Gå til innhold

Om å kalle hverandre stygge ting ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hender at det dukker opp tråder hvor det blir spurt om man blir kalt stygge ting av mannen og liknende.

Jeg må bare spørre: Hvor kommer dette fra?? Det er da ikke normalt at voksne mennesker kaller hverandre stygge ting?

Jeg blir faktisk ganske rystet, jeg.

Selv da min eks-mann og jeg gikk fra hverandre var det aldri snakk om å "kalle hverandre stygge ting". Vi var til tider dypt uenige, men vi klarte da å holde en sivilisert tone. Det var aldri skriking eller bruk av ukvemsord.

Og den dagen Kjæresten kaller meg "noe stygt" (eller vice versa) tror jeg nok at smådjevlene kjører sparkstøtting i Helvete!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er absolutt ikke normalt. Men mye tyder jo på at det er rikelig med folk her inne som ikke har spesielt normale partnere/forhold, da.

Anonym poster: d78dae12c2b002b6be47cb2689dfe541

Skrevet

Jeg er helt enig med deg, det er absolutt ikke normalt. Og jeg blir faktisk litt skremt over at det er såpass mange som lurer på om det er "vanlig"

Hadde mannen her skreket til meg, og kalt meg stygge ting, så tror jeg faktisk at jeg hadde begynt å le, hele situasjonen hadde vært så absurd for meg at jeg hadde lurt på hvor det var skjult kamera...

Skrevet

Eg er samd, eg er heilt rysta over enkelte av trådane på dette forumet. Eg forstår ikkje at voksne folk kan snakke slik til den personen, som ein eigentleg skal vere gladast i, og elska. Eg snakkar jo ikkje slik til dei eg mislikar sterkt eingong! Eg er sjokkert, for å seie det rett ut!

Skrevet

Snerper

Anonym poster: 7cd3773b645d18c9501ff6684b38c8f6

Skrevet

Enig

Anonym poster: a2de1408e8c4b26fd97f65a02fbb9eeb

Skrevet

Snerper

Anonym poster: 7cd3773b645d18c9501ff6684b38c8f6

??

Absolutt enig! Blir helt rystet over at mennesker finner seg i å bli behandlet slik. Skjønner det virkelig ikke!

Anonym poster: 1b354cd36906e7f4c0b422e363270307

Gjest sug lut
Skrevet

Det er trist at det tydeligvis er normalen for noen å kalle/bli kalt det ene og det andre. Men jeg har en følelse av at for mange er det repetisjon av mønstre de kjenner fra oppvekst - sosial arv suger som alltid.

Skrevet

Jeg ville aldri i verden funnet meg i det, jeg ville heller ikke funnet på å kalle mannen min stygge ting når jeg var sint på ham. Tenker at det har med problemløsningsevner å gjøre. For min del handler det også mye om at jeg ikke er så lettantennelig. Kaster ikke ting i veggen eller ødelegger dem heller, ser meg selv liksom fra utsiden og ville tenkt at dette er da veldig teit og hjelper slett ikke.

Men på den annen side, hvis det er det man har lært om konflikter og krangling, hvis man tenker at er man sint, så kan man ikke styre seg - da blir det nok lett sånn dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...