde vert borte i en liten stund. Vi visste at han hadde vert borte i en og en halv, til to timer. Jeg fulgte han bort til bilen og hundeeieren påstod gang på gang at dette ikke var noe problem. Hunden hadde det helt fint. Det var ikke så varmt i bilen osv. Hunden hoppet heldigvis ut av bilen, og det så ut som at det hadde gått fint. Hundeeier mente helt tydelig at vi hadde overreagert. Hva synes dere? Anonym poster: 989c584d7c717ef040bb4fe40ea837c5 Absolutt ikke. Jeg hadde gjort det samme selv. Ringt politi eller knust ruta.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2013 #3 Skrevet 17. mai 2013 Jeg mener dere burde knust ruta. Altså, dere overreagere IKKE. Anonym poster: ff1ff8fea2b7c3e13d1e8ed3a36ab4c5
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2013 #4 Skrevet 17. mai 2013 Nei, det synes jeg ikke dere gjorde!! Anonym poster: eda4a1c1ce48b363ec25b818710107d2
Gjest 5 andre Skrevet 17. mai 2013 #5 Skrevet 17. mai 2013 Nei, dere overreagerte ikke. Det er mange hunder som omkommer hvert år pga. overoppheting. Temperaturen inne i bilen stiger fort når sola kommer, og temperaturen inne i biler kan stige til 85 grader midt på dagen. Det er en plagsom måte å dø på. Jeg fatter og begriper ikke hvorfor folk på død og liv skal ha med hunden i bilen. Skal man gå i fra bilen i varmen med hunden inni, har den det mye bedre hjemme.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2013 #6 Skrevet 17. mai 2013 Har det vært like varmt hos dere i dag som hos oss så overreagerte dere virkelig ikke. Her på Indre-Østlandet har det vært opp mot 22 grader og veldig klamt,selv om sola ikke har vært mye fremme. Stakkars hund Legger ved et bilde av en forklaring på ha man kan gjøre hvis man finner dyr innesperret i biler. Anonym poster: 7fc86d8ef61e09093e594bfc05c169aa
Skautrollet Skrevet 18. mai 2013 #7 Skrevet 18. mai 2013 nope, dere overreagerte ikke, det kan fort bli ille varmt i en bil uansett om den står i skygge eller ei
Gjest Julia1984 Skrevet 18. mai 2013 #8 Skrevet 18. mai 2013 Sannsynligvis var han flau og innerst inne klar over at dette var galt. Noen mennesker reagerer med å bortforklare, noen med å bli sint etc. Neste gang ringer dere politiet med en gang. Slike folk trenger en oppvekker!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2013 #9 Skrevet 18. mai 2013 Når dere visste bilen hadde stått minst to timer, hvorfor ble ikke ruta knust etter kort tid da? Selv om det ikke er sol direkte på bilen så kan det likevel bli for varmt. Hadde dere latt en unge ligge i bilen så lenge eller? Uansvarlig av eieren og dere BURDE ha gjort noe!!!!!!! Anonym poster: f947507dfef1ae5fa364b743bec66686
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2013 #10 Skrevet 18. mai 2013 Tusen takk for svar. Vi sto å fulgte med hunden hele tiden. Hadde den vist tegn på at den begynnte å bli trøtt eller lignende så hadde vi nok knust ruten. Hadde jeg lest dette innlegget ville jeg mest sannsynlig selv sagt at da burde vi ha knust ruten, men det er vanskelig å ta en slik avgjørelse nå du står midt oppe i situasjonen. Jeg er kjempe gla for at det gikk bra med hunden. Ble bare så satt ut av at eier mente at dette ikke var noe problem. Håper han er veldig flau og tenker seg bedre om neste gang. H.i Anonym poster: 989c584d7c717ef040bb4fe40ea837c5
Sint naken biltyv Skrevet 18. mai 2013 #11 Skrevet 18. mai 2013 Jeg hadde knust ruta etter å ha ringt å snakka med politiet. Vi tar aldri med hunden om sommeren med mindre vi vet vi kan parkere i et parkeringshus... Det skulle ikke vært lov å ha hund med mindre man passet på de!! Stakkars hund:-/ Dere overreagerte ikke! Flott at du bryr deg syns jeg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå