Gå til innhold

Utmattelsessyndrom - anyone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har eller har hatt det?

Her er mine symptomer.

- muskel og leddsmerter, spes rygg, hofter og beina.

- planlegger alt jeg skal gjøre, men når det kommer til stukket blir jeg helt overveldet og klarer nesten ikke gjøre noe.

- irritabel tarm, veksler mellom opstipasjon og diare.

- nedfor i perioder

Og sikkert flere.

Blir helt satt ut over mangelen på energi. Jeg var ikke slik før. Og smertene tar knekken på meg, får ikke sove skikkelig.

Anonym poster: 34693e1726950f20f297388a424ba238

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det det kan være symptom på så mye. Jeg har bechtrev og føler på mye av det samme. Begynn med å be fastlegen utrede deg orntlig . Vet at det der kan være symptom på stoffskifte,fibromyalgi,depresjon osv osv osv. Begynn hos fastlegen

Skrevet

HI beskriver meg. Har lavt stoffskifte (i gråsonen på blodprøver) og fibromyalgi. Har fått Levaxin som hjelper enormt mye!

Anonym poster: 4a2adc0bfe16f607b7600a63f2abebfa

Skrevet

Noen som har eller har hatt det?

Her er mine symptomer.

- muskel og leddsmerter, spes rygg, hofter og beina.

- planlegger alt jeg skal gjøre, men når det kommer til stukket blir jeg helt overveldet og klarer nesten ikke gjøre noe.

- irritabel tarm, veksler mellom opstipasjon og diare.

- nedfor i perioder

Og sikkert flere.

Blir helt satt ut over mangelen på energi. Jeg var ikke slik før. Og smertene tar knekken på meg, får ikke sove skikkelig.

Du må gå til legen. Det er en meget lang vei å få konstatert feks me!

Anonym poster: e359b043683867680ab9c9856b5510e8

Skrevet

Tok den vevstypingen for Bechtrevs for noen år siden.

Den var negativ, så da stoppet liksom noen utredning der. Muskelsmerter har jeg vært plaget med i mange år.

Skrevet

HI beskriver meg. Har lavt stoffskifte (i gråsonen på blodprøver) og fibromyalgi. Har fått Levaxin som hjelper enormt mye!

Anonym poster: 4a2adc0bfe16f607b7600a63f2abebfa

Tok stoffskifteprøver før jul. Dr var fine, men lå i gråsonen på D vitamin.

Har tatt vitaminer, men har ikke vært veldig flink...

Skrevet

Da jeg ble sykemeldt for stressutløst utmattelsessyndrom hadde jeg mange av de symptomene du beskriver og en drøss flere.

• Høyt blodtrykk 200/100
  • 400+ doble hjerteslag i døgnet (kjennes ut som hjertet hopper over et slag)
  • 10-talls episoder med utpreget hjertebank
  • Brystsmerter
  • Kronisk diaré
  • Kronisk og kraftig hodepine
  • Smerter i nakke, skuldre, armer, rygg og ben
  • Utmattelse. Sov alle de timene jeg ikke jobbet. Mannen hadde alt med barn/hus
  • Depresjon
  • Apatisk
  • Glemsk
  • Hodet var fullt, klarte ikke ta inn ny informasjon. Kriblende følelse i hodet.
  • Fortvilet over alle små ting som ble forventet av meg, som foreldremøter, legetime, matvarer som manglet osv.
  • Engstelig
  • Elendig selvtillit/selvfølelse
  • Kraftig d-vitaminmangel (rundt 20), selv om jeg spiste 4 bokser makrell i uka. Noen mener at mange med d-vitaminmangel er mer disponert for utmattelsessyndrom, men det har ikke jeg kunnskap om.

I dag går jeg til psykolog. Det har gått 9 mnd, og mange av symptomene er kraftig redusert, men dukker opp med en gang jeg stresser. Jeg kommer nok til å gå over på aap en periode, før jeg gradvis kan begynne å jobbe igjen.

Jeg hadde økende symptomer i et par år før jeg kapitulerte. Har du mistanke om at noe er galt, må du snakke med legen. Unner ingen å ha det slik jeg hadde det/har det. Har tatt mange tester og utelukket noe annet feil.

Anonym poster: ce55967891cdf2ba05b919de2831a05a

Skrevet

Symptomer på en utslitt og deprimert småbarnsmamma! Breen there... Trenger ikke være det verste alltid, men en skal heller ikke kjimse av å være utslitt..

Anonym poster: 8b53d732b150ecb62a33caa560cd4566

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...