Gå til innhold

Valp på 14uker bli med ut idag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun kan ikke stå i bur alene i 5 timer,ta hun med ut i folkemengden?

Anonym poster: 9b600e37cd736eb4f9d2b2fadbcc1f8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I fjor var hunden til søsteren min valp, og da leste vi litt om dette. Det anbefales at hunden blir hjemme pga alt bråket som kan gjøre valpene veldig redde. Vill heller kortet ned på dagen og latt hunden være hjemme i bur i færre timer.

Anonym poster: 27d297aea3f6e2e4d7568905afb28663

Skrevet

Ta henne med ut en bitteliten time, men hold dere unna det verste bråket. Gi henne noe å pusle med hjemme. Et tyggebein eller noe :)

Skrevet

Takk for svar,lar henne være hjemme i starten og henter henne litt senere.

Anonym poster: 9b600e37cd736eb4f9d2b2fadbcc1f8a

Skrevet

Jeg tar ikke med min hund ut. Den har det bedre hjemme når det er så masse folk og bråk.

Skrevet

Har alltid hatt mine hunder med på 17 mai. Helt fantastisk trening for dem:-)

De er ikke så skjøre som enkelte skal ha det til.

Anonym poster: dedbce989b9443c9d348a35b9dd6bebd

Skrevet (endret)

Har alltid hatt mine hunder med på 17 mai. Helt fantastisk trening for dem:-)

De er ikke så skjøre som enkelte skal ha det til.

Anonym poster: dedbce989b9443c9d348a35b9dd6bebd

En må nesten se an hunden. Den første tispa jeg hadde var frempå og selvsikker, og ville ikke hatt nie problem med bråk og ståk som i et tog. Men en av de jeg har nå ville tatt veldig skade av det da han er usikker og litt innesluttet.

De burde uansett aldri utsettes for det mest intense bråket og musikken. Det er ikke bra for ørene deres.

Endret av Yzma
Skrevet

er litt overrasket over svarene her, hadde tatt med meg valpen uten tvil. Sosialisering! Når valpen er sliten så er det hjem igjen. Man trenger ikke stå midt oppi verst ståheia uansett for å få en fin feiring :)

Anonym poster: b6099c3d57ef88303f9bc925b07f1c45

Skrevet

jeg vville ikke tatt den med, fr enkelte hunder kan 17 mai sammenlignes med nyttårs aften

Skrevet

er litt overrasket over svarene her, hadde tatt med meg valpen uten tvil. Sosialisering! Når valpen er sliten så er det hjem igjen. Man trenger ikke stå midt oppi verst ståheia uansett for å få en fin feiring smile.png

Anonym poster: b6099c3d57ef88303f9bc925b07f1c45

Jeg møtte fire stykker i dag med valp som tenkte "sosialisering". Alle valpene viste tydelig at de ikke likte seg, selv om de stod et stykke fra toget. Alle fire prøvde febrilsk å komme seg vekk, rev og slet i båndet, bjeffet og pep.

Ingen stod midt i bråket, men det ble likevel for mye for valpene. Det skal ikke så altfor mye fysiske inntrykk til før en valp blir sliten, og det er dessverre svært få valpeeiere som klarer å se det før det er for sent.

Hvorfor skal en på liv og død ta bikkja med på feiringa? De fleste er opptatte med å gratulere hverandre, beundre bunader osv. De har jo ikke tid til å holde øye med valpen til å se om den er sliten eller ei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...