Gå til innhold

Maskinklipp av gutter...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjør dere det selv? Og hvilken lengde stiller dere maskinen på?

 

Anonym poster: fcc440beda094ca33a5ddf50875eec6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6mm i nakke og litt oppover, så klipper jeg til toppen med saks. ..det blir da litt lenger, men klippet til slik at det er en jevn overgang fra nakken til toppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjør det selv. Men har ulik lengde alt ettersom hvor på hodet jeg klipper. Og på toppen får de ha litt lengde på det, så da klipper jeg gjerne med saks og tynner litt.

 

Det er jo det samme frisøren gjør, så at det er skikkelig stygt er jeg ikke enig i. Det går an å klippe med maskin uten å skalpere dem helt.

 

Anonym poster: 4cf04c331f18c99f9956552c9678073f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg stilt inn maskina på 18 mm, det fullstendig umulig å klippe guttene med saks hos frisøren. Eldste har fullstendig panikk og enn så lenge går det ikke å forklare ham at å klippe håret ikke er farlig ( psykisk utviklingshemmet). Mellomste er litt preget av sitt store forbilde storebror så da blir det maskinklipp på ham også :) Håper bare veslefrøkna godtar saks når den tid kommer, litt verre med maskinklippt frisyre på henne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minner meg om da jeg selv var hos frisøren lenge før jeg selv fikk barn. På stolen ved siden av satt en gutt på kanskje tre: "Skal du klepp av mæ haue?!" heh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke pent rett og slett.

 

Hva er pent da? Barna mine blir klippet med maskin hos frisøren, akkurat som andre barn blir hjemme.

 

Anonym poster: 65c1cb28a626c77ef6d89da66b911405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skofantomet

Det er ikke pent rett og slett.

 

Hva er pent da? Barna mine blir klippet med maskin hos frisøren, akkurat som andre barn blir hjemme.

 

Anonym poster: 65c1cb28a626c77ef6d89da66b911405

 

Fortsatt ikke pent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok å bruke maskin på sidene og klippe på toppen slik frisører gjør, da de bruker 6-8 mm på maskinen.

Men helklipp med maskin helt over er stygt, det minner om fengselsklipp og gjør at mitt inntrykk av gutten blir litt vel rampete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke pent rett og slett.

 

Hva er pent da? Barna mine blir klippet med maskin hos frisøren, akkurat som andre barn blir hjemme.

 

Anonym poster: 65c1cb28a626c77ef6d89da66b911405

 

Fortsatt ikke pent ;)

Hva er pent da? Hvordan er dine barn på håret?

 

Anonym poster: 65c1cb28a626c77ef6d89da66b911405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke pent rett og slett.

 

Hvordan kan du si at det ikke er fint? Jeg skjønner ikke.. Hvordan skal de ellers klippes?

 

Anonym poster: 3da748114e82a51b52a22d1f083542e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest <3Barn&Engler<3

Her er saks uaktuelt, han blånekter, så vi klipper med maskina, har på det lengste, så når jeg er ferdig, ser det ut som om det er tatt med saks uansett, null stress ;)

Tok et par runder med trening, men denne gangen så det bra ut, ble kommentert at jeg "endelig hadde fått han til å godta saksa", stemte jo ikke det, ikke var vi hos frisøren, slik andre trodde heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, alle sammen.

 

Jeg er enig i at alltids blir penere hos frisør med en kombinasjon av maskin og saks. Jeg vi får ikke fireåringen med på det. Vi har prøvd maaange ganger, vi har lokket og truet, men nei!

 

Så nå er han klippet av mor sjøl;) Det ble ikke då verst. Kort bak og på sidene og litt lengre på toppen.

 

Kanskje går det bedre neste gang for han sa;

Mamma, du MÅ jo klippe håret mitt. Jeg skjønner jo det nå... Hehe.

 

 

 

Anonym poster: fcc440beda094ca33a5ddf50875eec6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest det er fineste gutteklippen, guttungen derimot liker best å gå til frisøren.

3 eller mer på mm.

 

Anonym poster: bb34c90c68dbcc14a24a2344bca926b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg maskinklipper både guttungen på 5 og mannen min. Jeg kjører over hele hodet med 20mm'ern (tror jeg, en av de største jeg har hvertfall) og bruker en av de korteste i nakken og på sidene. Jevner ut overgangene ved å ikke kjøre maskinen helt inntil hodet. De ser ut som de kommer rett fra frisøren.

 

Anonym poster: c2177fc86bc28a0a4194ca9f47b69b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hår til skuldrene på gutta her så ingen maskin tillat :)

 

Anonym poster: 0b8265de810cf40b73b7726648cc573e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skofantomet

Det er ikke pent rett og slett.

 

 

Hva er pent da? Barna mine blir klippet med maskin hos frisøren, akkurat som andre barn blir hjemme.

 

Anonym poster: 65c1cb28a626c77ef6d89da66b911405

 

Fortsatt ikke pent ;)

Hva er pent da? Hvordan er dine barn på håret?

 

Anonym poster: 65c1cb28a626c77ef6d89da66b911405

 

Det varierer fra mnd til mnd, men maskinklipp får de ihvertfall ikke.

Er stor forskjell på maskinklipp all over og maskin på sider og bak og klippet med saks oppå, om det er det du egentlig mener? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg synes det er penere med en fin maskin klipp enn overgrodd hår til alle kanter.guttene mine har ekstremt tjukt hår se de må ha det kort ellers så ser de bare ikke ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare jente selv, men noe av det styggeste jeg ser av guttehårsveiser er overgrodde hårsveiser... med langt på toppen (og forsåvidt i nakken). Da er det mye bedre med de som har fått en omgang med maskinklipperen, selv om den står på lik cm over hele. Men tar man ulik lengde på maskina så skjønner jeg ikke problemet, da blir det jo som hos frisøren (med mindre man er av de som ber om langt på toppen hos frisøren- som jeg synes er fryktelig stygt).

 

Anonym poster: a23c203685d452d4179e87bf95949206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fireåring har nydelig tykt lyst hår med fall så maskinklipp er uaktuelt. Jeg synes det er finest med litt hår, så sant de har tykt fint hår da. Mange av guttene i bhg har maskinklipp og jeg ser jo det praktiske aspektet. Gutten min er oftere litt bustete på håret da fallet gjør at det snor seg litt alle veier..

 

Anonym poster: 5657214816642beddbc78dc4c8b050dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er sååå trist å se smågutter som er "klippet en gang for alle".

Får også vondt i hjertet av smågutter med hanekam etc. *grøss*

 

Endret av MammantilNurket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er sååå trist å se smågutter som er "klippet en gang for alle".

Får også vondt i hjertet av smågutter med hanekam etc. *grøss*

 

Jeg synest motsatt! Når mor / far endelig har tatt tak i saksa/maskinklipperen så ser håret endelig litt bedre ut. Skjønner ikke greia med at gutter skal ha hår som gjør ut som de ser ut som små jenter. På samme måte som at jeg ikke ville ha kortklipt min jente på håret heller, til tross for at det hadde vært praktisk.

 

Anonym poster: a23c203685d452d4179e87bf95949206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...