Bustetroll Skrevet 17. mai 2013 #1 Skrevet 17. mai 2013 Jeg er livredd edderkopper, og har bosatt meg nok en gang, i en kjeller. Nå som det er ekstremvarme ute, er de her i hopetall! Tror jeg har knerta 5 bare i dag.. Og snakker ikke om sånne små, men de store husedderkoppene som blir like store som en håndflate. Fikk en spray av de jeg leier av, da det var mye maur her, den var sterk og alle maur døde , og den virker i 4-5 uker, men den tar jo tydelig vis ikke knekken på disse djevlene.. Soverommet er viktigst. Noen som har tips til hvordan man kan unngå disse ? Et superduper middel. (Som ikke skal være skadelig for barn og hunder)
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 17. mai 2013 #2 Skrevet 17. mai 2013 Det finnes noe spiderspray av noe slag, husker jeg så en i Nytt og nyttig en gang. All min sympati til deg i hvertfall, forstår deg inderlig godt!
Bustetroll Skrevet 17. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 17. mai 2013 Det finnes noe spiderspray av noe slag, husker jeg så en i Nytt og nyttig en gang. All min sympati til deg i hvertfall, forstår deg inderlig godt! Har hørt noe om en spray som skal være helt super og tar knekken på absolutt alt på mer enn 4 bein, men kan jo ikke ha noe så sterkt at det skader vovsen eller baby som sover på samme rom. Bodde utendørs i Australia med dødelige edderkopper , men de i Norge er jeg redd for liksom. *slå seg selv i hodet*
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 17. mai 2013 #4 Skrevet 17. mai 2013 Hehe...sånn kan det gå...har selv holdt tarantella flere ganger, men er dritredd sånne små jeg også. Men nå skal det også sies at husedderkoppene her på østlandet er en del større enn jeg var vant til nordfra, og jeg er ikke helt fortrolig med dem jeg heller...grøss...
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 17. mai 2013 #5 Skrevet 17. mai 2013 http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/8/default.asp?wwwalias=lloyd&gid=35
DaTuMa Skrevet 17. mai 2013 #6 Skrevet 17. mai 2013 Jeg kjøpte noe på plantasjen som jeg har sprayet rundt alle vinduer og dører sånn at de ikke kommer inn. husker ikke hva den heter men det er gul og blå boks. Ikke sett noen insekter her inne etter jeg sprayet.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2013 #7 Skrevet 17. mai 2013 Mulig jeg kan "trøste" deg ørlite grann..... Fem edderkopper i dag høres ut som himmelrik for meg i øyeblikket (og jeg liker dem heller ikke!). Her har jeg fått stokkmaurinvasjon, Det er overalt, de faller ned fra tak og vegger og dukker opp av gulvet. I tillegg er det noe som jeg tror er borebiller her. Begge disse er farlig for huset (jeg leier). I tillegg er det sølvkre på badet. Og så er det en del edderkopper her også. I dag har jeg tatt mange hundre maur..... Jeg har alltid hatt sympati med de fleste levende vesener.... nå er det "got'ya" hver gang jeg knerter en.... Håper du finner noe som virker på edderkoppene! Jeg må trolig flytte... :/ Anonym poster: 5d4db6aff629ec69b206da38cc84e984
Bustetroll Skrevet 17. mai 2013 Forfatter #8 Skrevet 17. mai 2013 Mulig jeg kan "trøste" deg ørlite grann..... Fem edderkopper i dag høres ut som himmelrik for meg i øyeblikket (og jeg liker dem heller ikke!). Her har jeg fått stokkmaurinvasjon, Det er overalt, de faller ned fra tak og vegger og dukker opp av gulvet. I tillegg er det noe som jeg tror er borebiller her. Begge disse er farlig for huset (jeg leier). I tillegg er det sølvkre på badet. Og så er det en del edderkopper her også. I dag har jeg tatt mange hundre maur..... Jeg har alltid hatt sympati med de fleste levende vesener.... nå er det "got'ya" hver gang jeg knerter en.... Håper du finner noe som virker på edderkoppene! Jeg må trolig flytte... :/ Anonym poster: 5d4db6aff629ec69b206da38cc84e984 Da må du jo få huseier til å fikse problemet? Det er jo ikke din oppgave.. Hadde som sagt problemer med maur selv for noen uker tilbake. Grusomt. Og såklart på soverommet. Vesla våknet med en maur i munnen en morgen. huff og uff. Maur er mer eller mindre vekk, etter å ha tatt silikon på alle lister og kriker og kroker. Nå er det bare edderkoppene som sier hei.. Vil helst ikke ha noe med dem å gjøre:( Buh Får ta en tur på plantasjen!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 17. mai 2013 #9 Skrevet 17. mai 2013 Jeg så forresten noe om en limspray som gjør at de setter seg fast, kanskje det kan være noe, det er sikkert ikke like farlig?
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2013 #10 Skrevet 17. mai 2013 Hårspray tar knekken på edderkopper. Man kan stå på avstand og slipper å røre den. Men så må du jo vurdere hva du syns om at baby og hund evt. "får i seg" det. Anonym poster: 26b45966b69af24e2a79c13516b2ff7b
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2013 #11 Skrevet 17. mai 2013 Bruker laser Anonym poster: ba40675b217038b7ba642672777018bc
ellen-propellen Skrevet 17. mai 2013 #12 Skrevet 17. mai 2013 Denne virker : http://www.nyttig.no/produkt.cfm?path=17&id=554 Varer evig og er billig! Anbefales De har noe av samme greiene på spar kjøp og, men den har jeg ikke prøvd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå