Gå til innhold

Er besteforeldrene med på oppdragelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de et fristed der alt er lov?

Eller setter de egne grenser når det trengs?

Hvordan er det når både foreldre og besteforeldre er tilstede samtidig, er dere mer eller mindre strenge enn vanlig da? Hvordan er barna?

Anonym poster: 91d984b07136951c88414c485c3af50c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos mine foreldre er det stort sett jeg og mannen som må sette grenser. Besteforeldrene ser barna sjelden og de ønsker selv at det skal være et fristed der alt er lov. Det gjør ikke vi, så vi er alene om å sette grensene når vi er der. Barna prøver seg på både det ene og det andre, så i lengden blir det slitsomt for alle sammen.

Svigerforeldrene bidrar en stor del med oppdragelsen. Der er det omtrent like grenser som vi har hjemme, men ikke alltid helt de samme som vi har. Men det skiller barna lett. Når vi er tilstede samtidig bidrar vi alle litt, akkurat som jeg og mannen bidrar litt hver hjemme hos oss. Barna er så vant med, de er med besteforeldrene sine daglig, deres hjem nr. 2 (vi er naboer, bor på samme gård).

Skrevet

Hos mine foreldre gjelder de samme reglene som hjemme, ettersom barnet vårt er der flere ganger i uka.

Svigers besøker vi ca 2 uker i året, så de får lov til å skjemme henne bort litt hvis de vil. Men vi er stort sett til stede, så det er fortsatt vi som setter grensene. Blir jo mindre strenge enn vanlig ettersom vi er på ferie.

Anonym poster: fac14999fad0cbf045c612918086975a

Skrevet

Nei de er ikke et fristed verken mine foreldre eller svigermor. De har ikke helt like regler som oss foreldrene, men de spør ofte oss om det og det er greit hvis vi også er der.

Anonym poster: 4d1ddffe10f226ae73fda6f49c607309

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...