barbabella Skrevet 17. mai 2013 #1 Skrevet 17. mai 2013 Hei, jeg er gravid i uke 36, og ammer fortsatt minstejenta.. Vil gjerne fortsette å amme henne også når den nye babyen kommer, er det noen som har erfaring m dette ? Får man råmelka etter fødselen likevel? Har man nok melk? Sjalusi? Blir takknemlig for svar!
mor med liten skatt Skrevet 22. mai 2013 #2 Skrevet 22. mai 2013 Jeg samammet i fem måneder, det gikk fint. Fikk råmelk. Jeg hadde nok melk, men det er viktig å amme babyen først så du sikrer at den blir mett, og deretter amme den eldste (fra samme pupp). Det er jo hele tiden babyen som skal prioriteres ved samamming. (Noen ammer begge samtidig). Litt sjalusi ble det, og et par-tre ganger ammet jeg dem samtidig fordi den eldste ikke klarte å vente på tur, men stort sett gikk det bra. Min eldste var så stor at det gikk an å prate og fortelle om alt han kunne spise som ikke babyen kunne spise, det hjalp nok litt på sjalusien. Jeg ammet også den eldste færre ganger per døgn enn babyen (feks morgen, formiddag og kveld), naturlig nok, og trappet ned etterhvert slik at han til slutt kun fikk en gang per dag. Litt sliten kunne jeg bli noen ganger hvis det tok lang tid med to amminger etter hverandre, men alt i alt var det en fin opplevelse:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå