Anonym bruker Skrevet 17. mai 2013 #1 Skrevet 17. mai 2013 På ungdomsskole eller vgs? Takk til de som svarer! Anonym poster: afd57f51185d95b8bfca90c1381ccbc0
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2013 #2 Skrevet 17. mai 2013 Vanlig lærerutdannelse for å jobbe på ungdomsskole. For å jobbe på vgs må du ha f.eks. bachelor i engelsk + ped. Anonym poster: 8d9ad16987a8e5df9647f3d1b1906dde
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2013 #3 Skrevet 17. mai 2013 Kommer an på hva fag du tenker på, vil du bli almennlærer på ungdomsskolen er det egen utdanning for det (barne og ungdomskolen 1.-7. trinn eller 5.-10.trinn), vil du undervise på vgs må du ta bachelor (adjunkt) eller master (lektor) i et/flere fag (f.eks master i historie + engelsk ett år) + PPU. Sjekk de ulike universitetene/høyskolenes sine nettsider da? Masse info. Anonym poster: f29c946b8dc8e86641a78b5390b80a66
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2013 #4 Skrevet 17. mai 2013 Tusen takk! Anonym poster: afd57f51185d95b8bfca90c1381ccbc0
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2013 #5 Skrevet 17. mai 2013 Med den dårlige formuleringen burde du kanskje ikke tenke på å bli lærer. Er nok dårlige lærere som det er. Anonym poster: e9f4b8abe505fbc1f7e43818806b1af7
Magia Skrevet 17. mai 2013 #6 Skrevet 17. mai 2013 (endret) Jeg går grunnskolelærerutdanning 5-10. Det er fire år, og da har man fordypning i tre fag + pedagogikk. Man kan velge å hoppe over på master etter 3. året, og får da master på i alt fem år. Med master kan man undervise på videregående og høgskole også Jeg vurderer det siste. Lykke til med valget! Endret 17. mai 2013 av Magia
Appelsinpiken Skrevet 17. mai 2013 #7 Skrevet 17. mai 2013 Lektorutdanning ved universitet. Da blir du faglærer og kan jobbe både på ungdomsskole og vgs
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå