Gå til innhold

Hvordan vasker dere bunadskjorter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vasket mi skjorte på håndvask i maskinen, men det er visst veldig fyfy har jeg hørt idag. Fikk beskjed om at jeg bare skulle skylle av den i dusjen, men da blir den jo ikke ren når den har fått litt flekker fra skitne barnefingre :)

Så hvordan vasker og oppbevarer dere bunadskjortene for å bevare dem på best mulig måte?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Vanlig vask i maskinen. 70 grader, skjorta er av lin, så den tåler jo "hvasomhelst". Vaskes etter bruk og henges ustrøket i skapet.

Skrevet

Er det bomull ? Min venninne fikk beskjed på husfliden å vaske den på 60 grader uten skyllemiddel, for å gjøre den litt stiv og enklere å stryke.

Jeg har en strykefri variant, og vasker den på kortprogram 30 grader og henger den opp etterpå.

Anonym poster: b139c14c71de112683a9e10fe2ebc800

Gjest Julia1984
Skrevet

Finvask 40 grader. Mamma får halvveis hjerteinfarkt hver gang jeg forteller det, men den er like fin - mange år etter at jeg fikk den!

Men å skylle den kun i dusjen grenser til grisete! Jeg har både svettet og hatt barn i fanget i dag

Skrevet

Finvask 40 grader. Mamma får halvveis hjerteinfarkt hver gang jeg forteller det, men den er like fin - mange år etter at jeg fikk den!

Men å skylle den kun i dusjen grenser til grisete! Jeg har både svettet og hatt barn i fanget i dag

Synes det er litt ekkelt å ikke få vaska bunaden og jeg da, av samme årsaker :/

Anonym poster: d3e3b14776bd7151d6637af94b38f5a6

Skrevet

Vasker på håndvask/fiasko program i maskina og bruker milo.

Skrevet

Vasker på håndvask/fiasko program i maskina og bruker milo.

Hadde iallfall ikke turt å vaske den på "fiasko"-programmet ;) Det sparer jeg til svigermors truser!

Anonym poster: d3e3b14776bd7151d6637af94b38f5a6

Skrevet

Haha, autocorrect <3 finvask!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...